Poveste de toamna

Din Intunericul Pamantului si Aburul Norilor, din Ascunzisul Sarpelui si Neagra Zilelor, din vantul toamnei si ploaia norilor se asterne umezeala ca o vraja mohorata peste o natura care abia isi mai trage sufletul, ingenunchiata fiind de atata ruga si dor de lumina. Din adancurile cenusiului involburat se tarasc catre suprafata firisoare alburii care isi lasa vraja de jur imprejur cu niste urme lipicioase de nesters.

autumn forest

Inaintez cu teama si prudenta pe acest taram necunoscut si tresar la fiecare sunet venit parca de pe alta lume. Incetul cu incetul ceata ma inghite si simt in gura un gust dulceag de putred. Frunzele o iau la fuga in fata mea, dezlantuite de un curent de aer straniu invizibil, aratandu-mi pe unde am sa pasesc, parca predestinat. Le urmez fara sa stiu daca este bine sau nu. Constientizez ca fiecare pas pe care il adaug celor de dinainte, ma indeparteaza tot mai mult de cunoscut. Umbrele zilei se profileaza ca pe un peretele invizibil dand nastere la forme ciudate, printre care indraznesc sa trec.

autumn

Incerc sa imi creez in minte repere spatiu-temporale la care sa ma pot raporta mai tarziu insa orice incercare de a crea o legatura logica intre elementele inconjuratoare este sortita esecului. Merg mai departe cu credinta ca voi gasi calea. Nu stiu daca este aceasi cale pe care o cauta omenirea de la inceputuri. Nimeni nu a stiut daca drumul pe care a pasit este si cel adevarat, insa a mers cu incredere incercand sa isi descopere menirea inainte de a ajunge la capatul lui. Aceasta cred ca este doar o cale de a cunoaste.

autumn tree

Totul in jur se mertamorfozeaza schimband culori si trairi. Am perceptia ca inaintez in interiorul unei entitati vii care in continua ei miscare raspandeste in jur pete de lumina colorata ca si culorile din pensula unui pictor, pe panza tubulara a unui tablou straniu. Totul in jur prinde a alerga fara o directie anume, invitandu-ma sa grabesc pasii. Din precautie nu dau curs agitatiei din jur. Continui sa privesc cu interes specatacolul care se desfasoara in fata ochilor mei si incerc sa ii inteleg sensurile ascunse.

autumn colors

Traiesc senzatia ca tot din ce stiam ca fiind certe cunostinte, incep sa isi piarda din consistenta si substanta. In acest nou univers straniu formele si culorile, sunetele par doar o prelungire a celor originale fiind ca un ecou venit de niciunde. Nu astept nimic ci doar astept urmarind schimbarile de forma si culoare. Timpul parca a ramas incremenit agatat intr-un cui, undeva departe de constiinta noastra comuna.

autumn grass

La capatul drumului am inteles. Toamna isi intinde regatul si isi impune stapanirea. Intotdeauna ea a ascultat de porunca Batranului Cronos care a decis ca este timpul ca Natura sa se odihneasca. In curand se va asterne o patura noua, alba si moale de zapada peste toate.

, ,

  1. #1 by Poteci de dor on 12/10/2015 - 18:54

    Culori, senzaţii, adieri… e chiar frumoasă toamna aici la tine!

    • #2 by succesulpe on 12/10/2015 - 18:58

      Si eu care imi doream sa bag spaima in cititori…

      • #3 by Poteci de dor on 12/10/2015 - 19:07

        Încearcă cu „bu-hu-hu”, rândurile astea nu sperie, adăpostesc.
        P.S. Când e halăuinu, oare?

      • #4 by succesulpe on 12/10/2015 - 19:12

        Ma bucur sa aud asemenea aprecieri din partea ta. Pe chestia asta iti raspund intrebarii tale: Halăuinu` este pe 1 noiembrie. Sa vezi ce articol iti pregatesc atunci

      • #5 by Poteci de dor on 12/10/2015 - 19:15

        Aşa. Mulţumesc mult!
        Abia aştept! Dar să pui avertisment, să-mi iau „bumbii” înainte.😉

      • #6 by succesulpe on 12/10/2015 - 19:28

        Sigur ca am sa pun un semn rotund cu cifra 18

      • #7 by Poteci de dor on 12/10/2015 - 19:46

        😀😀

  2. #8 by krab607 on 12/10/2015 - 19:12

    Gi, ai dansat cu Ielele? 🙂

    • #9 by succesulpe on 12/10/2015 - 19:27

      Nu-i de gluma ce spui tu acolo. Cica un barbat a fost furat si sarutat de neraide. Apoi relele alea l-au tinut intr-o pestera, unde trebuia sa danseze cu ele in fiecare noapte, bietul baiat. Acum povestea trebuia sa fie despre oreiade, care erau nimfele muntilor si nu despre nereide care erau nimfele marii. Acum ca vezi si tu cate rele i se pot intampla unui om iti dai seama ca nu e de gluma, nu?

      • #10 by krab607 on 12/10/2015 - 19:37

        Pai glumeste cineva?🙂 Te-au învîrtit pînă ţi-au zăpăcit şi aparatul foto, dar au ieşit nişte poze extraordinare. Misterios loc…

      • #11 by succesulpe on 12/10/2015 - 19:45

        Calitatea fotografiilor lasa ce-i drept, de dorit. Este departe de ceea ce am vrut eu sa redau, insa ca pentru o prima incercare cred ca merita o mica nominalizare. Sper ca vorba ceea… „errare humanum est sed perseverare diabolicum” nu s-o potrivi la toate

  3. #12 by racoltapetru6 on 13/10/2015 - 6:21

    Eu chiar am crezut că ne introduci într-o Zonă Crepusculară, dar tot nu m-am speriat, că te-am avut alături!😉

    • #13 by succesulpe on 13/10/2015 - 17:07

      Eu chiar am vrut asta, insa vad ca nu m-a crezut nimeni…

  4. #14 by Georgeta R. M. on 13/10/2015 - 10:09

    Un alt fel de parcurs al toamnei, inedit, frumos descris (sub impresia unor clipe) până când ”se va asterne o patura noua, alba si moale de zapada peste toate.”
    Toate cele bune !

    • #15 by succesulpe on 13/10/2015 - 17:11

      Iti multumesc mult pentru apreciere. Ai dreptate, intotdeauna gasim motive pentru condei.

  5. #16 by Iustina on 13/10/2015 - 22:06

    Finalul ăsta cu toamna… tu chiar crezi că ține, adusul cu forța cu picioarele pe pământ?

    • #17 by succesulpe on 13/10/2015 - 22:19

      Este un final in stilul meu propriu si personal. Ce nu ti-o fi placut la el?

      • #18 by Iustina on 14/10/2015 - 22:01

        Speram să o iei pe arătură🙂

Puteti lasa un comentariu ...

