Paphiopedilum gratrixianum

Planta a fost descrisa de botanistul engelez Robert Allen Rolfe, in 1905.
Tarile de origine: Sud-Estul Laos, Vietnamul de Nord unde creste pe crestele muntoase la altitudini intre 900 si 1220 metri.
Intervalul de temperaturi acceptate: 15°-22° C.
Udata saptamanal, insa necesita umiditate constanta.
Umiditatea aerului: 60-80%
Se amplaseaza la semi umbra cu asigurarea unei bune ventilatii.
Flori: Planta are o floare unica sub forma de papucel si infloreste inspre toamna si iarna.
Timp de inflorire: 3 pana la 4 saptamani.
Parfum: floarea nu ara miros.

Povestea ei a inceput acum cateva saptamani dupa lungi si nu va spun cat de grele decizii de achizitie a catorva noi plante. Au urmat zile de asteptare are au culminat cu primirea pachetului si deschiderea lui pe nerasuflatelea. Patru plante minunate, ambalate fara cusur si pericol de a fi cumva expuse distrugerii la transport. Dupa verificare si toaletare si-a capatat un loc de cinste printre celelalte orhidee, rasplatindu-mi atentia si grija zilele trecute cu inca o noua floare.

Paphiopedilum Gratrixianum

Paphiopedilum Gratrixianum

Paphiopedilum Gratrixianum

Paphiopedilum Gratrixianum

Paphiopedilum Gratrixianum

Paphiopedilum Gratrixianum

  1. Gi, pentru mine varietatea asta nu a fost dragoste la prima vedere. Ok, mi-am zis, forma florii este identică papucului doamnei, acea orhidee autohtonă pe care, zic ai noştri, ar trebui s-o mai întîlnim prin Bucegi sau Făgăraş. Îţi trimit link-ul imaginii şi te rog pe tine să postezi imaginea : http://www.interferente.ro/images/stories/descopera/natura/papuculd/papucul%20doamnei.jpg
    Ok. Să continui povestea. Forma florii n-a corespuns modelului meu de floare exotică, fiind uşor „guşată” aşa că nu m-am străduit să-i dau de urmă pe la vreun furnizor. Şi să nu lungesc povestea mai mult, intr-o zi şi într-o clipă m-am sucit şi iată-mă posesoare de paphiopedilum. Deocamdată nu mă laud că n-am cu ce( floare/flori) ci doar încercăm, şi ea şi eu, să ne cunoaştem. 🙂

    • Apreciez lipsa de apreciere si mai ales sinceritatea legata de forma florii gusate. 🙂
      Eu va urez o cunosteala temeinica si ca un batran cunoscator ce ma aflu, va spun sa nu va grabiti. Deh, tinerii astia…
      Uite vin mai jos cu imaginea despre a carui link ai pomenit mai sus:

      papucul doamnei

Va multumesc pentru opinie

