Ah da, micul Paris de altadata…

Perioada dintre anii 1859 si 1946 a fost pentru Bucuresti una infloritoare. O perioada in care orasul a fost marcat de o adevarata explozie economica, demografica si culturala.
Aici s-au deschis primele fabrici, Bucurestiul devenind rapid un centru comercial care a atras numerosi oameni de afaceri si magnati din toata Europa.
Marile afaceri si oportunitati financiare au facut posibila aparitia burgheziei autohtone, a mariilor industriasi si magnati dar si al micilor comercianti.
Tot atunci va creste si numarul muncitorilor, atrasi de locurile de munca din fabrici.
Sunt construite un numar impresionant de cladiri, parcuri, cafenelele, buticuri si magazine cu vitrina.
Si astfel Bucurestiul, orasul cu strazi largi, cu tramvaie trase de cai, cu cladiri cu etaj cu gradini si parcuri pentru ai carui vizitatori balcanici, adevaratul Paris era mult prea departe si prea costisitor, au numit acest oras „Micul Paris”, o copie in miniatura al celui original, un oras al contrastelor dar si un amestec al culturilor.
Pentru cei care vorbesc despre acest subiect fiind nostalgici dupa un trecut necunoscut si pentru care micul Paris semnifica doar baluri si toalete, coliere si palarii cu bor larg, blanuri sau pene, frac si sobrietate, tigari de foi si orchestre cantand valsuri, sa facem apel la memoria imaginilor:

Această prezentare necesită JavaScript.

.


,

  1. #1 by racoltapetru6 on 28/05/2014 - 5:21

    E drept că noi trăim acele momente doar din imagini și relatări, dar, venind mai spre contemporaneitate, mie mi-e dor și de Bucureștiul anilor ’70, când îi colindam fiecare parc, bibliotecă sau cinematograf. Așa l-am cunoscut eu!

    • #2 by succesulpe on 28/05/2014 - 5:32

      Fiecare roman care are amintiri despre acei ani `70, pot spune lucruri frumoase despre intrega Romanie de atunci.
      Dar stai sa vezi ce lucruri frumoase se vor spune despre intreaga Romanie de acum, peste vreo 50 de ani 😆

  2. #3 by racoltapetru6 on 28/05/2014 - 5:34

    Abia aștept!😀

    • #4 by Mirela on 28/05/2014 - 21:01

      Ma tem ca ai dreptate, cine o sa mai fie atunci😀

  3. #5 by july on 28/05/2014 - 5:44

    Eu spun ca si anii 80 au fost frumosi pentru Bucuresti . Din imaginile postate sa stii ca am vazut o fata a micului Paris neinchipuita pana acum . Zi buna, G. !

    • #6 by succesulpe on 28/05/2014 - 6:13

      Am considerat necesar sa punem lucrurile in ordine.
      Anii `80 deja au insemnat inceputul sfarsitului. Locuitorii Romaniei au inceput sa simta lipsurile, foamea, frigul si teama pentru ziua urmatoare.

  4. #7 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 28/05/2014 - 10:02

    Pai asta zic si eu, sa revenim la natura si la lucrurile simple, sa redescoperim mestesuguri, tehnici, trocul si solidaritatea umana, atata cata mai poate fi in Romania de azi.

    • #8 by succesulpe on 28/05/2014 - 12:47

      Mai bine ramanem in poenita cu flori albastre plina de fluturi multicolori si buburuze si sa admiram norii pufosi printre care razele soarelui ne saruta pe frunte parinteste si unde Zana cea buna ne aduce tort de inghetata cu ciocolata, vanilie si fistic.😆

      • #9 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 28/05/2014 - 13:10

        Da, chiar aceasta inghetata, aceasta poienita, aceste marunte flori albastre…
        Mie imi place ingheata cu alune, nu cu fistic, suportati?
        Ce romantic esti! Sper sa rezist farmecului tau! Hahahaahahah!

      • #10 by succesulpe on 28/05/2014 - 13:17

        Am sa suport si provocarea unui tort de inghetata cu alune. Este o zi prea frumoasa pentru a pune conditii. 🙂
        Sa inceapa festinul. Eu mi-am adus o lingura mare!

      • #11 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 28/05/2014 - 13:21

        Bine, sa inceapa! Am si eu un polonic si un ciubar cu sirop de artar!🙂
        E o zi splendida! Am adus unc os in care sa aruncam conditionarile, sa nu poluam campul cu floricele marunte bleu!

      • #12 by succesulpe on 28/05/2014 - 13:30

        Viata e frumoasa, la ce ar folosi ele, uite chiar sunt foarte bune alunele astea. Pot sa imi mai pun o portie generoasa?😆

      • #13 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 28/05/2014 - 13:33

        Da, ia cu incredere!
        Fac repede niste chirpici si vin si eu la o portie generoasa!🙂
        Iti plac coacazele rosii? Merg bine la inghetata cu alune.
        Am adus de pe balconul meu un pumnisor de fructe rosii.

