Cum utilizam Retele de Socializare

„NICIUN LUCRU MĂREȚ NU VINE ÎN VIAȚA
MURITORILOR NEÎNSOȚIT DE UN BLESTEM.”
SOFOCLE

-Bailey. Am lucrat la Facebook în 2011 și 2012.
Am fost printre primele angajate de la Instagram.Am lucrat la Google, YouTube.Apple, Google, Twitter, Palm.
Am pus bazele Mozilla Labs, apoi am trecut la Firefox.
Am lucrat la Twitter pe postul de vicepreședinte senior în inginerie.
Am fost președintele Pinterest.
Înainte, am fost director de monetizare la Facebook timp de cinci ani.
Am condus câțiva ani platforma de dezvoltare Twitter, devenind apoi manager de produs de consum.
Sunt coinventatorul Google Drive, Gmail Chat, Pagini de Facebook și al butonului de „Like”.
Pentru asta am discutat timp de opt luni cu avocații. Mă îngrozește.
Câtă vreme eram acolo, simțeam că fac un lucru bun. Nu cred că mai simt la fel.
Am părăsit Google în 2017 din cauza unor probleme de etică.
Nu e vorba doar de Google, ci de întreaga industrie.
Sunt foarte îngrijorat. Foarte îngrijorat.
În prezent, e ușor să uiți că aceste instrumente au creat lucruri extraordinare pentru lume.
Au reunit rude înstrăinate, au găsit donatori de organe.
Au avut loc schimbări semnificative de sistem în întreaga lume datorită acestor platforme pozitive.
Am fost însă ignoranți în ceea ce privește reversul medaliei. Eliberezi aceste lucruri în lume și prind viață.
Sunt folosite în cu totul alt scop decât te-ai fi așteptat.
Nimeni nu se aștepta și nu-și dorea acest tip de consecințe.

Nu există un om rău. Nu. Și atunci care e problema?
-Care ar fi problema? Dacă există vreuna.
-E greu să alegi una…
-Încerc să cuprind mai multe probleme.
-Care e problema?
În ciuda criticilor, marile companii de tehnologie continuă să se dezvolte.
Întreaga industrie de tehnologie e pusă sub lupă.
Un nou studiu scoate la iveală legătura
dintre bolile psihice și rețelele sociale.
Ne vorbește despre noile descoperiri…
…nu are nicio acoperire. Zeci de milioane de americani sunt dependențide dispozitivele electronice.
E accentuată de faptul că acum omul se poate izola într-o bulă, grație tehnologiei.
Știrile false sunt tot mai multe și amenință societăți din toată lumea.
Nu ne-am așteptat la asta acum 12 ani, când am creat Twitter.
Oficialii nu au motive să creadă că atacurile cibernetice rusești vor înceta.
YouTube e forțat să își purifice site-ul.
Apropo de TikTok, dacă stai de vorbă cu orice adolescent, cu siguranță nu vor șterge…
Problema e că rețelele de socializare îți pot aduce copilul în depresie. Procedurile cosmetice devin atât de populare în rândul adolescenților,
încât au detectat un nou sindrom: dismorfia Snapchat, tinerii cerând intervenții chirurgicale care să-i facă să arate ca în selfie-urile filtrate.
Capitalismul de supraveghere afectează politica și cultura aproape imperceptibil.
ISIS își inspiră adepții online, iar supremația albilor face același lucru.
De curând, în India, grupuri de linșaj de pe internet au ucis 12 oameni, inclusiv…
Nu sunt doar știri false, ci știri false cu consecințe.
Cum facem față unei epidemii în era știrilor false?
Poți lua coronavirus consumând mâncare chinezească?
Am trecut din era informațională în era dezinformării.
Democrația noastră e sub asediu.
Am spus:
„Cred că instrumentele create încep să erodeze felul în care funcționează societatea.”
-Azi vreau să vorbim despre noua ordine de zi a tehnologiei.
Ne dorim să facem asta deoarece, dacă îi întrebăm pe oameni ce nu merge
în industria tehnologiei de azi, vom afla multe reclamații și scandaluri, că „ne-au furat datele”, că dă dependență, știri false, polarizare și că alegerile au fost compromise. Există însă ceva mult mai profund ce dă naștere tuturor acestor probleme?

  • Sună bine?
  • Foarte bine.
    Îmi doresc ca oamenii să vadă…Industria tech are o problemă, nu are un nume,
    iar sursa e una singură, una…
    Privești în jur și ai impresia că lumea o ia razna.
    Trebuie să te întrebi dacă e normal sau am căzut cu toții pradă unei vrăji?
    TRISTAN HARRIS
    GOOGLE – FOST ETICIST DE DESIGN FONDATOR AL CENTRULUI PENTRU TEHNOLOGIA UMANĂ
    Mi-aș dori ca lumea să înțeleagă sistemul. N-ar trebui să fie un lucru cunoscut doar de industria tech, ci de toată lumea.
    Tristan Harris e fost eticist de design la Google și s-a spus că e singura conștiință din Silicon Valley.
    Acesta cere industriei tech să ofere design etic produselor.
    Puțini cunoscători tech sunt atât de direcți, dar Tristan Harris consideră
    că e nevoie și de așa ceva.
    -Când lucram la Google, mă aflam în echipa Gmail și eram extenuat
    de toate discuțiile pe care le purtam… despre cum ar fi trebuit să arate inboxul
    și ce culoare să aibă.
    Mă simțeam dependent de e-mail și îmi părea ciudat că nimeni de la Gmail
    nu lucra să împiedice acest lucru.
    Mă întrebam dacă se mai gândește cineva la asta.
    Nu auzisem discuții în acest sens. Începusem să mă simt frustrat, deoarece simțeam că am pierdut din vedere scopul inițial.
    M-am străduit să-mi dau seama cum am putea schimba acest lucru
    din interior.
    A fost momentul când am hotărât să fac o prezentare, o chemare la arme.
    Lucram câteva ore la asta acasă,ndupă programul de lucru.
