Secrete din spatele numarului magic 432

Paul Josef Goebbels ministrul propagandei naziste intre anii 1933-1945 a ordonat in anul 1939 ca sa fie inlocuite toate diapazoanele (!) care reproduc sunetul notei LA cu frecventa de 432 Hz (adica 432 de oscilatii pe secunda) cu altele, care reproduc sunetul avand frecventa de 440 Hz.
La fel de curioasa mi s-a parut si interventia fundatiei Rockfeller care a sprijinit o initiativa similara, afirmand ca modificarea este: „Good for people work harder„.
Pornind de la aceaste informatii am gasit numeroase teorii legate de aceasta modificare, printre care si aceea ca sunetul cu frecventa de 432 Hz ar fi sunetul care este in armonie cu Universul.
Multi dintre noi, cei care ascultam muzica nu stiam, insa de aceasta modificare care posibil sa nu fi fost intamplatoare. Tuturor ne place o formatie, un solist, un grup sau un DJ si nu putem nega ca muzica prin vibratiile ei sonore, are o mare influenta asupra noastra prin potenţarea sau diminunarea starii noastre generale de spirit, dar nu numai. (asculta)
Muzica ne insoteste peste tot, in masina, metrou, supermarket, pe strada, acasa, muzica ne „vorbeste”, se strecoara subtil in constient sau subconstient si ne transforma. Este si medicament dar cine stie, poate fi si o arma de distrugere lenta, in masa…
Unele studii facute pe plante si animale par a furniza informatii interesante asupra influentei pe care o are muzica asupra lor: vacile par a da mai mult lapte, strugurii cresc cica mai bine iar rosiile se dezvolta chiar mai repede.
Daca facem o incursiune in istoria ultimilor 300 de ani, aflam ca primul diapazon avand tonalitatea de 432 Hz (adica acel instrument din metal, care lovit producea acel sunet pur al notei LA, pe care fiecare profesor de muzica l-a folosit in munca lui cu elevii), a fost inventat de catre John Shore din Anglia, in 1711.
Muzicieni ca Handel (1685- 1759) sau Mozart (1756 –1791), aveau preferinte diferite privind tonalitatea notei LA. In cazul lui Handel LA=422 Hz si in cazul lui Mozart, LA=440 Hz.
Giuseppe Verdi(1813-1901), folosea pentru toate compozitiile sale frecventa de baza de 432 Hz.
Au existat numeroase eforturi de standardizare a frecventei notei LA, care sa stea la baza acordarii tuturor instrumentelor. America, Franta, Germania sau Anglia au propus diverse valori incepand cu anul 1859. In final s-a decis.
American National Standards Institute a adoptat pentru nota LA la valoarea de 440 Hz in anul 1936 iar International Organization for Standardization (ISO) a stabilit prin ISO 16 in anul 1953: 440Hz cu o abatere maxima de 0,5 Hz.
Rational putem sa intelegem ca toate demersurile au fost facute dintr-o necesitate a unificarii tuturor opiniilor. De asemenea intelegem ca raman in continuare opinii pro si contra introducerii standardului de 440, pentru tonalitatea sunetului de acord in muzica.
Sunt voci care vorbesc despre muzica actuala ca predispune la agresiune, agitatie sociala, stress emotional si chiar ar predispune la boli psihice.
