Capatul Universului

universe
Deoarece nici Fizica Newtoniana, nici legile Mecanicii Cuantice nici Teoria Sirurilor si chiar nici macar teoriile Relativitatatii restrinse cat si a celei Generalizate a lui Einstein nu au reusit sa imi satisfaca nevoia de cunoastere si nici sa imi inlature indoielile existentiale, am hotarat ca este cazul sa ma ocup eu personal de lucrurile acestea serioase, pentru ca, nu-i asa, cineva trebuie sa dea odata pentru totdeauna o explicatie clara si precisa legata de Limitele Universului.
Va amintiti probabil de grecul acela fondator al scolii de filozofie numita Epicureanism, nu?
Ei bine, baiatul asta Epicurus a spus odata ceva interesant si adevarat in acelasi timp:
„Din moment ce Universul nu are nici o margine, nu are nici limita. Si deoarece ii lipsește limita, este infinit si nemarginit. Mai mult decat atat, Universul este infinit, atat in numarul atomilor sai cat si in marimea vidului sau.”
Ei, ce vreti mai mult? Ei da uite ca se trezeste un altul mai destept care sa afirme ca, citez din memorie: „Zwei Dinge sind unendlich: das Universum und die menschliche Dummheit. Aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher.”
Pe cine sa mai crezi m-am intrebat… asa ca m-am retras sa meditez in liniste printre flori de zarzari si caisi salbatici.
Nu, salbaticii sunt cei care m-au trezit din meditatie.
Si era atat de minunat acolo: Un ocean de lumina, intelepciune si liniste bucura chipurile tuturor. Gandurile pline de caldura ale fiecaruia zburau cu viteza luminii dintr-un capat in altul al Universului si ajungeau la sufletul si in mintea tuturor celor care le primeau zambind, multumiti. Increderea inlocuise Teama la fel cum Lumina inlocuise Intunericul. Totul era ca Unul si fiecare contribuia la expansiunea propriului Univers cunoscut, catre limitele celui Necunoscut.
Asta sustine partial teoria lui Einstein care era convins ca Universul este usor curbat si are un volum limitat, argumentand cu faptul ca dupa Big Bang-ul ala care a avut loc intr-o perioada limitata de timp, Universul ar ocupa un volum limitat.
Dar hai sa o luam cu binisorul…
Daca Universul este finit are o oarecare dimensiune. Daca este in expansiune atunci la un moment dat t=0, el pleca de undeva in expanasiunea asta a lui, deci este limitat…
Deocamdata se impune o prima concluzie: Universul este si limitat si nelimitat in acelasi timp, ma rog… spatiu. Nu are nici capat si nici centru. Universul este pretutindeni ca si orgoliul oamenilor.
Asta inseamna ca si calculul alora care au stabilit ca Universul ar avea cam vreo 130 de miliarde de trilioane de kilometri, este gresit. De atunci s-or mai fi nascut galaxii, or mai fi murit altele, ca asa e viata asta facuta. Vine de nicaieri si pleaca oriunde. Ca un abur…
Ca veni vorba… simt o aroma irezistibila de cafea de la bucatarie…
Va tin la curent. Sau nu?…

  1. Eu cred că te-ai dus până la capăt…, de-aia ai lipsit atât, nu-i așa ?
    La mulți ani, G.!

    • Am incercat si eu metoda cu:

      „So wake me up when it’s all over
      When I’m wiser and I’m older
      All this time I was finding myself, and I
      Didn’t know I was lost”
      🙂

      Dar tot am aflat totusi ceva si anume ca fericirea nu vine niciodata din „Universul exterior” ci din doar din cel interior.
      Asa ca va doresc multi ani in fericire si cu multe bucurii! 🙂

  2. Eu zic să ne ții la curent. Ca și acum, cu explicații complexe, multiple și elaborate, de nu am înțeles nimic dar mi s-a părut că am înțeles totul.
    Cafea a fost bună sau a dat în foc? De la expansiunea universului din firele de cafea, era un risc.

    Un excelent sfârșit de an!

    • Studiul acesta si aducerea Adevarului la suprafata si in constiinta lumii a devenit insasi ratiunea mea de a fi. Glumesc desigur 🙂
      Un mic adevar ascunde totusi in ea afirmatia asta. Vorbele bune si aroma unei cesti de cafea buna, aduna laolalta fie chiar si pe ultima suta, pe calea spre succes, pe toti oamenii buni. Si mai bine decat ai spus-o tu, eu nu pot sa o fac. Un sfarsit de an cu multe bucurii!

  3. Ivy

    Universul nelimitat al ghicitului în cafea.

    • Ah da, poate fi un univers de ganduri in fiecare grauncior al unei boabe de cafea sau fiecare atom de aroma, din aburii care se ridica din ceasca pentru a se amesteca in atmosfera fiecarei zile care se naste din noaptea care aproape a trecut. 🙂

  4. Profit de ocazie ca să-ți urez la mulți ani, rodnici și fericiți! Să fiu sigur că nu te pierd într-un univers paralel! 🙂

    • Nu exista nici o sansa in a ne pierde nici acum si nici in vreun alt univers paralel. Toti cei de aici facem parte din Marele Plan, asa ca mult timp de acum incolo ne vom putea ura unii altora Ani buni cu Sanatate, Fericire si Bucurii!

  5. Ai rătăcit o bucată de vreme…
    Bine ai revenit!
    La o cafea merge să ne ţii la curent 😉

    • Sa stii ca da, insa ce sa fac? Universul infinit, eu ca eu. Dar nu am uitat de unde am plecat, nu-i asa?
      Si am adus si de-a mai multa cafea de sa avem pentru povesteala zile in sir 🙂

  6. Îmi cer scuze că am supărat. M-am bucurat că ai revenit și, în grabă, am răspuns cu bucuria revederii. Când am ascultat prima oară cântecul şi apoi repetițiile la radio, exact la asta m-am gândit şi eu. Îmi cer scuze dacă am supărat în vreun fel.
    An Nou Fericit!

***********************************************************************************************************************************************