    Era prima dată în istorie când 50 de designeri, tineri albi din California cu vârste cuprinse între 20 și 35 de ani, luau decizii ce urmau să afecteze două miliarde de oameni.
    Două miliarde de oameni vor avea cu totul alte gânduri, deoarece un designer Google și-a spus: „Notificările vor apărea pe ecran la trezire.”
    Iar noi, Google, avem responsabilitatea morală de a rezolva problema.
    Am distribuit prezentarea celor 15-20 de colegi mai apropiați de la Google.
    Aveam mari emoții, nu știam cum va fi primită. Când am ajuns la serviciu, prezentarea mea era pe majoritatea ecranelor.
    ATENȚIE
    Mai târziu în aceeași zi, aveam 400 de vizualizări, număr în continuă creștere.
    Am primit e-mailuri din toată compania. Colegi din alte departamente îmi scriau: „Sunt de acord. Îmi afectează copiii, îi afectează pe cei dragi mie.
    Trebuie să facem ceva.”
    Aveam impresia că pornisem o revoluție.
    Mai târziu, am aflat că Larry Page fusese informat de prezentarea mea în trei ședințe separate.
    A creat un moment cultural, pe care Google trebuia să-l ia în serios. Și apoi…nimic.
    În 2006, toată lumea… inclusiv noi, cei de la Facebook, avea o admirație imensă pentru Google și pentru ce construise Google, un serviciu incredibil de util care, din punctul nostru de vedere, a făcut mult bine în lume.
    În paralel, au construit și o mașină de făcut bani.
    Îi invidiam pentru toate astea și ni se părea o invenție rafinată… și perfectă.
    Facebook exista de doi ani când m-au angajat să le întocmesc un plan de afaceri.
    Eram director de monetizare, deci trebuia să-mi dau seama cum anume se poate scoate profit. Lucrau foarte mulți în acel departament, dar scopul meu era clar acela… de a face bani.
    Reclamele mi s-au părut cel mai elegant mod de a face bani.
    Ce filmare ne-a trimis mama?
    E de la un talk-show. E bun. Tipul e un geniu. E despre ștergerea rețelelor sociale.
    Ar trebui s-o faci. S-ar putea să-i blochez e-mailurile.
    Nici nu știu despre ce vorbește. E mai rea decât mine.
  • Nu, le folosește pentru rețete.
  • Și muncă.
  • Și pentru sport.
  • Și să ne verifice.
    Și pe toți ceilalți pe care îi cunoaște.
    Dacă vă aflați pe o rețea de socializare în timp ce ne urmăriți, lăsați telefonul și ascultați bine.
    Următorul nostru invitat a scris o carte incredibilă despre cât de tare
    acest lucru ne distruge viața.
    Să-l primim pe autorul
    Ten Arguments For Deleting Your Social Media Accounts Right Now,
    Jaron Lanier.
    Companiile ca Google și Facebook sunt dintre cele mai prospere companii din toate timpurile.
    Au destul de puțini angajați. Au un computer uriaș care le aduce bani.
    Pentru ce sunt plătiți?
    E o întrebare foarte bună. Investesc în tehnologie de 35 de ani.
    În primii 50 de ani în Silicon Valley, industria a creat produse: harduri și softuri și le vindeau clienților. Simplu.
    În ultimii zece ani, cele mai mari companii din Silicon Valley s-au ocupat de vânzarea utilizatorilor.
    Voi spune o banalitate acum, dar, deoarece nu plătim produsele pe care le utilizăm, agenții de publicitate plătesc produsele folosite de noi.
    Agenții de publicitate sunt clienții. Noi suntem cei vânduți.
    Există o vorbă clasică:
    „Dacă nu plătești produsul, tu ești produsul.”
    TU EȘTI PRODUSUL
    Mulți consideră:
    „Google e doar un motor de căutare, iar pe Facebook văd ce fac prietenii mei
    și le văd pozele.”
    Dar nu-și dau seama că se dă o luptă pentru atenția lor.
    Așadar, Facebook, Snapchat, Twitter, Instagram, YouTube au un plan de afaceri care trebuie să-i țină pe oameni lipiți de ecrane.
    Să aflăm cum le putem atrage atenția cât de mult timp posibil.
    Cât de mult timp rămâi conectat?
    Cât de mult ne oferi din viața ta?
    Când te gândești cum funcționează aceste companii, începi să înțelegi.
    Pe internet sunt multe servicii despre care credem că sunt gratuite.
    Dar nu sunt gratuite, sunt plătite de agenții de publicitate.
    De ce plătesc aceștia? Plătesc pentru faptul că noi le vedem reclamele.
    Noi suntem produsul. Atenția noastră e produsul vândut.
    E puțin prea simplist.
    Schimbarea ușoară, graduală, aproape imperceptibilă a comportamentului și percepției voastre e produsul.
    Acela e produsul. Unicul produs. Nimic altceva nu poate fi considerat
    produs în acest caz.
    Numai din asta pot să scoată bani. Schimbarea comportamentului, gândirii și felului vostru de a fi. E o schimbare graduală, ușoară.
    Dacă spui cuiva: „Dă-mi 10.000.000 de dolari și voi schimba lumea cu un procent în direcția în care ți-o dorești…”
    E vorba despre întreaga lume, iar asta costă mult.
    Bine.
    E visul oricărui afacerist. Să i se garanteze că reclama lui va avea succes.
    Asta e afacerea lor. Vând certitudine.
    CERTITUDINE
    Pentru a avea succes în acea industrie, trebuie să faci predicții.
    PREDICȚII
    Marile predicții încep cu un lucru esențial. E nevoie de multe informații.
    INFORMAȚII
    Mulți îl numesc capitalism de supraveghere. E capitalismul ce profită de urmărirea locurilor frecventate de oameni, de către companiile tech al căror model de afacere e să se asigure că agenții de publicitate au succes.
    E un nou tip de piață de desfacere. E o piață de desfacere ce n-a existat până acum. E o piață care tranzacționează exclusiv viitorul uman. Așa cum sunt piețe ce tranzacționează viitorul burții de porc sau al petrolului.