Multe orchestre sau interpreti independenti, cum este cazul celor prezentati in articolul meu anterior, Cuvantul,Tonul si Muzica, care concerteaza astazi si se bucura de un mare succes in fata publicului, o fac prin intoarcerea lor la acordul pe 432 Hz.
Spuneti-mi de ce sunetul naturii, este asa placut, de ce susurul apei unui izvor ne este atat de linistitor, nu intreb mai mult.
Daca intram in zona oculta a traditiilor tantrice yoga, si cunostintelor legate de chakras-uri, se spune ca fiecare dintre acestea raspund unei anumite frecvente a sunetului, iar frecventei de 432Hz, ii raspunde Sahasrara, cea de a saptea, aceea a constiintei pure.
Acesta este si motivul pentru care multe persoane asculta muzica pentru meditatie sau muzica de relaxare, pentru starea de bine pe care aceasta o induce corpului si mintii.
Dar numarul 432 nu a fost abandonat ci reprezinta sunetul denumit ca „stiintific”, prin implicatiile pe care acest numar il are in matematica. Iar in natura totul se desfasoara aproape matematic. Sa ne reamintim de numarul cunoscut inca din antichitate sub numele de „Sectiunea de Aur„, „Numarul de Aur” sau „Raportul de Aur„, de asemenea de Sirul lui Fibonacci, despre care am gasit un material foarte bine documentat aici.
Numarul 432 devine foarte interesant prin implicatiile sale de orice natura, iar cei care au avut rabdarea sa ajunga aici, vor putea vedea mai departe de ce a fost denumit asa:
Sa facem un mic calcul: In 12 de ore sunt 43200 secunde.
De unde ne vine masuratoarea aceasta a timpului? De la babilonieni care foloseau sistemul sexagesimal, care si ei au urmat exemplul sumerienilor care au vietuit pe aceasta planeta acum peste 5500 de ani.
Sa luam de pilda cifra 12. Ne aminteste desigur de cele 12 luni ale anului, 12 ore ale ceasului, 12 apostoli ai lui Hristos, 12 constelatii ale zodiacului, 12 triburi ale lui Israel, 12 cavaleri ai mesei rotunde…
Ce se intampla daca impartim numarul 440 la 12 Ne da rezultatul: 36,6666666667. Cam zgarie, nu? Mai ales cifrele acela consecutive de 6…
Ce se intampla daca impartim numarul 432 la 12. Ne dar rezultatul: 36
Daca ne amuzam mai departe si facem suma celor doua numere 3 si 6, gasim rezultatul:9
Daca incercam sa folosim cifra 12 aflam ca:
1×12=12 mai departe 1+2=3
2×12=24 mai departe 2+4=6
3×12=36 mai departe 3+6=9
4×12=48 mai departe 4+8=12 si 1+2=3
5×12=60 mai departe 6+0=6
6×12=72 mai departe 7+2=9
7×12=84 mai departe 8+4=12 si 1+2=3
Cele trei cifre au fost sacre pentru fizicianul, inventatorul si inginerului Nicholas Tesla, care spunea:
„Daca vrei sa afli secretele Universului, gandeste in termeni de energie, frecventa si vibratii”
Tot despre si muzica, ne vorbeste si marele politician si filozof chinez Confucius a ne-a lasat urmatoarea:
„Daca cineva doreste sa afle daca un regat este bine guvernat, daca morala lui este buna sau rea, calitatea muzicii va oferi raspunsul”.

