Latin Cumbia

Dupa ce saptamana trecuta am facut un popas in Jamaica si am reascultat ritmuri de reggae, astazi mergem in America de Sud pentru a redescoperi muzicalitatea si frumusetea unui nou ritm de dans Cumbia.
Chiar daca este foarte popular in America Hispanica, Cumbia isi are originile prin regiunile de coasta ale Columbiei Caraibiene si Panama aparand ca o fuziune a celor doua culturi ce a avut loc candva in istoria zbuciumata a Americii, marcata de aducerea sclavilor cumparati din Africa, in perioada expansiunii coloniale spaniole.
Cumbia a aparut ca un dans pe care il dansau tinerii in perioada lor de cunoastere si acomodare de dinaintea logodnei sau casatoriei, fiind practicat de populatia africana, care ulterior s-a amestecat cu cea amerindiana. Cumbia a ajuns sa fie foarte popular in America de Sud, intrecand astfel chiar si Salsa.
Rosie si Israel Coronado ne arata ce trebuie sa invatam noi astazi* :

Cumbia Dance

Rayito Columbiano – Besar tu Piel

Grupo Green – Fue un Error

Selena – Como la Flor

Amar Azul – Yo tomo Licor

Dejala Correr – Malakate

Gilda – Se me a perdido un corazon

Si inca 3 ore si 22 minute pentru cei care au invatat pasii si nu se mai pot opri:

*Ce nu vrea din prima, dati-i pe Watch on Youtube


, , ,

  1. #1 by july on 08/02/2014 - 11:23


    Dansam, G ? 😀

    • #2 by succesulpe on 08/02/2014 - 15:14

      Sigur Jully! Hai sa le aratam ce inseamna sa ai clasa!😆

  2. #3 by Camelia - Nicorina Edu on 08/02/2014 - 19:33

    Am urmărit cu mare atenție primul videoclip. Pare un dans atât de curgător, de jucăuș și în același timp cu mișcări perfect sincronizate. Bucuria cu care dansează protagoniștii m-a umplut de drag! La cât de simplu pare totul, nu pot să nu mă gândesc la faptul că probabil în spate, le stau ore și ore de exersare…

    Mă încântă alegerile acestea, așa că voi fi prezentă cu entuziasm la turul dansabil ce abia e la început.

    • #4 by succesulpe on 09/02/2014 - 8:25

      Nu am avut cum sa nu raman incantat de entuziasmul debordant si pasiunea cu care cei doi au dansat pe ritmurile de cumbia.
      Privindu-i am incercat acelasi gen de sentimente, lucru care m-a determinat sa aleg acest clip, chiar daca calitatea filmului este slaba.
      Insa dupa reactiile primite, se pare ca acesta nu s-a bucurat de un prea mare entuziasm… 🙂

  3. #5 by Bursucel on 09/02/2014 - 13:21

    Ayayai… așa m-ai amețit cu-nvârteala asta, G., de nu mai știu nici de te-am călcat cu grația elefantului, nici de te-am împuns cu cotul…😳
    Dar am bucuria cât casa și promit ca data viitoare să fie și mai bine! De-oi mai apuca să prind next time-ul ăla…🙄

    • #6 by succesulpe on 09/02/2014 - 17:42

      A fost bine asa🙂
      Pentru data viitoare mergem in alta parte. Si sa nu mai intarzii la aeroport🙂

      • #7 by Bursucel on 09/02/2014 - 17:46

        😳 Te-au taxat suplimentar pentru asta sau….?🙄

      • #8 by succesulpe on 09/02/2014 - 17:49

        Era sa-mi stea inima-n loc cand se facuse ora de imbarcare si inca nu erai sosita.
        Se poate sa-mi faci asa ceva? 😯

      • #9 by Bursucel on 09/02/2014 - 17:53

        Uneori se poate…
        Dar îmi revin, știi prea bine! Apoi… eu știu așa – ce-i al meu, e pus deoparte! Va trebui să înveți și tu asta, da? Să nu-ți mai stea inima-n loc, promiți?😉

      • #10 by succesulpe on 09/02/2014 - 17:58

        Deja ma simt mai linistit. Sunt convins ca sambata voi avea in fata un Bursucel revenit si ca ne vom distra de minune🙂

      • #11 by Bursucel on 09/02/2014 - 19:20

        Amin!
        PieS Și dacă nu-i la vreme, stai liniștit – apare te miri de unde, dar apare, zău!😆