    Avem piețe ce tranzacționează viitorul oamenilor la o scară foarte mare,
    iar acele piețe au produs trilioanele de dolari care au făcut din companiile de internet cele mai prospere companii din istoria umanității.
    Vreau ca oamenii să știe că tot ce fac online e supravegheat, urmărit și măsurat.
    Fiecare mișcare pe care o faci e atent monitorizată și înregistrată.
    Imaginea asupra căreia te-ai oprit și cât timp o privești. Da, și durata e înregistrată.

NAVIYA_R
MĂSURARE TIMP

RYAN_M
MĂSURARE TIMP

WREN_F
MĂSURARE TIMP

Știu când oamenii sunt singuri și când sunt deprimați.
Știu când oamenii se uită la fotografii cu foștii parteneri.
Ce fac noaptea târziu. Știu absolut totul.
Dacă ești introvertit sau extrovertit, ce fel de nevroze ai, ce personalitate ai.
Dețin mai multe informații despre noi decât și-ar fi imaginat cineva vreodată
în istoria umanității. E fără precedent!
Toate informațiile pe care le dăm tot timpul ajung în sisteme, unele dintre ele fără supraveghere umană, care devin tot mai pricepute la emis predicții despre ce urmează să facem și cine suntem.
RECOMANDĂRI
Mulți presupun greșit că ne sunt vândute datele personale. Nu e în interesul Facebook să cedeze date.
Ce fac cu acele date? Construiesc modele care ne prezic acțiunile.
Cine are cel mai bun model câștigă. Viteza de derulare scade. Se apropie de finalul sesiunii, scade încărcarea de reclame.
Familie și prieteni. De cealaltă parte a ecranului, au un fel de avatar al nostru,
o păpușă woodoo. Toate acțiunile întreprinse, toate clicurile date, toate filmările și aprecierile date sunt folosite în clădirea unui model tot mai exact.
Modelul, odată obținut, te ajută să prezici acțiunile persoanei. Hai să-l testez.
Unde vei merge, pot să prezic ce fel de filmări te vor atrage. Pot să prezic cu ce pot să te emoționez.
Da, perfect.
Cele mai tari gafe ale anului.
GAFE SPECTACULOASE!

  • Perfect, a funcționat.
  • Următorul.
    Perfect. Să introducem o reclamă la teniși înainte.
    Multe dintre marile companii tech au trei țeluri.

Țelul de a te face să utilizezi cât mai mult programul lor.
E țelul dezvoltării, de a te atrage și de a invita cât mai mulți prieteni, care, la rândul lor, vor invita alți prieteni.
Și mai e țelul de a obține cât mai multe reclame și de a câștiga cât de mult din ele.
Fiecare dintre aceste scopuri e susținut de algoritmi, a căror treabă e să găsească un mod de a crește aceste cifre.
Am discutat deseori la Facebook despre acest mod de manipulare după bunul plac.
Și am discutat despre faptul că Mark face asta.
„Vreau mai mulți utilizatori în Korea azi.”
Învârte butonul.
„Să creștem puțin reclamele.”
„Creștem puțin profitul.”
Așa că… toate aceste companii funcționează la acest nivel de precizie.

  • Frate…
  • Nu știu cum nu m-a penalizat.
  • Arbitrul a fost pe dinafară.
  • Ai ajuns…
  • E Rebecca. Du-te la ea.
  • Știu cine e.
  • Du-te la ea.
  • Lucrez la asta.
    Programul lui spune că e în pauză. Ar trebui să fie live. Să-l înghiontesc? Dă-i drumul.
    „Prietenul tău Tyler s-a alăturat. Salută-l.” Hai, omule. Salută-l.
    Nici nu… Du-te să-i vorbești.
    PRIETENUL TĂU TYLER S-A ALĂTURAT.
    SALUTĂ-L!
    CONEXIUNI LA REȚEA
    Link nou! E bine.
    Pune apoi o postare a Utilizatorului 79044238820, Rebecca.
    Bună idee. Coordonatele GPS ne indică poziții apropiate.
    REBECCA_G MI-AM GĂSIT SUFLETUL PERECHE
    E pregătit pentru o reclamă. Să înceapă licitația.
    DEEP FADE – CEARĂ DE PĂR
    Vândut! Ceară de păr Deep Fade. Aveam 468 licitatori interesați.
    Vândut lui Ben cu 3,262 cenți pe afișare.
    Am creat o lume în care conexiunea online a devenit prioritară, mai ales pentru generațiile tinere.
    Totuși, în acea lume, conexiunea a două persoane e înlesnită de o terță persoană care plătește să-i manipuleze pe cei doi.
    Am creat, așadar, o întreagă generație crescută într-un context al cărui mijloc de comunicare și mijloc de culturalizare e manipularea.
    Avem amăgirea și șiretenia în mijlocul a tot ceea ce facem.
    „ORICE TEHNOLOGIE SUFICIENT DE AVANSATĂ NU E FOARTE DIFERITĂ DE MAGIE.” ARTHUR C. CLARKE
    MAGIE!!!
    Aveam cinci ani când am învățat să fac magie. Reușeam să prostesc adulți,
    oameni cu doctorat.
    Magicienii au fost primii neurosavanți și psihologi. Au fost primii care au înțeles cum funcționează mintea omului. Testau în timp real foarte multe lucruri pe oameni.
    Magicianul înțelege o zonă a creierului de care noi nu suntem conștienți.
    De aceea funcționează iluzia.
    Doctorii, avocații, inginerii de aeronave 747 sau de rachete nucleare nu știu prea multe despre vulnerabilitatea minții lor. E o disciplină aparte. E una care se aplică tuturor ființelor umane.
    UNIVERSITATEA STANFORD
    Din acea perspectivă, poți avea o altă înțelegere a mijloacelor tehnologice.
    Iată ce am învățat la Laboratorul de Tehnologie Persuasivă de la Stanford.
    Cum poți folosi psihologia persuasiunii în tehnologie?
