Gesturi neintelese

, , , ,

  1. #1 by 9 on 14/10/2013 - 6:12

    Imi pare rau ca au existat si exista asemenea profesori in scoli.

    • #2 by succesulpe on 14/10/2013 - 19:45

      Doar invatatoarea mea, din clasa a treia🙂

      • #3 by 9 on 14/10/2013 - 20:01

        Ea e doar un exemplu…:) Dar se pare ca asta te-a inversunat totusi să iubesti pe mai departe culorile.🙂

  2. #4 by Camelia - Nicorina Edu on 14/10/2013 - 7:31

    Va dati seama ce mi-ati facut?! Mi-ati topit sufletul ce canta tomnatic a melancolie! Acum e asa, o substanta iradianta, in amestec cu alta numita „surprindere” (pentru ca nu ma asteptam sa dati curs unei provocari) ,cu alta numita „confesiune” (pentru ca v-ati exteriorizat o traire ce parea sa ramana pe veci ascunsa)… sau poate „implinire” ( pentru ca ati acceptat o promisiune a unui gand).
    Imi este dificil sa comentez ceea ce vi s-a intamplat, deoarece sunt prinsa intr-o postura duala: as putea gasi circumstante si celei care nu v-a dat raspunsul la o asteptare venita din suflet pur si as putea fi, la fel de bine, si avocatul copilului care ati fost.

    [Oricat m-as stradui sa fiu impartiala, corecta, apropiata, intelegatoare, mereu cu vorbe incurajatoare, dar si exigenta, hotarata si obiectiva…adica un cadru didactic asteptat de toata lumea, stiu ca, la randul meu, nu am sa fiu mereu asa! Sunt doar cu o dorinta imensa de a-i face pe copii sa inteleaga cat ii iubesc…Nu se cade sa vorbesc despre mine,asa ca ma opresc….]

    Acum, la ceas indepartat, va rog sa primiti aprecierile mele pentru stradania dumneavoastra, pentru bucuria cu care ati lucrat un desen ce parea altfel decat ceea ce facuserati pana atunci. Daca acum puteti vorbi despre acel incident, inseamna ca pana la urma ati ramas cu bucuria faptului ca stiati ca ati facut ceva deosebit.

    Imi permit si eu o promisiune, chiar daca nu mi-ati cerut-o! Am sa le dau cat de curand elevilor mei o tema la libera alegere si ma voi stradui sa evidentiez tot ceea ce au ei mai bun. Asta ca sa salvam o generatie de la o posibila indiferenta sau de la o nereceptare corecta a unui mesaj prin imagini, dar si…ca sa nu mai fiti suparat…

    Va multumesc cu plecaciune, ati facut un gest de o inalta simtire! Ma simt onorata si emotionata!

    • #5 by succesulpe on 14/10/2013 - 21:09

      Ma simt coplesit pentru aprecierea pe care mi-ati daruit-o prin cuvintele pline de caldura pe care mi le-ati adresat. Mi-a facut placere sa rememorez acest moment, care desigur a avut rolul lui, in devenirea mea ulterioara si pe care l-am impartasit, fiind convins ca va ajunge acolo unde ii este locul. Nu m-am inselat si va multumesc pentru asta.

  3. #6 by racoltapetru6 on 14/10/2013 - 7:34

    Cred că înțeleg trauma sufletească prin care ai trecut. Sper că nu te-a marcat prea mult.
    Mie nu mi-a plăcut niciodată desenul și nici talent n-am avut.

  4. #8 by Camelia - Nicorina Edu on 14/10/2013 - 7:44

    Reblogged this on Camelia – Nicorina Edu and commented:
    Atunci cand gesturi mari sau gesturi mici isi pun amprente eterne in sufletele copiilor ce divin adulti cu imagini marcante din scoala este ca un feedback devenit arc peste timp.
    M-a emotionat povestea ce v-o arat si dumneavoastra, atat prin faptul ca a fost o consecinta a unui dialog la postarea mea http://cameliaedu.wordpress.com/2013/09/19/prima-zi-de-scoala-o-poveste-draga/, dar si prin faptul ca reprezinta pentru mine chintesenta a ceea ce inseamna relatia elev-profesor.
    Aveti amintiri marcante din scoala? Sunt convinsa ca, da! Spatiul acesta va este deschis rememorarii faptelor,asa ca eu va astept cu drag la confesiuni!
    Multumesc cu adanca pretuire celui ce a transpus „Gesturi neintelese” intr-o poveste atat de actuala!

  5. #9 by ellaintaracopiiilor on 14/10/2013 - 10:13

    Iti multumesc pentru aceasta poveste pe care ai impartasit-o cu noi.
    As vrea sa-i putem ajuta pe copii sa capete inteligenta emotionala necesara pentru a face fata unor astfel de momente si de discutii cu profesori de tip „moartea pasiunii” sau masina de etichetat elevi „Tu nu esti bun la …!” ‘Tu n-ai talent la …!”
    Mi-as dori ca noi, oamenii, sa incurajam mai mult si sa criticam mai putin.