      • #12 by succesulpe on 09/02/2014 - 19:25

        Uite acum ma lamuresc ieu de ce ai intarziat… halat bumbac bleumarin fin, cina romantica cu ceapa impreuna cu Dan… 👿

      • #13 by Bursucel on 09/02/2014 - 19:28

        Nuuuu, pe cuvânt că NU!
        Așa mă știi tu pe mine?😳

      • #14 by succesulpe on 09/02/2014 - 19:31

        mot a mot din jurnalul cu zambile.. na mai zi ceva.😯

      • #15 by Bursucel on 09/02/2014 - 19:58

        😯 Musai tre să traduc…🙄 Adică – eu nu am noutăți (adică n-am mai gătit😳 ), daaaar… mergeți la Dan – el are și ciorbă, și desert!
        Better?🙄

      • #16 by succesulpe on 09/02/2014 - 20:00

        Eu mai am din tarta aia cu capsune din dulceata 😯

      • #17 by Bursucel on 09/02/2014 - 20:03

        Păi și-acu zici???😯
        Io n-am mai întrebat, că trona musca pe căciulă și nu se făcea altminteri decât să-nghit gălușca, deh…🙄

      • #18 by succesulpe on 09/02/2014 - 20:05

        Gata nu mai este ca sa ne luam de grija. Sa vad acum cu te te mai imbii sambata🙄

      • #19 by Bursucel on 09/02/2014 - 20:18

        Vezi? Dacă mă-ntrebai din prima, era mai simplu… Uofff…🙄
        Acu îmi dai din tarta ceea? Sau …😕

      • #20 by succesulpe on 09/02/2014 - 20:21

        Tocmai am bagat-o pe toata in gura de ciuda… 😯
        Da iti dau o portocala🙂

      • #21 by Bursucel on 09/02/2014 - 20:23

        Ești rău! Întâi îmi zici de tartă și-apoi…
        Toată, măi?😯 Mai bine-mi ziceai că ai dat porția mea fetelor de-au venit la vreme…👿

      • #22 by succesulpe on 09/02/2014 - 20:26

        Ce sa fac acum? 😯
        Stiam ca fetele nu trebuie sa manance dupa ora 18 👿

      • #23 by Bursucel on 09/02/2014 - 20:29

        Fetele, nu Eu, da? Mama ei de treabă, că juma de kil nu pun în plus pe mine, chiar de mânănc o-ntreagă tartă la 2 dimineața!😥

      • #24 by succesulpe on 09/02/2014 - 20:35

        Asa trebuie, ca esti draguta asa. Da tarta nu mai am si gata 😳

      • #25 by Bursucel on 09/02/2014 - 20:39

        Partea cea bună din mine îți caută scuze – ba că nu am ajuns la vreme, ba că era tarta așa de bună încât…
        Dar partea aia malițioasă zice Mi-ai promis, măi! Era bucata mea de tartă pe care trebuia să o lași să se usuce de dorul meu, nicidecum să o înfuleci sub nasu-mi…

      • #26 by succesulpe on 09/02/2014 - 20:46

        Ma simt ca cel mai nevolnic om de pe pamant.😳
        Bine, ai dreptate da, am sa tin seama de asta pe viitor! acu iarta si tu cu partea ceea a ta buna🙂

      • #27 by Bursucel on 09/02/2014 - 20:48

        Am trecut peste… În viață m-am lovit de nevolnicii mai mari ca asta, slavă (?) Domnului!😉

      • #28 by succesulpe on 09/02/2014 - 20:50

        Am scapat nebatut?😯

      • #29 by Bursucel on 09/02/2014 - 20:51

        De data asta DA.😉

  4. #30 by Andreotti on 10/02/2014 - 14:57

    Întotdeauna mi-au plăcut ritmurile și dansurile astea…salsa, cumbia, merengue, bachata…niciodată nu am fost în stare să leg doi pași. Nu sunt anti-talent la dans, mă mișc bine, ureche muzicală am cu duiumul, dar dom’le…fără instructor, nu-ți iese treaba cu pașii ăia neam! :))

    • #31 by succesulpe on 13/02/2014 - 20:27

      Ahaa pai eu ce sunt aici … Am aratat ce trebuie sa facem si ai liberatea in exprimare personala.🙂

Puteti lasa un comentariu ...