    Mulți din public sunteți deja genii. Cred asta, dar scopul meu e să deveniți
    genii în transformarea comportamentului.
    Multe personaje cunoscute din Silicon Valley au urmat acel curs, personaje-cheie de la Facebook, Uber sau alte companii, și au învățat cum să facă tehnologia mai persuasivă.
    Tristan e unul dintre ei. Tehnologia persuasivă e un model de design dus intenționat la extreme pentru a schimba comportamentul cuiva.
    Ne dorim să fie activ și să facă mereu această mișcare. De câte ori reîmprospătezi pagina, apare ceva nou. Reîmprospătezi, iată ceva nou.
    De fiecare dată. Asta numim în psihologie consolidare pozitivă intermitentă.
    Nu știi când vei obține sau dacă vei obține ceva, deci e asemenea jocurilor de noroc din Vegas.
    N-ajunge că utilizezi produsul în mod constant, eu îmi doresc să sap și mai adânc și să-ți implantez un obicei involuntar, iar tu să devii programat la un nivel mai profund, fără să-ți dai seama.
    James Marshall…
    De câte ori îl vezi în fața ta, știi că, dacă-l atingi, îți va oferi ceva. E asemenea unui joc de noroc. Nu e întâmplător, e o tehnică de design. Duce o pepită de aur unui ofițer de armată în San Francisco.
    Nu uitați, populația din San Francisco… Un alt exemplu e etichetarea fotografiilor. Dacă ești notificat prin e-mail că prietenul tău te-a etichetat,
    sigur că vei accesa e-mailul pentru a vedea fotografia. Nu e un lucru
    pe care să decizi să-l ignori. Se lucrează la un nivel foarte profund al personalității umane.
    Ar trebui să vă întrebați de ce e-mailul nu conține și fotografia. Ar fi mult mai ușor de accesat. Când Facebook a descoperit această funcție, i-au dat drumul,
    fiind metoda perfectă de a crește activitatea. Lumea se va eticheta în fotografii toată ziua.
    BEN_W
    MĂCAR UNUL DINTRE NOI ARATĂ BINE
    A comentat.
    Frumos.
    Rebecca l-a primit și urmează să răspundă.
    Să-l anunțăm pe Ben că scrie, ca să nu-l pierdem.
    Puncte de suspensie.
    CEL PUȚIN UNUL DINTRE NOI ARATĂ BINE.
    Grozav, a postat!
    Comentează la comentariul ei la comentariul lui la postarea ei.
    S-a oprit din scris.
    Să scriem automat.
    Emoticoane! Le adoră.
    AUTOCOMPLETARE
    A ales focul.
    Eu aș fi ales vânăta.

Există o disciplină și un domeniu numite „hacking de creștere”.
Există echipe de ingineri a căror misiune e să studieze psihologia umană
pentru a obține creștere, mai mulți utilizatori, mai multă activitate.
Te vor face să inviți oameni.
După toate testările și repetările, știți ce am realizat?
Fiecare individ să aducă șapte prieteni în zece zile.
Atât.
Chamath a fost director de creștere la începuturile Facebook.
E foarte cunoscut în industria tech pentru descoperirea multor tehnici de creștere folosite pentru dezvoltarea incredibil de rapidă a Facebook.
Acele tehnici de creștere au devenit ghid de strategie în Silicon Valley.
Au fost folosite la Uber și la alte companii.
Una dintre descoperirile lui a fost testarea științifică A/B a schimbărilor minore.
Companii ca Google și Facebook introduceau nenumărate mici experimente
aplicate constant asupra utilizatorilor și, în timp, aplicând aceste experimente constante, dezvolți metoda optimă de a convinge utilizatorii să facă ce vrei tu.
-E manipulare. Mă faci să mă simt ca un cobai.
-Ești cobai. Cu toții suntem.
Nu suntem cobai folosiți la descoperirea unui leac pentru cancer. Nu vor să ne ușureze nouă viața. Suntem doar niște zombi care trebuie să se uite la multe reclame pentru ca ei să scoată bani.
Facebook a aplicat „experimente masive de contagiune”.
-Bun.
-Cum folosim mesaje subliminale pe paginile de Facebook pentru a face mai mulți oameni să voteze la alegerile preliminare?
Au descoperit că pot face asta. Au concluzionat că acum știm că putem afecta
comportamentul și emoțiile fără ca utilizatorul să-și dea seama. Habar nu au.
Întoarcem acest sistem de IA înspre noi pentru a afla ce ne face să reacționăm.
Parcă ai stimula celulele nervoase ale unui păianjen ca să vezi la ce reacționează.
E un asemenea unui experiment psihologic prin care aruncăm oamenii într-o matrice, iar apoi adunăm banii și profitul de pe urma activității lor.
Nici nu ne dăm seama de asta. Psihologic, vrem să aflăm cum vă putem manipula foarte rapid, pentru ca apoi să vă facem să vă simțiți bine.
Am reușit să facem asta cu Facebook. Instagram a făcut-o, WhatsApp a făcut-o.
Snapchat și Twitter au făcut-o. E genul de metodă la care s-ar gândi un hacker ca mine, deoarece exploatezi o vulnerabilitate a psihologiei umane.
Cred că inventatorii, creatorii… eu, Mark… Kevin Systrom, de la Instagram,
toți acești oameni… am conștientizat aceste lucruri și, totuși, am făcut-o.
Nimeni nu s-a supărat când au fost inventate bicicletele. Nu? Toată lumea se plimba cu bicicleta.
„Doamne, am distrus societatea! Bicicletele afectează oamenii, îi iau de lângă copii, distrug democrația, nimeni nu mai știe ce e adevărat.”
Nimeni n-a spus asta despre biciclete. Un instrument stă pur și simplu
și așteaptă cu răbdare.
Ceea ce nu e un instrument cere lucruri de la tine, te seduce, te manipulează, vrea lucruri de la tine.
Am trecut de la un mediu bazat pe instrumente tehnologice la un mediu bazat pe tehnologia manipulării și dependenței.
