Orhidee Zygopetalum Maculatum

Orhideele ne impresioneaza intotdeauna prin incredibila imaginatie de care a dat dovada Creatorul in a combina formele si culorile.
Florile orhideei Zygopetalum sunt aranjate cu asa zisa simetrie bilaterala. Una dintre sepale care se afla de-a lungul liniei mediane a florii, se numește sepala dorsala. Celelalte, cate doua de o parte si alta, sunt denumite sepale. Acestea sunt de obicei, colorate in verde, cu dungi sau picațele maro. Petala care este in partea de jos, de-a lungul liniei mediane a floarii opusa sepalei dorsale se numeste labellum sau buza, fiind alba si catifelata, marcata cu vinisoare violet si avand un parfum incredibil .
Planta are cu frunze lungi si lucioase ce pot creste pana la aproape doi metri inaltime in mediul ei natural. Inflorescenta, care se dezvolta de la baza pseudobulbului, creste, de obicei, mai inalta decat frunzele. Planta se ingrijeste foarte usor daca cunosti niste reguli de baza pe care si le respecti. Dar dupa cum spunea cineva, “pana nu omori la orhidee echivalente greutatii tale, nu inveti cum sa le cresti”.

Zygopetalum Maculatum

Zygopetalum Maculatum

Zygopetalum Maculatum

Zygopetalum Maculatum

.


  1. Sunt minunate. Mama are o colecție foarte frumoasă, care dau periodic flori. Eu nu am reușit din păcate și am renunțat să le mai păstrez după o vreme. Acum am una, pe care mă străduiesc să o răsfăț, să văd dacă va mai înflori încă o dată, însă acum realizez, lăsând acest comentariu, că am primit-o anul trecut în mai, de ziua mea și nu pare să aibă intenția să înflorească. 🙂

    • Eu stiu ca oricare fiinta ca sa faca ce stie ea mai bine, trebuie sa aiba conditiile propice dezvoltarii. Cu plantele este la fel de greu. 🙂
      Oarece temperatura si umiditate potrivita lor si iarna tinute la temperatura mai scazuta. In rest stiu ele ce au de facut. Flori ce tin timp de cinci, sase saptamani

  2. Cuvintele sunt de prisos în fața acestor imagini!

    • Vai Petru, niciodata nu poti sa te opresti cand este vorba de manifestat admiratia fata de ceva sau cineva! Sa-ti spun un secret: -Daca nu-i spui tu, ii spune altul si pleaca cu ea

Va multumesc pentru opinie

