Romania la un secol dupa

,

  1. #1 by Poteci de dor on 27/05/2014 - 10:13

    Sincer, prefer să-i cred vizionari pe el şi pe alţii ca el, cum ar fi şi Vlahuţă cu a lui „Ananghie” scrisă în 1894
    „Biruri noi !” guvernul strigă,
    Iar țăranul: „Mămăligă !”…
    Nu-s parale, nu-s:
    Ce mai plănuiți palate
    Și orașe ca-n Apus !
    Știți voi ce-i la sate?
    Lanurile-s părăsite:
    Nici imaș nu-i pentru vite,
    Apele-au secat.
    Goi, flămînzi, copiii zbiară.
    Gospodarii au plecat
    În lume, să ceară…

    Mai bine mă amăgesc cu asta decât să recunosc că nu s-a schimbat nimic. nimic în bine că în rău….

    • #2 by succesulpe on 27/05/2014 - 11:05

      Cred ca este prea pretentios a fi numit vizionar cat mai degraba un artist realist. Un om care a pastrat ochii deschisi la realitatile sociale si economice ale tarii sale. Oricine se poate numi vizionar atunci cand este vorba de Romania. Iti suna cunoscut?

      „Drumurile le-am vandut? Le-am vandut!
      RMS-ul l-am vandut? L-am vandut!
      Telefonul l-am vandut si pe dracul l-am vandut.
      Am vandut si-am revandut tot ce-aveam si-am mai avut
      Foarte bine, s-a facut.
      Dar cu asta ce-am facut?

      Am facut si împrumut? L-am facut!
      Nu mai stiu cum l-am facut, dar… l-am facut!
      Nu stiu cat de mare-o fi, cate zile ne-o hrani
      Bine nici nu l-am vazut, cum veni, praf l-am facut
      Ne-am scremut cat ne-am scremut
      Dar cu asta ce-am facut?

      Legi cu droaia am facut? Am facut.
      Refacut, parafacut, desfacut… le-am facut.
      Lefurile le-am scazut, am redus tot ce-am putut
      Am mancat si ce n-am vrut si-am ajuns de necrezut:
      Si batut, si… si cu asta ce-am facut?”

  2. #3 by racoltapetru6 on 27/05/2014 - 10:24

    Hai să ne-amăgim cu toții,
    Noi – bunicii, ei – nepoții,
    Și să recunoaștem, zău,
    Că se poate și mai rău!

    • #4 by succesulpe on 27/05/2014 - 11:15

      Imi doresc pe cat se poate,
      Mult belsug si libertate
      Pentru mine, pentru tine
      Si o sa vedem atunci, mai frate
      Cum se poate si mai bine!

  3. #5 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 27/05/2014 - 11:12

    Din Țara Măgarilor…

    „Un alt lucru specific măgarilor este puţina frică în faţa legilor. Deşi Ţara Măgarilor este ţara în care pe hârtie se află puzderie de legi, orice măgar dă cu copita în ele şi se poartă mai departe după legile nescrise înrădăcinate în fiinţa măgărească. Studiind legiuirea nescrisă a măgărimii, savantul a descoperit două principii călăuzitoare:

    Primul: „Orice măgărie, privită în sine, nu alcătuieşte o ruşine, dacă e bine ascunsă. Ea devine o ruşine din clipa în care e dată la iveală şi scuturată sub nasul lumii cinstite.”

    Din acest principiu teoretic decurg două principii practice:
    a) „Supus pedepsei nu e cel ce face, ci cel ce dezveleşte o măgărie” şi
    b) „Pedeapsa ce ia dezvăluitorul măgăriei creşte în măsura cu murdăria ce are la suflet făptaşul măgăriei.”

    Al doilea principiu al justiţiei măgăreşti sună astfel:
    „Orice măgărie, de orice soi şi orice mărime, nu alcătuieşte o vină dacă se poate dovedi că pârâtorul e un mare măgar tot atât de mare ca şi pârâtul.”Aceasta este lumina călăuzitoare ce luminează calea dreptăţii aleşilor ţării.”

    Așa a zis Zeletin…🙂

  4. #6 by succesulpe on 27/05/2014 - 11:38

    Asta pentru „Căci măgăria lor nu mai stă pe dinafară, ci pe dinăuntru: ei nu sunt măgari la corp, ci la suflet” …tot de la Ştefan Zeletin citire 😆

  5. #7 by Mirela on 27/05/2014 - 17:11

    Genial. Oricum, atunci cand spunea el toate astea, deja se mai intamplasera si pana atunci, cu o suta, doua, trei sute de ani inainte. Ne invartim in bucla, ca poate doar atata putem. Sau numai atat se poate infaptui aici, in complexul nostru de factori geografici, economici, politici, demografici, strategici, de educatie, etc. Cine naiba mai stie ?
    Dar macar mai radem si noi, era tare inspirat nenea Tanase😆

    • #8 by succesulpe on 27/05/2014 - 19:51

      Oare si nemtii stiu de astfel de glume, ca despre ardeleni cand e vorba de pateu, stim ca nu glumesc😆

      • #9 by Mirela on 27/05/2014 - 22:12

        Nemtii au alta gena, probabil habar n-au de glume de genul asta. Dar ei cica ar fi „reci”, da parca romanii ar da peste de bunatate, ospitalitate si solidaritate… e si asta un alt mit, oricum demult expirat. Suntem cum suntem si cu karma noastra.

Puteti lasa un comentariu ...