Asta s-a schimbat. Social media nu e un instrument care așteaptă să fie folosit.
Are propriile țeluri și propriile mijloace de a le atinge, folosind psihologia împotriva ta.
„EXISTĂ DOAR DOUĂ INDUSTRII CARE ÎȘI NUMESC CLIENȚII «CONSUMATORI»: A DROGURILOR ILEGALE ȘI CEA DE SOFTWARE.”
EDWARD TUFTE
-În urmă cu câțiva ani, eram președintele Pinterest.
Odată întors acasă, nu puteam lăsa telefonul din mână, în ciuda faptului că aveam doi copilași care aveau nevoie de atenția mea.
Mă aflam în cămară și scriam un e-mail sau mă uitam pe Pinterest.
Era ironia supremă: „Merg la serviciu și dezvolt un lucru căruia chiar eu îi cad pradă.”
În unele momente, nici nu mă puteam abține. Sunt predispus cel mai tare spre Twitter. Înainte era Reddit. A trebuit să-mi creez un soft pentru a scăpa de dependența de Reddit.
Sunt dependent de e-mail. Simt acest lucru. E interesant că, deși știam ce se întâmpla în culise, nu puteam să-mi controlez dependența.
E înspăimântător. Deși știu cum funcționează aceste trucuri, tot le mai cad pradă. Încă ridic telefonul și pierd 20 de minute.
Îți verifici telefonul dimineața înainte să te ușurezi sau în timp ce te ușurezi?
Sunt singurele două variante. Am încercat prin puterea voinței. „Voi lăsa telefonul, voi lăsa telefonul în mașină.” Mi-am spus asta de mii de ori în mii de zile: „Nu-mi duc telefonul în dormitor.” Vine ora 21 și îmi spun: „Vreau să-mi aduc telefonul în dormitor.” Puterea voinței a fost prima încercare.
Cea de-a doua a fost „cu forța”.
Iată Seiful de bucătărie.
Seiful de bucătărie
e un recipient nou cu cronometru care te ajută să reziști tentației.
David trebuie doar să introducă tentațiile în Seiful de bucătărie.
Rotește apoi cronometrul și blochează recipientul.
Seiful de bucătărie e…
Avem și noi unul, nu?
…jocuri video, carduri, telefoane.
Da.
Odată închis, seiful nu poate fi deschis până nu expiră timpul.
Iată cum stă treaba. Rețelele de socializare sunt un drog. Avem o nevoie biologică imperativă de a ne conecta cu alții.
Aceasta duce la eliberarea dopaminei și la recompensă.
Sunt milioane de ani de evoluție în spatele acelui sistem care ne face să fim împreună, să coabităm, să ne găsim parteneri și să ne înmulțim.
Fără îndoială că un sistem ca social media, care optimizează conectarea indivizilor, poate să dea dependență.
Îmi fac griji pentru copiii mei. Dacă și tu ai copii, îmi fac griji și pentru ai tăi.
Având toate aceste cunoștințe și toată această experiență, mă lupt cu ai mei
pentru timpul petrecut pe dispozitive.
L-am întrebat pe fiul meu câte ore petrece pe telefon. Și îmi spune că maximum jumătate de oră. Aș spune că o oră, o oră și jumătate.
În raportul său apărea în jur de trei ore și 45 de minute.
Aceste produse tehnologice nu au fost proiectate de psihologi pediatri care vor să protejeze copiii.
Au fost proiectate pentru a face algoritmi buni în recomandarea de filmări
sau în recomandarea unui filtru pentru fotografii.
DOUĂ APRECIERI
SIGUR DOREȘTI SĂ ȘTERGI ACEASTĂ POSTARE?
NU – DA
Nu doar că reușesc să le controleze activitatea.
Rețelele de socializare sapă tot mai adânc în trunchiul cerebral
pentru a controla sentimentul de stimă de sine și identitatea copiilor.
FILTRE
LILY_T
DRĂGUȚ!
SOPHIA_M
OMG, CE FRUMOS!
OLIVIA_B
EȘTI GROZAVĂ!
AVA_R
POȚI SĂ-ȚI MĂREȘTI URECHILE?
Am evoluat ținând cont de părerile celorlalți oameni…
BRIANNA_S
ARĂȚI BINE!
…pozitive sau negative, deoarece ne pasă.
Dar am evoluat pentru a ține cont de părerea a 10.000 de oameni?
Nu am evoluat pentru a obține aprobarea celor din jur la fiecare cinci minute.
Nu pentru asta am fost făcuți. Ne organizăm viața în jurul acestui sentiment de perfecțiune, fiind recompensați pe termen scurt cu inimioare, aprecieri, aprobări.
Le confundăm cu valoarea și le confundăm cu adevărul.
Însă e vorba doar de o popularitate falsă și fragilă… pe termen scurt, care te lasă, hai să recunoaștem, mai gol și mai zăpăcit decât înainte.
Intri într-un cerc vicios și ajungi să te întrebi ce trebuie să mai faci pentru a simți acel lucru.
Înmulțiți acest sentiment de două miliarde de ori, apoi gândiți-vă cum reacționează lumea la percepția celor din jur.
Nu e de bine.
Nu e de bine.
Numărul de cazuri de depresie și de anxietate au crescut enorm în rândul adolescenților americani, iar asta a început între 2011-2013.
Procentul de adolescente din această țară, din 100.000, internate anual în spital pentru că și-au aplicat tăieturi sau și-au făcut rău, era stabil până în 2010, 2011,
apoi a început să crească.
Procentul a crescut cu 62% în rândul adolescentelor mai mari.
În cazul preadolescentelor, cazurile au crescut cu 189%. Aproape triplu.
Vedem același tipar și în cazul sinuciderilor.
În cazul fetelor mai mari, între 15 și 19 ani, procentul a crescut cu 70%
în prima decadă a acestui secol.
În cazul preadolescentelor, a căror rată era destul de mică, a crescut cu 151%.
Acest tipar indică rețelele de socializare.
