Al Pacino in „Pact cu diavolul”

 

Infumurarea. De departe pacatul meu preferat.

John Milton in „The Devil`s Advocate”

 

Am avut placerea sa il revad pe Pacino in „Pact cu diavolul”.
Alaturi de Keanu Reeves, Al Pacino isi arata inca o data valoarea incontestabila a unui mare actor intr-o pelicula care merita revazuta doar si pentru dialogul final dintre cei doi.
Lomax (Keanu Reeves), este aproape de apogeul carierei sale profesionale cu vanitatea permanent exploatata de catre Milton (Al Pacino). Chiar in momentul in care incepea sa simta ca are lumea la picioare, Kevin este frapat de o presimtire sumbra: Ceea ce parea a fi drumul spre Paradis pare a fi de fapt intrarea in Iad.
Cand excentricul John Milton isi dezvaluie malefica identitate, sufletul lui Kevin pare a fi deja in contul Diavolului. Acesta este momentul in care are loc are loc un monolog memorabil pe care simt sa il transcriu, chiar daca asa, el isi pierde din valoarea pe care o are :

„Sa-ti spun cate ceva despre Dumnezeu! Lui Dumnezeu ii place sa priveasca. E un glumet. Gandeste-te. Ii da omului instincte. Iti da acest dar extraordinar. si apoi ce face? Pentru propriul lui amuzament, iti jur, pentru o poanta cosmica personala, stabileste regulile opuse. E cea mai mare poanta a tuturor timpurilor! Priveste, dar nu atinge. Atinge, dar nu gusta. Gusta, dar nu inghiti. si in timp ce voi dati din colt in colt, el ce face? Se prapadeste de ras! E un nenorocit! Un sadic! Un proprietar absent! Sa slavesc asa ceva? Niciodata! Mai bine sa conduci iadul decat sa fii servitor in rai, nu? De ce nu? Eu sunt aici, pe front, de la inceput. Am sprijinit fiecare senzatie pe care omul a avut inspiratia s-o aiba. Am tinut la dorintele lui si nu l-am judecat niciodata.De ce? Pentru ca eu nu l-am respins, in ciuda imperfectiunilor lui. Sunt un fan al omului.Un umanist! Poate ultimul umanist! Ce om cu capul pe umeri poate nega ca secolul al XX-lea a fost in intregime al meu? Absolut tot, Kevin! Tot! Al meu! “

„Vanity – is defenitely my favourite sin”

***********************************************************************************************************************************************