    Sa aveti o zi plina de incurajari!
    Ella

    • #10 by succesulpe on 14/10/2013 - 21:22

      La randul meu iti intorc multumirile pentru gandurile pe care mi le-ai transmis prin comentariul tau. Sunt convins ca toti cei care au cu adevarat harul de a fi dascal, stiu intotdeauna sa se comporte fata de copiii ale caror suflete sunt atat de deschise si vulnerabile oricaror lovituri.

  6. #11 by danaiana on 14/10/2013 - 12:00

    Am păţit şi eu o chestie de genul ăsta prin clasa a şasea, cu profesorul de desen, de altfel un tip jovial. Dar avea nişte fixisme legate de capacităţile unor elevi de a realiza o compoziţie.Printre cei catalogaţi ca inapţi mă număram şi eu. Aşa că momentul meu de inspiraţie a fost pus pe seama celui mai bun prieten al meu, coleg de clasă, un tip cu mult talent la desen. Nimic nu l-a putut convinge pe profesor, nici măcar recunoaşterea colegului… Speranţa mea de a fi remarcată pentru o lucrare foarte reuşită s-a năruit. Am rămas în schimb cu o rană pe suflet… Totul trece până la urmă, dar rănile sufleteşti lasă urme…

    • #12 by succesulpe on 14/10/2013 - 20:04

      Ranile sufletesti lasa urme, Danaiana… asa este. Iar sufletul unui copil este foarte expus. Este important sa veghem asupra atitudinii pe care a avem fata de cei tineri incat sa nu le taiem aripile🙂

  7. #13 by adelinailiescu on 14/10/2013 - 16:49

    Amintire: desenam foarte frumos dar doamna mi-a pus doar 9; de indignare (ca la desen si muzica se reglau mediile si se egalizau premiantii si trebuia sa ma ‘sanctioneze” undeva) mi-am modificat nota in carnet. Mai tarziu doamna a vazut, m-a certat si a consemnat in carnet ca am falsificat nota si sa semneze parintii. Eu n-am stiut ce sa fac asa ca am aruncat carnetul la tomberon in drum spre casa si am zis ca l-am pierdut. peste cateva zile un gunoier ne-a batut la usa si i-a dat mamei carnetul pe care il gasise la gunoi si pe care s-a gandit sa-l inapoieze dupa adresa de pe prima pagina si impresionat de notele bune. De bataia care am incasat-o nu mai vreau sa-mi amintesc! :)Vezi cat dor nedreptatile pe care le suferim in copilarie?

    • #14 by succesulpe on 14/10/2013 - 20:06

      As putea spune ca la tine ranilor sufletesti li s-au adaugat si cele de pe fund😛

    • #15 by 9 on 14/10/2013 - 20:15

      Hei! 9 e o cifra frumoasa!🙂

  8. #16 by Bursucel on 16/10/2013 - 20:51

    Realizezi că neînțelegerea s-a iscat tocmai pentru că tu nu cunoșteai semnificația semnului arătat de profesoară?🙂
    Și adulții mai greșesc uneori, nu?😉

    • #17 by succesulpe on 16/10/2013 - 21:03

      Sigur bursucel. Am spus eu altfel? 🙄
      Uneori nici noi nu avem timp sau rabdare pentru explicatii.🙂

      • #18 by Bursucel on 16/10/2013 - 21:11

        Am pățit-o și eu odată – la un curs de franceză. Trebuia realizat un text – un dialog care care trebuia să lămurească o neclaritate. Am avut surpriza neplăcută să mă întrebe profa de unde am copiat dialogul?!😀
        I-am replicat cu ironie că nu toată lumea are înclinații spre plagiat!😛
        Uneori merită să dai replica, crede-mă. Alteori e mai bine să arunci doar o privire și să bați obrazul…😉

  9. #19 by Ileana on 19/10/2013 - 17:02

    Buna ziua!…De doua zile am schimbat numele la blog…deoarece au fost neintelegeri si am fost nevoita sa schimb numele la blog. Eu sunt aceiasi Ileana si va astept in casuta mea virtuala cand doriti si cand puteti!…O zi frumoasa alaturi de familie!…Noua mea adresa…
    http://doareuileana.wordpress.com/

    Hello! … Two days ago I changed the name of the blog … because they were misunderstanding and I had to change the name of the blog. I am the same Ileana and wait in my virtual box when you want and when you can! … A beautiful day with your family! … My new address …

    http://doareuileana.wordpress.com/

Puteti lasa un comentariu ...