REȚELE SOCIALE DISPONIBILE PE MOBIL 2009
Generația Z, copiii născuți după 1996 sunt prima generație din istorie
intrată pe rețelelele sociale în gimnaziu.

  • Cum își petrec timpul?
    Vin de la școală și stau pe gadgeturi. Întreaga generație e mai anxioasă,
    mai fragilă și mai depresivă.
    Sunt mai reticenți la a-și asuma riscuri. Tot mai puțini sunt interesați
    să-și ia permisul de conducere. Numărul celor care au ieșit la întâlniri
    sau care au avut relații romantice e în continuă scădere.
    E o schimbare reală. În spatele fiecărui caz, al fiecărei internări, există o familie traumatizată și îngrozită.
    „Doamne, ce se întâmplă cu copiii noștri?”
    E clar ca lumina zilei. Aceste servicii omoară oameni și îi fac pe oameni să se sinucidă.
    Nu cunosc vreun părinte care să zică: „Da, copiii mei vreau să crească
    și să fie manipulați de designeri tehnologici, să le distragă atenția, să-i împiedice să-și facă temele, să se compare cu false standarde de frumusețe.”
    Nimeni nu-și dorește asta. Nimeni.
    Aveam metode de protecție. Când copiii se uitau sâmbăta la desene,
    ne doream să-i protejăm. Spuneam: „Fără reclame la această categorie de vârstă.”
    Dacă luăm YouTube Kids, acesta consumă cu totul economia atenției, iar acum toți copiii sunt expuși la YouTube Kids.
    Toate acele măsuri de protecție și reguli au dispărut.
    TIMP PETRECUT FĂRĂ TELEFON
    Instruim și creștem o întreagă generație de oameni… ca atunci când se simt stânjeniți, singuri, nesiguri sau speriați, să pună mâna pe suzeta digitală care le atrofiază abilitatea de a face față acelor stări.
    Photoshop nu a angajat o mie de ingineri care foloseau notificări sau prieteni,
    care foloseau IA pentru a prezice cu ce pot să te atragă, să te manipuleze,
    să lase agenții de publicitate să testeze 60.000 de variații de text sau de culoare pentru a stabili cum te pot manipula mai bine.
    E un cu totul alt tip de putere și influență.
    Voi spune din nou că metodele folosite pentru a crea dependență
    și a influența omul sunt probabil diferite de data asta.
    Erau diferite și când a început să apară presa scrisă,
    erau diferite când a apărut televiziunea și aveam trei rețele mari…
  • La acea vreme.
  • Asta spun și eu. Spun doar că asta s-a mai întâmplat de câteva ori, iar aceasta este ultima versiune.
    Există teoria: „Ne vom adapta. Vom învăța să trăim cu aceste gadgeturi,
    așa cum am învățat să trăim cu tot restul.”
    Doar că pierdem din vedere ceva cu totul nou.
    Partea cea mai periculoasă este faptul că e controlată de tehnologia care avansează exponențial.
    Pe scurt, dacă începem din 1960 și până acum, puterea de procesare a crescut
    de un trilion de ori. Nimic din jurul nostru nu a avut o asemenea creștere.
    Mașinile sunt de două ori mai rapide. Aproape tot restul e neglijabil.
    Mai important de atât, gândirea umană și creierul nostru nu a evoluat deloc.
    TIMP PETRECUT FĂRĂ TELEFON
    Ființele umane, la nivel cerebral, fizic și psihic, nu vor suferi schimbări fundamentale.
    Putem folosi ingineria genetică și putem dezvolta o nouă ființă umană,
    dar, realistic vorbind, trăiți într-un hard, într-un creier vechi de milioane de ani, iar în spatele ecranului se află mii de ingineri și de supercomputere
    cu țeluri diferite de ale voastre.
  • Cine va câștiga acest joc?
    -Cine va câștiga?
    -De ce pierdem?
  • Nu știu.
  • Unde e? Nu e normal. L-am copleșit cu conținut de familie?
  • Poate.
  • Poate reclamele au fost de vină.
    -Nu, ceva e greșit rău.
    -Să trecem la modul de înviere. Când te gândești la IA și la faptul că va conduce lumea, ți-l imaginezi pe Terminator, pe Arnold Schwarzenegger…
    Mă voi întoarce. …vezi drone și îți spui:
    „Vom ucide oameni cu IA.”
    Oamenii pierd din vedere faptul că IA conduce deja această lume. E o metaforă să vorbești despre „o IA”.
    Companiile cum sunt Google au săli imense. Unele sunt subterane, altele,
    subacvatice și sunt pline de computere. Cât vezi cu ochii, doar computere.
    Sunt interconectate și rulează programe foarte complicate, trimițând și primind informații unul de la celălalt.
    Aceleași computere rulează diferite programe.
    Unele pot fi descrise ca simpli algoritmi, altele sunt algoritmi mai complicați,
    nimiți inteligenți.
    Îmi place să pun că algoritmii sunt opinii încastrate în coduri… și că algoritmii nu sunt obiectivi.
    Algoritmii sunt optimizați pentru a căuta succesul.
    Imaginați-vă că o companie comercială creează un algoritm conform propriei definiții a succesului, o face din interes comercial. Și pentru profit.
    Introduci în computer un anumit țel:
    „Vreau acest rezultat.”
    Computerul va învăța singur să facă asta.
    De aici avem termenul de „învățare automată”.
    Devine mai bun cu fiecare zi, alegând postările potrivite în ordinea potrivită, ca tu să petreci mai mult timp în fața ecranului.
    Nimeni nu prea înțelege ce fac pentru a atinge acel țel. Algoritmul gândește singur.
    Chiar dacă îl scrie o persoană, e scris într-un fel care creează aparatul, iar aparatul începe să se schimbe singur.
    Aceste companii au o mână de oameni, Facebook, Twitter și altele. Doar câțiva oameni înțeleg cum funcționează sistemul, dar nici ei nu înțeleg pe de-a-ntregul ce urmează să se întâmple cu conținutul
    Oamenii au cam scăpat de sub control aceste sisteme, deoarece acestea controlează informațiile pe care le vedem.
