Galerie de arta – Roman Garassuta

Roman Garassuta s-a nascut la Moscova in anul 1958, dar si-a petrecut anii de copilarie in Ucraina, in Nikolaev, orasul natal al tatalui sau.
Din copilarie a fost fascinat de desen, astfel ca de la varsta de 14 ani urmeaza cursurile Scolii de Arta din Nikolaev, unde si-a descoperit vocatia pentru pictura. A urmat apoi Colegiul de Arta de la Harkov. Picturile sale s-au bucurat de un mare succes in prima sa expozitie deschisa in 1991, acest fapt aducandu-i si titlul de lider al Miscarii pictorilor Ucrainieni. De asemenea si-a castigat in rasunator succes si peste hotarele tarii sale prin expozitiile sale expuse in galeriile din Franta si Statele Unite.

Roman Garassuta (1)

Roman Garassuta (2)

Roman Garassuta (3)

Roman Garassuta (4)

Roman Garassuta (6)

Roman Garassuta (7)

Roman Garassuta (8)

Roman Garassuta (9)

Roman Garassuta (10)

Roman Garassuta (11)

, ,

  1. #1 by 9 on 06/09/2013 - 17:18

    Habar n-am de ce imi aminteste de Sabin Bălaşa. Nu au acelaşi gen de pictură şi totuşi… Poate tu imi poti spune mai multe, despre pictura stiu putin.

    • #2 by succesulpe on 06/09/2013 - 18:08

      Pictura lui Sabin Balasa apartine unui suprarealism tarziu, insusi artistul spunand despre opera sa ca apartine unui romantism cosmic.
      Spre deosebire de acesta, Roman Garassuta, combina armonios realismul cu romantismul si abstractizarea. Imaginile create de artist infatiseaza imagini de femei ale unei epoci medievale, Renasterii, reunind impreuna misterul simbolismului si cultul pentru frumusetea decadentei ,cu prospetimea impresiilor si spontaneitatea perceptiei.
      Intre stilurile celor doi, nu se pot gasi elemente comune decat poate cele legate de subiect sau poate uneori de transparenta imaginilor.

      • #3 by 9 on 06/09/2013 - 18:29

        Multumesc.🙂 Superbe tablouri!

      • #4 by succesulpe on 06/09/2013 - 18:30

        Sunt cu adevarat niste opere extraordinare🙂

  2. #5 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 06/09/2013 - 19:15

    Vai ce-mi plac! Am venit și eu cu rochia mea cu turnură, dar nu mă pot așeza! Am nevoie de un gard să mă rezem cât mă holbez!

    • #6 by succesulpe on 06/09/2013 - 19:22

      Fii binevenita Contesse. Intrucat nu ma pot oferi in vreun fel sau cu vreun sfat in ce priveste problema rochiei iti propun sa privesti demna de la inaltimea ta, aceste opere de arta pe care cu drag le-am adus spre incantarea ochilor celor ce-mi calca pragul galeriei de vineri.

      • #7 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 06/09/2013 - 19:26

        Sunt fermecătoare! Imagini surprinse nu numai cu mult talent, dar și cu multă tandrețe! Cred că sunt și câteva rochii iconice! Iartă-mă, nu sunt o bună comentatoare de pictură, dar sunt o mare iubitoare de rochii!
        Sunt demnă cât de tare pot! E o mare surpriză darul tău! Nu știu cum să îți mulțumesc! Cling!

      • #8 by succesulpe on 06/09/2013 - 19:28

        Imi faci o bucurie de fiecare data cand imi pasesti pragul 🙂

      • #9 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 06/09/2013 - 19:31

        Bucuria e și reciprocă, doar știi!
        Am postat articolul tău și la mine, dacă nu te superi! Sunt prea frumoase aceste femei în falduri…Electricitate plăpândă, cum spunea cineva…

      • #10 by succesulpe on 06/09/2013 - 19:36

        Ce sa mai spun acum post factum? Preferam sa vii aici de fiecare data cand aveai nevoie de model pentru noua ta rochie😆

      • #11 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 06/09/2013 - 19:38

        Dar vin mereu aici! Le șterg de la mine! Că nu vreau să te supăr niciun pic!

      • #12 by succesulpe on 06/09/2013 - 19:41

        Atata iti trebuie👿
        Pastreaza-le si bucura-te de ele oricand. Primeste-le ca pe un dar🙂

      • #13 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 06/09/2013 - 19:44

        Ooo, și ce dar încă! Pot să te îmbrățișez acum? Am așteptat un prilej! Acum am unul!
        Mulțumesc pentru dar! Mi-ai făcut o mare bucurie! Fac gândăcelul răsturnat de fericire!

      • #14 by succesulpe on 06/09/2013 - 19:45

        😆

      • #15 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 06/09/2013 - 19:46

        Haahahaahahahahah! Am făcut tahicardie de bucurie!
        Ai un pahar cu apă? Că mă paște un leșin! Hahahhahahaha! Mulțumesc muuult!

      • #16 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 06/09/2013 - 19:58

        Au alura și eleganța cneaghinelor…

      • #17 by succesulpe on 06/09/2013 - 20:03

        Recunoaste ca nu poti decat sa fii fermecata de modul in care pictorul a surprins feminitatea in forma ei cea mai rafinata🙂

      • #18 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 06/09/2013 - 20:08

        Da, feminitatea în forma ei sublimă, așa cum este surprinsă ea în poveștile și în basmele lor.

      • #19 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 06/09/2013 - 20:16

        Desigur că motivul dublului și al oglinzii din aceste imagini amintesc oarecum de Magicianul lui John Fowles.
        Insinuare, magie, fără granițe, așa încât adevărul și iluzoriul viețuiesc laolaltă.

      • #20 by succesulpe on 06/09/2013 - 20:32

        Toate creatiile artistice ale geniului slav sunt bogate intr-o sensibila observare a interiorului personajelor descrise, indiferent de forma de exprimare a artistului. Acest lucru se regaseste sub o forma mult atenuata la altii. Magie si culoare, mister si delicatete, cam asa se pot descrie aceste lucrari.

  3. #21 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 06/09/2013 - 19:26

    Reblogged this on La Fée Blanche.

  4. #22 by krab607 on 06/09/2013 - 19:53

    Fetele au comentat că nu se pricep la critică de artă. Nici eu🙂 Păstrez amintirea amuzată a unor „cimilituri” rapide ale unor critici, pe la vernisaje, cu un ochi la public şi cu altul la bufetul rece🙂
    Ţi s-a spus deja că ai ales nişte creaţii reprezentative pentru ideea de fragilitate a femeii.Eu doar adaug: priveşte-le chipurile. Îmi dau senzaţia că a folosit drept modele acele manechine din plastic pe care le vezi în vitrinele magazinelor de lux.

    • #23 by 9 on 06/09/2013 - 20:38

      Asta era! Un pic artificial, la fel si la Balasa.

  5. #25 by racoltapetru6 on 07/09/2013 - 7:30

    Pur și simplu mi-au plăcut! E părerea mea de simplu amator, care-și desfată privirea cu formele și culorile atât de bine înfățișate.

    • #26 by succesulpe on 08/09/2013 - 7:10

      Nu trebuie nimic mai mult. Dincolo de aceasta traire pot fi doar niste simple speculatii pe care numai un critic de arta poate sa le exprime pe marginea unui tablou🙂

  6. #27 by Elena Dragomir on 07/09/2013 - 18:34

    Vai, ce frumos. Si ce tehnica.

Puteti lasa un comentariu ...

