Piramide

Una dintre minunile lumii si poate cea mai impresionanta prin mesajul lasat peste milenii, de catre analfabetii acelor vremuri, este desigur Marea Piramida a lui Khufu sau Cheops daca vreti, in greaca.

piram

Ce uimeste intotdeauna la aceasta constructie sunt dimensiunile:
Inaltimea de 148, 208 m, latura patratului de baza avand 232,805 m, suprefata bazei 54 198,16 m2.
Perimetrul acesteia 931,22 m dar si o greutate totala de aproximativ 5 300 000 tone.
Bine, o sa spuneti ca pe atunci nu exista metrul ca unitate de masura. Nimic mai corect.
Pe atunci exista insa cotul sacru sau cum i se mai spune, cotul piramidal, care este egal cu 0,635660 m, adica a zecea milioana parte din raza polara a Pamantului, aceasta unitate de masura avand o eroare de doar 3 sutimi de miime.
O subdiviziunea cotului piramidal este degetul piramidal care reprezinta a 25-a parted in multiplul cu pricina si egal cu 25, 4264 mm, care este foarte apropiat ca valoare de binecunoscutul inch englezesc, a carui valoarea este de 25,39956 mm.
Cum aceste cifre sunt sigur ca nu v-au dat pe spate, atunci am sa aplic varianta doi in care am sa va reamintesc ce relatii naucitoare sunt intre dimensiunile piramidei:
Suma lungimilor celor doua diagonale ale bazei, masurate in degete piramidale da 25856,5422, adica strict valoarea perioadei de precesie a echinoctiilor.
Lungimea perimetrului bazei, masurate si aceasta in degete piramidale si divizata la 100, da ca reultat 365,2424650, adica durata exacta a anului tropic.
Daca inmultim inaltimea piramidei cu un miliard, obtinem 148 208 000 kilometri, adica distanta, dintre Pamant si Soare.
Valoarea degetului piramidal, inmultit cu 100 de miliarde, da, cifra de 2 542 640 km, adica valoarea drumului parcurs de Pamant in 24 de ore. Ei ?…
La fel de interesante sunt datele de constructie raportate la pozitionarea geografica a acesteia:
Orientarea celor 4 fete spre cele 4 puncte cardinale, cu o eroare de numai 4 minute si 35 de secunde.
Prelungirea diagonalelor bazei cuprinde in sectorul nordic Delta Nilului, axa nord-sud imparte delta in doua parti egale ca suprafata.
Centrul bazei se afla pe paralela 30° N (abatere: 1′ 9″) si pe meridianul 31° E (abatere 7′), iar aceste doua coordonate geografice traverseaza Pamantul pe cea mai mare intindere de uscat dintre toate paralelele si meridianele; in plus meridianul respectiv imparte uscatul Pamantului in doua parti cu exactitate egale.
Daca toate astea se cunosteau cu aproximativ 4625 de ani în urma, civilizatiile care au urmat au avut si ele realizarile lor „piramidale”:
Cel mai important este complexul de la Teotihuacan, Mexic. Aici au fost ridicate 15 piramide dintere care cele mai cunoscute sunt Piramida Lunii si Piramida Soarelui.
Nici chinezii nu s-au lasat mai prejos, ba dimpotriva: Marea Piramida Alba, are o inaltime de 300 m, cu mult peste Marea Piramida a lui Khufu din Egipt de numai 148 m sau a piramidei lui Khafre, a carei inaltime initiala era de 143,5 metri.
Si noi ceilalti avem piramidele noastre, ale caror caracteristici dau dimensiunea finala a gradului nostru de civilizatie:

Piramida stratificarii sociale a in vechiul Egipt:

piramida 1

Sau a civilizatiei maya:

piramida 2

Marea piramida civilizatiei moderne:

dolar

Marea Piramida a sistemului capitalist:

varianta 1

Fiecare dupa talentul sau grafic:

varianta 2

Sau dupa talentul sau artistic:

varianta 3

Abraham Maslow si-a facut propria sa piramida despre care am mai vorbit

hierarchy of needs

Am primit si o piramida valorica a alimentelor pe care ar fi bine sau nu, sa le mancam:

hrana

Si in final, o ilustrare a ierarhizarii piramidale existenta in oricare institutie:

instit


, , , ,

  1. #1 by La Petite Fille de la Mer-july on 29/11/2013 - 9:03

    Avem si noi Piramida de la Pitesti .

  2. #5 by racoltapetru6 on 29/11/2013 - 9:06

    Date impresionante care ne justifică admirația pentru cultura antică a egiptenilor, și nu numai!