    Ele ne controlează pe noi, nu noi, pe ele. Îl comparăm cu restul
    din zona sa geografică.
    Dublurile sale psihometrice.
    Sunt 13.694 de oameni cu comportament asemănător în zonă.
  • Ce funcționează la ei?
  • Avem nevoie de ceva bun pentru o înviere bună.
    -Nu reacționează la impulsuri obișnuite. Nici măcar la fata simpatică de la școală. Analiza mea sugerează că o știre politică despre Extreme Center
    are 62,3% șanse de a-l atrage.
    -Nu e rău.
    -Nu e de ajuns.
    -I-am trimis notificăriccu etichetarea în poze, invitații, evenimente, chiar și un mesaj de la Rebecca.
  • Cum rămâne cu Utilizatorul 01265923010?
  • Ben i-a apreciat toate postările. Le-a apreciat pe toate, apoi nimic.
    -Mi-a dat o șansă de înviere de 92,3%
    -la o notificare despre Ana.
    RELAȚIE NOUĂ
    Și noul ei prieten.
    TIMP PETRECUT FĂRĂ TELEFON
    -Cred că glumești.
    -Bine.
    ANA ȘI LUIZ AU O RELAȚIE
    -Cum?
    -Am revenit!
    -Să facem bani, băieți!
    -Da, să-i conectăm cu restul lumii. Îi dau acces la toate informațiile
    care l-ar putea interesa.
    V-ați întrebat oare
    dacă fluxul e potrivit pentru Ben?
  • Nu.
  • Nu.
    Ți-am făcut o vrajă Fiindcă ești al meu Oprește-te din orice faci Nu mint
    TESTARE A/B
    EXTREME CENTER
    Nu, nu mint Știi că nu suport Când rătăcești Știi mai bine de atât, tată Nu suport să mă umilești Da Ți-am făcut o vrajă Fiindcă ești al meu Ești al meu
    Imaginați-vă că sunteți pe Facebook… și că jucați contra unei inteligențe artificiale care știe totul despre voi, vă poate anticipa mișcările, iar voi nu știți nimic despre ea, cu excepția filmărilor cu pisici și aniversări.
    Nu e o luptă corectă.
    Cu toții așteptăm momentul ca tehnologia să copleșească puterea și inteligența umană.
    Când vom ajunge la singularitatea tehnologică, când ne va lua slujbele?
    Însă curând va exista un moment… în care tehnologia va depăși și va copleși slăbiciunile umane. Acesta e punctul în care se instalează dependența, polarizarea, radicalizarea, „indignificarea”, „vanitificarea” și tot restul.
    Acest lucru va înfrânge natura umană și va fi un șah mat la adresa omenirii.
    Îmi pare rău.
    Unul dintre modurile în care încerc să-i fac pe oameni să înțeleagă cât de greșite sunt cronologiile Facebook e să-i fac să se gândească la Wikipedia.
    FILĂ NOUĂ
    Când accesezi o pagină, vezi același lucru ca restul.
    E unul dintre lucrurile online pe care le împărtășim.
    Imaginați-vă pentru o secundă că Wikipedia ar spune:
    „Vom oferi fiecărei persoane în parte o definiție personalizată și vom fi plătiți pentru asta.”
    Wikipedia v-ar spiona, ar calcula: „Ce să fac să o schimb puțin pe această persoană din perspectiva interesului comercial?”
    Și asta ar schimba totul. Vă puteți imagina? Ar trebui să puteți, pentru că exact asta face Facebook.
    Asta se întâmplă în cronologia YouTube.
    Dacă intri pe Google și scrii: „Încălzirea globală e…” vă va da diferite rezultate,
    în funcție de zona în care trăiți.
    ÎNCĂLZIREA GLOBALĂ E
    În anumite orașe veți vedea că se autocompletează cu „încălzirea globală e un fals”.
    În alte cazuri, veți vedea „încălzirea globală distruge natura”.
    Această funcție nu îți oferă adevărul despre încălzirea globală, ea respectă zona din care tastezi și interesele tale despre acest subiect.
    Doi prieteni foarte apropiați care au același grup de prieteni vor crede că, intrând pe Facebook, vor avea aceeași cronologie. Nu e așa. Văd lumi complet diferite fiindcă totul se bazează pe calcule automate făcute pentru fiecare în parte.
    ÎN DIRECT
    E vorba despre 2,7 miliarde de variante de The Truman Show. Fiecare persoană are propria realitate, propriile… adevăruri.
    De ce credeți că Truman n-a reușit până acum să descopere adevărata natură a lumii sale?
    Acceptăm realitatea lumii care ne e prezentată. E foarte simplu.
    ÎN DIRECT
    Ajungi, în timp, să ai falsa impresie că toată lumea e de acord cu tine, deoarece toți cei din cronologia ta gândesc ca tine.
    Odată ajuns în starea aceea, devii ușor manipulabil, așa cum te-ar manipula un magician.
    Magicianul îți prezintă un truc cu cărți și îți cere să alegi o carte. Dar nu-ți dai seama că totul a fost aranjat pentru ca tu să alegi cartea dorită de el.
    Așa funcționează Facebook. Facebook îți spune:
    „Tu alegi prietenii și linkurile pe care să le urmărești.”
    E un fals. Așa cum e magicianul. Facebook se ocupă de cronologia voastră.
    Toți funcționăm pe baza unor adevăruri diferite.
    Când asta se întâmplă la scară mare, nu mai ai posibilitatea să vezi sau să citești informații care contrazic lumea pe care ți-ai creat-o.
    Asta înseamnă că nu putem fi indivizi obiectivi și constructivi.
    Deschideți ochii, nu credeți miniciunile! Deschideți…
    Și apoi te uiți de cealaltă parte și te întrebi cum pot fi acei oameni atât de proști.
    Uitați-vă la toată informația pe care o primesc zilnic. Cum de nu văd și ei aceeași informație.
