Sperietura dupa sperietura!

Ieri toate ziarele anuntau:
„Activiști Agent Green, oameni de știiință și alpiniști profesioniști blochează vineri dimineață, pe Transfăgărășan, camioanele încărcate cu arbori din munții Făgăraș. Distrugerea ultimelor păduri virgine din zona Vidraru pune în pericol inclusiv lacul de acumulare, un obiectiv strategic pentru sistemul energetic national.
Am inteles ca imediat un reprezentant al Ministerului Apelor si Padurilor, le-a transmis acestora ca oficialii sunt “foarte ingrijorati” de ceea ce reclama ei.
Insasi „Doamna ministru Adriana Petcu a fost informata despre actiunea dumneavoastra. …am solicitat Garzii Forestiere sa faca o informare chiar in cursul zilei de astazi cu privire la situatia de acolo”
Ah noroc ca a venit raspunsul de la Regia Nationala a Padurilor – Romsilva care a transmis ca „lemnele de foc transportate nu provin dintr-o padure virgina, asa cum au spus activistii, ci din fondul forestier de stat administrat de Ocolului Silvic Vidraru…”
Ah Doamne ce sperietura am tras. Acum mi-a revenit inima la loc! Imi venea brusc sa ies in strada si sa strig:
Baiiii romanilor! Voi astia de iesiti in strada pentru viitorul copiilor !!! Dispar padurile, raresc ploile, dispare apa, dispare lacul Vidraru, apare seceta, apare canicula, apar tornadele, dispar animalele, dispar pasarile, dispar locuitorii, ramane piatra!!! Băi vouă vă pasă?? Hă??
Pentru o linistire totala am dat fuga pe Goagle sa vad daca mai este acolo macar muntele. Si ce vad? Este acolo mai frate. Padurile nu mai sunt, da cresc altele in viitorii o suta doua de ani,
Da am mai aflat ca dungile acela albe sunt urmele sutelor de masini de transport care, precum cariile au sapat drum in munte, pentru a cara de la locul faptei MILIOANE DE ARBORI doborati in DUSMANIE si vanduti pe NIMIC, ce imediat au fost transformati in BUNASTAREA altora decat pentru populatia asteia, a carui interes oricum nu trece de scandura gardului din jurul casei, sau de fluturasul de salarii de la compania unde lucreaza de la 9 la 17, sau de ecranul de telefon megainteligent octocore, pe care ruleaza incontinuu like-urile pentru ultimul selfie facut in baie, in picioare, pe colacul de WC, pe motiv ca oglinda era prea sus.

Fagaras

  1. Genocidul celei mai inconstiente natiuni de pe Terra ! Doamne,ai mila de acest popor îndobitocit,adormit,muribund !

  2. Şi…ce să vezi?… Asta nu se întâmplă numai la Vidraru.
    Ca să nu batem apa-n piuă, ce crezi că-i de făcut?

    • Ce este de facut? Ce cred ca ar trebui sa faca orice organ al statului constient, competent si obligat sa faca. Ar trebui sa interzica taierea, transportul si activitatea oricaror companii forestiere pana la lamurirea situatiei in care am ajuns. Si cei cateva mii de oameni care au contribuit la acest dezastru, la aceasta crima ecologica, sa fie dati pe mana justitiei.
      Este normal sa faci exploatare forestiera, este nevoie de cherestea, este normal sa si exporti lemn, poate chiar si neprelucrat, dar sa se faca SPRE BINELE populatiei asteia, chiar si cu forta daca trebuie!

      • Condiționalul ăsta optativ mă pune pe gânduri. Oare de ce organul cel conștient, competent și responsabil al statului nu interzice crima ecologică? Măi să fie, ar părea că nu știe stânga ce face dreapta. Tii, ar fi cam aiurea, nu? Cât despre binele populației, e ca în vorba aia mai veche decât netu’: toți îți vor binele, nu-i lăsa să ți-l ia! Și fără să vreau am alunecat în lumea viselor (sau era visurilor?), și de la aurul verde am ajuns la un…despot luminat. Scuze pentru scurtcircuit, revin, intrebam ce se poate face concret.

      • Concret se poate face orice. Traim intr-un stat democratic si intr-o lume libera. Oricine poate face orice vrea.

      • Da, așa este. Subiectul mă preocupă de ceva ani, dar acum am prins gust pentru un interes și mai viu, datorită unui drum pe care se derula caravana cu copacii tăiați, încă plângând după pădurea lor frumoasă. Un trunchi s-a zguduit atât de tare de plâns, încât s-a rostogolit drept de-a lungul drumului. De unde știu? Păi nu știam atunci. Am aflat mai tarziu, noaptea la-ntors, când nu avut șansa de-a alege între ieșirea din decor taman în șanț și catapultarea peste butuc, căci nu eram la volan. Am făcut și eu ce-am știut mai bine, am dat să inlătur butucul ucis și uitat aproape de locul crimei, dar nu am reușit de colții dulăilor care eram mai mari decât spiritul meu civic. Intenția însă a fost reală. Și…ce să mai vezi? În statul democratic cineva și-a făcut datoria și traseul s-a degajat. Bine, acum habar n-am când, nu am mai trecut decât după o vreme, ca masina cea noua era in service.
        Mașinile …ăăă…organizate au dispărut, numai câte-o căruță sărmana nesemnalizată (ca și celelalte anterior), mai apărea în cale. Între timp, m-am informat de …situație și …cam atât.

      • Lucrurile, locurile si toate celelalte se schimba de pe o zi pe alta. Ramanem cu amintirile si poate cu parerile de rau. Nu le putem face singuri pe toate.

Va multumesc pentru opinie