      • #14 by succesulpe on 28/05/2014 - 13:37

        No sezi si tu aici linistita si nu te mai invarti dupa toate alea ca m-ai ametit. Eu nu te pot ajuta acum la chirpici, ca mi-s cu burta plina de alune ca o veverita.🙂

      • #15 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 28/05/2014 - 13:41

        Atunci sa stam tolaniti in foisor si sa visam cu ochii deschisi! Promit sa nu zic nici câr!🙂

      • #16 by succesulpe on 28/05/2014 - 13:47

        Eu mai vreau o portie de inghetata. Dar nu te deranja, imi iau singur, daca reusesc sa ma ridic pana acolo. 😆

      • #17 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 28/05/2014 - 13:50

        Daca nu as fi prohibita de a face vraji, as misca din nas, sa vina singura aceasta portie…
        Nu ma pot misca nici eu de colacei…
        Șss, voi face un minifunicular, daca vrei…

      • #18 by succesulpe on 28/05/2014 - 13:54

        Mai bine o banda rulanta😆
        Insa asta pentru data viitoare cand ai ma mai inviti la inca un ciubar cu inghetata😆

      • #19 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 28/05/2014 - 13:56

        Asa vom face!🙂
        Ai mustati de vanilie! As putea intinde o mana spre tine… Cred ca as putea face asta…🙂

      • #20 by succesulpe on 28/05/2014 - 14:04

        Am mancat, ne-am ghiftuit, acu` gata. Pentru minunea asta de inghetata, esti exonerata de pedeapsa de a nu face vraji. La chirpici adunarea! 🙂

      • #21 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 28/05/2014 - 14:10

        Daaa, cine ajunge priimuuuulll!
        Multumesc pentru ca mi-ai tinut companie! Altfel e gustul inghetatei cand nu esti singur!

      • #22 by succesulpe on 28/05/2014 - 14:13

        Nici nu se poate altfel. O Zana nu trebuie lasata la greu niciodata.🙂

      • #23 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 28/05/2014 - 14:16

        Da, o zana e o zana! Dar valoarea ei creste considerabil daca e in gratiile Succesuluipe!
        Asadar, cu tine alaturi a fost mai ceva ca la Paris.
        Sa ai spor in tot ce faci! Că mare bine mi-ai făcut, Crăișorule!

      • #24 by succesulpe on 28/05/2014 - 14:18

        Cu adanca plecaciune🙂

      • #25 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 28/05/2014 - 14:20

        Dacă te apleci spre mine s-ar putea sa fiu tentată să te îmbrățișez…

      • #26 by succesulpe on 28/05/2014 - 18:02

        Vai la Fee.. Nu iti e frica ca am sa ma transform intr-un print chipes?
        Sarutmana pentru inghetata si ospitalitatea ta proverbiala.🙂

      • #27 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 28/05/2014 - 18:50

        Iti multumesc si eu! Am putini prieteni in online, dar de mare calitate!
        Multumesc si eu.:)

      • #28 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 28/05/2014 - 13:57

        Data viitoare vreau castane coapte mirosind a unt de arahide …

      • #29 by succesulpe on 28/05/2014 - 14:09

        Nu se pune nici o problema. Nici de castane nici de calorii 😆
        Sa mai spuna cineva ca nu se poate trai ca in Paris si aici la noi😆

      • #30 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 28/05/2014 - 14:11

        Vaaaii sa nu vorbim de calorii! Scarbele alea mici care imi micsoreaza rochitele!

      • #31 by succesulpe on 28/05/2014 - 14:15

        Daca prind vreuna am sa o aduc la tine sa ii explici persoanal, punctul tau de vedere🙂

      • #32 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 28/05/2014 - 14:19

        Adu-o sa ii spun eu ce cred!
        Azi, plecand de la scoala i-am vazut pe copii mâncând înghețată la chioșcul de la poartă. Am trecut ca la Plevna, nici nu m-am uitat, fiindcă tot ce-i bun îngrașă…
        Așa pățesc și când e moda cu pufuleții! Vai ce bine miroase în clasă a 30 de pungi de pufuleți deschise, dosite prin bănci…

      • #33 by succesulpe on 28/05/2014 - 17:59

        Doamne, asta-i sadism 😳

      • #34 by La Fee Blanche - Contesa de Chou-Fleur on 28/05/2014 - 18:49

        Sadism este putin spus!🙂

  5. #35 by Mirela on 28/05/2014 - 21:00

    Ce frumos… poze din vremuri tihnite. Sigur ca aveau si oamenii de atunci griji diverse, se mai intristau si ei, mai duceau lipsa de una sau alta, dar la final de saptamana ieseau la Sosea, la seri de dans, legau mai usor prietenii si le pastrau cu anii, radeau mai mult, aveau sperante. Erau mai simpli in gandire si mai naivi poate, dar le era bine. Alte vremuri, alti oameni, alta viziune despre viata. Si alt gen de conducatori, de fapt, ca atunci parca mai aveau ambitia sa faca si ceva pentru tara si oameni, dincolo de interesul lor. Ca dovada ca de atunci au ramas atatea realizari.

Puteti lasa un comentariu ...