.


  1. Oare veghează cineva dacă sunt respectate frecvențele?

    • Cu siguranta draga La Fee ca nimeni nu isi mai permite sa isi dezacordeze instrumentele ca sa sune ca inainte de anul 1930.
      Orice concert ar deveni o catastrofa muzicala daca de undeva de pe scena, s-ar auzi un intrument „dezacordat” fata de toate celelalte.
      Diferenta de 8 Hz nu este mare si nici sesizabila urechii insa ma intreb despre motivul schimbarii ei si mai ales despre efectul pe care il are aceasta modificare in plan sensibil, imperceptibil, insesizabil.

      • Toate aceste întrebări mi le pun și eu. 🙂

      • Cu totii stim despre numeroase studii care s-au facut sau care continua sa se faca, privind influenta vibratiilor fie sonore fie infra sau ultrasonore asupra organismelor vii cat si nevii. Cum exista o Ordine in orice (orice este natural zic), orice actiune exterioara artificiala, poate provoca sau sigur provoaca distrugeri. De asta este responsabil numai Omul. Vezi ingineria nucleara, cea genetica si lista este infinita…

  2. Spuneai mai sus, în comentariu, că diferența celor 8 Hz nu este sesizată de ureche. Nu cumva subestimăm capabilitățile ei. Poate că la un singur ton diferența să fie aproape nesesizabilă, dar în cazul acordurilor sigur urechea va reacționa. Apoi cred că nu numai urechea simte frcvențele, ci și pielea, ca să nu mai vorbim de rezonanța cavităților din corpul nostru. Poate că de aici apare și diferența de percepție, dar si reacția corpului uman la această diferență de frecvență „dominantă” să-i spunem.
    În general, niciun zvon nu se iscă fără un sâmbure de adevăr, așa că ar trebui să fim mai atenți la reacțiile noastre în anumite situații. Pentru mine, acordarea pe 432 Hz aduce o anume căldură a muzicii, o mai bună rezonare cu ea. La o aceeași piesă muzicală, în acordajul pe 432 Hz m-am simțit mai liniștit, mai calm, într-o mai bună „înțelegere” cu tot ce este în jurul meu, față de interpretarea sub amprenta celor 440 Hz.
    Mulțumesc și pentru acest articol!
    Trebuie să recunosc, nu știam nimic despre legăturile matematice ale acestui număr.

    • Este foarte corect ceea ce afirmi. Orice abatere de la normalitate inseamna transformare. Orce modificare a Ordinii de drept duce la aberatii si la schimbarea Armoniei pe planeta si poate in Univers, daca incercam o privire de ansamblu de la microcosmos la macrocosmos. Dar noi suntem simpli calatori pe un graunte de nisip in Univers. Ce stim noi despre toate astea?

      • Intuiția cred că ne spune mult mai multe decât vrem noi să recunoaștem, iar ea pare a fi fost și calea multor descoperiri sau redescoperiri realizate de unii oameni, fie și numai dacă amintim de Tesla.

  3. Pingback: Secrete din spatele numarului magic 432 — Calea spre succes – Lili

  4. md & ma

    .Probabil daca se vrea asta cu adevarat asta interpretii din orice gen pot reveni dupa posibilitati la acordajul de 432Hz,intreaga trupa sa-si acordeze astfel instrumentele,eventual folosind un diapazon vechi.Exista si softuri de acordoare pt 432 HZ dar nu stiu daca poti sa ai incredere.(mai greu sau imposibil e cu instrumentele care-s acordate din fabricatie).Dar am o intrebare- vezi ca intre un live umplugged,un live cu amplificatoare,o inregistrare se poate sesiza diferenta de cum se aude la acelasi interpret,folosind acelasi instrument,acelasi acordaj,aceeasi tonalitate,inclusiv vocea umana,chiar si vorbit,nu doar cantat suna diferit natural fata de amplificat sau inregistrare.Oare aparatele astea de redare nu modifica frecventa la cea ,,standard,,de 440 hz,chiar daca cantarea se face la 432hz?.

    • Nici un dispozitiv de amplificare standard nu modifica frecventa sunetului produs de instrumente sau vocea umana. Fidelitatea reproducerii sunetului dupa amplificare ii confera tocmai clasa de inalta fidelitate (HI-FI). Orice alt dispozitiv electronic strict destinat in a distorsiona vocea sau sunetul produs de un instrument chiar o face. Asculta chitarile intr-un concert rock. Sunetul este distorsionat in mod controlat de catre chitarist pentru efecte speciale. Vechile reproduceri de pe caseta magnetica puteau insa modifica tonalitatea sunetului, daca viteza de deplasare a benzii era diferita de cea normala (4,76 cm/sec). In acel caz toate sunetele erau modificate in mod identic.
      Daca sunetele din muzica ascultata de tine nu sunt redate prea bine, asta se datoreaza sistemului audio si in mod special castilor sau difuzoarelor utilizate.

      • Nimic nu s-a schimbat fără un motiv. In timp oculta din umbra ne-a dirijat la nivel de individ după bunul lor plac. In cazul de față prin lipsa tonalității necesare vieții la cota de echilibru suntem numai buni de „vite mânate la pășunat”…

  5. Calin

    2X2=24…. greșeală

  6. Iren

    Anii intre care au trait compozitorii menționați sunt greșiți ! Daca la Verdi-admit,e o greșală de tastare(9 in loc de 8),la Handel e complet eronat! Cine nu cunoaște isi face o parere greșită asupra epocii! Va rog,revizuiti! La Mozart e corect.

***********************************************************************************************************************************************

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: