Acelasi lucru, intelesuri diferite

Traim impreuna si avem senzatia ca ne intelegem. Traim in aceasta lume si avem pretentia ca O intelegem. Toate acestea ma duc gandul la Antoine de Saint-Exupery si la “Citadela” lui, un monument de intelepciune, o carte care poate zgudui din temelii constiinte si una din cele mai inspirate carti care s-au scris vreodata. O carte din care fiecare intelegem exact, doar ce ne este accesibil, in funcţie de gradul nostru de spiritualitate. O carte careia ii voi oferi un spatiu mai mare, si din care am cules pentru astazi doar cateva citate:

Limpede nu poti privi decat cu inima. Esenta lucrurilor ramane nevazuta.

Nu exista obiecte. Exista intelesuri diferite ale aceluiasi obiect si limbaje diferite. Perla neagra nu este aceeasi pentru pescuitorul de perle, pentru curtezana sau negustor„.

Nu traiesti din lucruri, ci din sensul lucrurilor„.

Si acum sa imbinam teoria cu practica de la general la particular, sau invers…

Si cireasa de pe tortul, de mireasa… daca mai sunteti interesati…

Fiecare sa inteleaga ce poate si daca reuseste, sa-mi spuneti si mie🙂


, , ,

  1. #1 by Aliosa on 08/01/2014 - 21:17

    Felicitari pentru postare !
    Eu nu am inteles nimic pentru ca nu am vazut nimic !
    Nu urmaresc asa ceva la televizor !
    Ascult cu drag o poezie, un catec bun, o piesa de teatru …………..

    Multumesc pentru vizita !
    O seara frumoasa !
    Aliosa.

    • #2 by succesulpe on 08/01/2014 - 21:20

      Si eu iti multumesc pentru atentia ta de a ne readuce in preajma lucrurilor cu adevarat importante .

  2. #3 by Mélanie on 08/01/2014 - 22:02

    am dedus si înteles ca-ti place Tonio aka St-Ex… si mie en VO=version originale!🙂 bonne année et bonne santé, Gé!🙂 un an optimist, senin, pozitiv! amicalement, Mélanie

    http://myvirtualplayground.wordpress.com/?s=antoine+de+saint-exup%C3%A9ry

    • #4 by succesulpe on 08/01/2014 - 22:25

      Bien sûr Melanie. En VO la lecture a un charme différent😛

  3. #5 by Mugur on 08/01/2014 - 22:24

    Le-am citit cu urechile, așa ca pentru muzică. Trei vieți diferite ale acelorași note, dar cu sclipiri în colțuri depărtate unul de altul.
    Apoi mi-am deschis ochii, dar nu mi-am putut astupa urechile. De data asta am și vazut trei vieți diferite, dar s-au schimbat puțin colțurile, unghiurile de vedere. Au rămas trei sclipiri.
    Dacă le trec prin rațional, se schimbă aspectul scenelor. De data asta am nevoie de cenzor.
    Și totuși, parcă nu mi-aș dori cenzura! Prea multe simțiri vin din această muzică!

    • #6 by succesulpe on 08/01/2014 - 22:31

      Nu pot sa iti spun cat ma bucur ca ai avut rabdarea sa treci cu privirea peste cele trei forme diferite de exprimare ale aceluiasi lucru. Fiecare simte diferit si transmite diferit, mai departe simtamintele lui. Iti multumesc pentru vizita si comentariu.

      • #7 by Mugur on 08/01/2014 - 22:54

        Eu trebuie să-ți mulțumesc pentru frumusețea transmisa nouă! M-ai trimis către ceva ce nu mai ascultasem de multă vreme, mi-ai redeschis cutia cu amintiri.
        Ce am uitat să-ți spun este că și eu simțeam nevoia de a mă exprima pe muzică, doar că ar fi fost al patrulea unghi de vedere.

  4. #8 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 09/01/2014 - 14:10

    Ooo, Citadela e preferata mea!
    “Iubirea este, înainte de toate, ascultare în tăcere. A iubi înseamnă a contempla.(…) Va veni ora în care vei alătura femeii pe care o iubești ceea ce aparține nu unei mișcări sau alteia, unui detaliu al obrazului sau altuia, unui cuvânt pe care îl pronunță, ci îi aparține Ei.

    Va veni ora în care doar numele ei îți va fi de ajuns ca rugăciune, căci nu mai e nimic de adăugat. Va veni ora în care nu vei mai cere nimic. Nici buzele, nici surâsul, nici brațul mângâietor, nici răsuflarea prezenței sale. Căci îți este de ajuns ca Ea să existe.

    Va veni ora în care nu va mai trebui să-ti pui întrbări, pentru a le înțelege, nici asupra acestui pas, nici asupra acestei hotărâri, nici asupra acestui refuz, nici asupra acestei tăceri. Fiindcă Ea există.

    Dar o alta îți cere să te justifici.Și deschide un process faptelor tale. Ea confundă iubirea cu posesiunea. La ce bun să îi răspunzi? Ce vei afla în ascultarea ei? Cereai, în primul rând, să fii primit în tăcere, nu pentru o mișcare sau alta, nu pentru o virtute sau alta, nu pentru un cuvânt sau altul, ci, în mizeria ta, așa cum ești.”(Antoine de Saint Exupery, “Citadela”)
    http://lafeeblanche.wordpress.com/2013/07/31/antoine-de-saint-exupery/

  5. #10 by Bursucel on 11/01/2014 - 2:21

    Eu, G., am înțeles că ai vrut să te speli de păcatul de a nu mi-i fi prezentat pe băieții ceia de la Pagagnini…🙄 și așa mi i-ai făcut plocon pe cei de la Metallica!😎
    Restul… nu-ș… poate mă mai gândesc…😕

  6. #11 by rogrm on 12/03/2014 - 20:26

    ”în fiecare clipă poate să existe câte un sens
    ce după ce-și atinge scopul, încearcă o transformare”. Nu suntem noi aceeași după fiecare clipă, zi, an,… și cred că funcție de experiența de viață, în anumite momente ale vieții aceleași lucruri le putem vedea diferit, nu mai spun când e vorba de persoane. Contează starea sufletească, nu știu, poate greșesc.
    Îmi place muzica grecească.

Puteti lasa un comentariu ...