  3. #6 by Mélanie on 29/11/2013 - 9:46

    Bonjour, Gé! mi-e dor de Egipt…🙂
    http://myvirtualplayground.wordpress.com/2013/10/11/missing-egypt-nefertiti-she-seems-to-have-an-invisible-touch/
    * * *
    amitiés toulousaines & have a sunny day, like here…🙂

  4. #7 by Bursucel on 01/12/2013 - 17:21

    Mi-s fan al Istoriei antice din clasa a V-a, G.! Și mereu m-au fascinat analfabeții din Egipt!😉

    • #8 by succesulpe on 01/12/2013 - 17:26

      Dar ce cauti tu pe acolo mai Bursucel mic?
      Am spus eu ca umbli ca argintul viu de nu-ti mai stie nimeni locatia. Am sa iti pun un clopotel la gat ca la pisoi.

      • #9 by Bursucel on 01/12/2013 - 17:29

        .lol: Lasă-mi bucuria asta, zău!😳
        Tu-ți dai seama ce zarvă ar mai face clopoțelul ăla al meu? Plus trâmbițări de genul Faceți loc, apare măritul Bursucel!😯
        (unde mărit vine clar de la clopoțel :wink:)

      • #10 by succesulpe on 01/12/2013 - 17:32

        Bine atunci, macar o fundita rosie in cap sa te vad de la departare😆

      • #11 by Bursucel on 01/12/2013 - 18:24

        Roșu pe roșcat? Sigur o să mă vezi?🙄

      • #12 by succesulpe on 01/12/2013 - 18:30

        Bine, atunci ma mai gandesc😀
        Ia spune ce ti-a placut mai mult prin Egipt…

      • #13 by Bursucel on 01/12/2013 - 18:31

        Pot să vin cu o propunere de Verde? Verdele ăla de voiam să-l pun pe unghii. Îi frumos, zău!🙂

      • #14 by succesulpe on 01/12/2013 - 18:37

        Nu-s de ce, dar tot la verde ma gandeam.
        Dar mi-am spus sa nu imi mai dau cu parerea, decat dupa o lunga deliberare 🙂

      • #15 by Bursucel on 01/12/2013 - 18:43

        Adjudecat verdele, deci!🙂 Bate palma, că-i limpezită și trebușoara asta!😉 V

      • #16 by succesulpe on 01/12/2013 - 18:50

        Gata, give-me five V.
        Abia o astept pe urmatoarea😆

      • #17 by Bursucel on 01/12/2013 - 18:54

        😆

  5. #18 by Andreotti on 03/12/2013 - 15:58

    Mare șoc am trăit când am văzut piramidele din Egipt…Când am ajuns pe platoul Gizeh, am rămas încremenită-n admirație la vederea lor, preț de vreo câteva minute bune. Apoi…m-am răsucit pe călcâie și-am amuțit dezamăgită, să spun…se vedeau toate blocurile din Cairo, de la margine, într-un peisaj anost și dezolant. Îmi imaginesem că piramidele sunt în plin deșert dar mnoh…umpic de KFC, niște hoteluri, niște blocuri…sunt de colo?
    Am trecut repede peste șoc. 14 zile cât am stat în Egipt, într-un circuit de la nord la sud, mi-au dezvăluit minunile și adevărata măreție a unei civilizații fără seamăn. Oricât studiasem și învățasem despre egipteni ( și-am învățat ceva), nimic nu se compara cu ceea ce mi se înfățișa în fața ochilor. A fost extraordinar.

    • #19 by succesulpe on 03/12/2013 - 18:04

      Sunt convins ca da. Am fost intotdeauna cred fascinat de civilizatiile demult apuse si care nu au fost cu nimic mai prejos decat cea contemporana.
      Miturile si legendele tesute in jurul acestora, au alimentat imaginatia infierbantata a oricarui tanar care avea habar despre existenta lor.Cartile si revistele spuneau prea putin despre asta.
      Nu am ajuns acolo insa am vrut sa aflu mai mult despre asta, citind carti iar mai tarziu Internetul. Imi amintesc amuzat despre faptul ca primul lucru pe care l-am solicitat pe Internet, unui motor de cautare, acum multi, dar multi jde ani in urma, a fost „Egipt”
      De ce a fost amuzant? Pentru ca am fost dus la barurile de noapte si cluburile de streep tease. Nu ma intreba cum am ajuns acolo. Era pentru prima data cand deschisesem un calculator Pentium I la 230 Mhz.
      Mai tarziu am insistat ceva mai mult, cu… Piramidele.
      Este adevarat ca nimic nu se compara cu experienta personala, obtinuta direct, la fata locului, in mijlocul atator dovezi ale istoriei uneia dintre cele mai mari civilizatii care a vietuit pe acest pamant.

Puteti lasa un comentariu ...