    Ideea e că nu primesc aceeași informație. Deschideți ochii, nu credeți minciunile!
    Cum sunt republicanii? Sunt niște ignoranți. Partidul Democrat e un sindicat
    al infractorilor, nu un partid politic.
    Un nou studiu pe 10.000 de americani al Centrului de Cercetare Pew spune că suntem mai divizați ca oricând, polarizarea politică și personală fiind cea mai mare din ultimii 20 de ani. Peste o treime dintre republicani spun
    că Partidul Democrat e o amenințare pentru națiune, iar un sfert dintre democrați susțin același lucru despre republicani.
    Mare parte dintre problemele tratate, cum ar fi polarizarea politică,
    apar în mare parte la televiziunea prin cablu.
    Media are exact aceeași problemă. Modelul lor de afaceri ne vinde atenția agenților de publicitate, iar internetul e o metodă nouă și mai eficientă de a face asta.
    -La YouTube mă ocupam de recomandări YouTube.
    Mă sperie că un algoritm la care am lucrat a început să crească polarizarea la nivel de societate.
    Din perspectiva timpului petrecut pe internet, polarizarea e extrem de eficientă în ținerea oamenilor online.
    Oamenii cred că algoritmul a fost creat pentru a le oferi exact ce își doresc,
    dar e fals.
    Algoritmul încearcă să găsească câteva vizuini de iepure solide și cea mai de interes pentru voi.
    Dacă începi să vizionezi o filmare, îți va recomanda altele și altele. Nimeni nu-și dorește acest lucru. Dar asta face sistemul de recomandare.
    Kyrie Irving, cunoscutul jucător de baschet, a declarat că Pământul e plat,
    apoi și-a cerut scuze, blamând vizuina iepurelui YouTube.
    Accesezi YouTube și afli cât de adâncă e vizuina iepurelui.
    Când a apărut la NPR și a spus că regretă că a indus oamenii în eroare,
    unii studenți au declarat:
    „L-au convins adepții Pământului rotund.”
    Teoria conspirației Pământului plat a fost recomandată de algoritm de sute de milioane de ori.
    E ușor să crezi că au fost convinși doar câțiva oameni ignoranți, dar algoritmul devine mai isteț cu fiecare zi.
    Azi îi convinge pe oameni că Pământul e plat, iar mâine vă va convinge pe voi
    de alt lucru fals.
    Hashtag „Pizzagate” s-a născut pe 7 noiembrie. Pizzagate…
    Doamne!
    Tot nu știu exact cum s-a ajuns la asta, însă ideea era că, atunci când comanzi
    o pizza, comanzi o persoană traficată.
    Pe măsură ce grupurile creșteau pe Facebook, sistemul de recomandare Facebook recomanda utilizatorilor obișnuiți să se înscrie în grupurile Pizzagate.
    Dacă un utilizator era antivaccin, credea în teoria dârelor chimice sau sugera algoritmului Facebook în vreun fel că e înclinat să creadă în teorii ale conspirației, sistemul de recomandare Facebook îl ghida spre grupurile Pizzagate.
    Totul a culminat cu apariția unui bărbat înarmat, hotărât să elibereze copiii din pivnița pizzeriei care nu avea pivniță.
  • Ce căutai acolo
  • Mă asiguram că nu e nimic acolo.
  • Adică?
  • O rețea de pedofili.
  • Cum?
  • O rețea de pedofili.
    Se referă la Pizzagate.
    E exemplul unei teorii a conspirației propagată pe toate rețelele de socializare.
    Sistemul de recomandare al rețelelor sociale îl recomandă voluntar celor care n-au căutat niciodată cuvântul „Pizzagate”.
    PIZZAGATE
    OPERA DEMOCRAȚILOR ȘI PEDOFILILOR
    Există un studiu MIT cum că știrile false sunt distribuite
    pe Twitter mai rapid decât cele adevărate.
    Cum va arăta oare lumea în care știrile false au un avantaj mult mai mare?
    Imaginați-vă cum înclină puternic comportamentul uman.
    Unele comportamente sunt mai grele decât altele. Poți oricând să urci la deal,
    dar tot mai puțini o fac, așa că, la nivel de societate, nu faci decât să înclini balanța și să influențezi gândirea a miliarde de oameni.
    Am creat un sistem care înclină spre informațiile false.
    Nu pentru că asta ne dorim, ci pentru că informațiile false aduc companiilor mai mulți bani decât adevărul. Adevărul e anost.
    E modelul de afaceri al dezinformării pentru profit.
    Faci bani permițând ca mai multe mesaje neverificate să ajungă la oameni pentru prețul corect.
    Din cauza încălzirii globale? Da. E un fals. E real. Asta e ideea. Cu cât vorbesc mai mult despre asta, cu atât ne divizează mai tare și cu atât obțin mai multă putere și control.
    Facebook are trilioane de astfel de postări.
    N-au de unde să știe ce e real, ce e adevărat… motiv pentru care această discuție e atât de importantă acum.
    Nu doar COVID-19 se extinde foarte rapid. Există un flux de dezinformare online
    despre acest virus.
    Teoria că hidratarea puternică va elimina virusul din organism e unul dintre multele mituri care circulă pe rețelele de socializare.
    Guvernul a plănuit totul, a creat virusul și a făcut o simulare despre cum vor reacționa țările.
    -Coronavirus e un fals. SARS, coronavirus.
    -Uite când a fost fabricat. În 2018. Cred că guvernul SUA a pus totul la cale.
    Nimeni nu e bolnav. Nimeni. Nimeni nu cunoaște pe nimeni bolnav.
    Poate că guvernul folosește coronavirusul ca scuză pentru a ne ține în case
    pentru că se întâmplă altceva.
    Nu coronavirusul ucide oameni, ci radiațiile 5G pe care le emit ei.
    ANTENELE 5G TĂIATE ȘI ARSE
    Suntem bombardați cu zvonuri. Oamenii aruncă în aer antenele de telefonie celulară.
    Rusia și China împrăștie zvonuri și teorii ale conspirației. Panică și proteste în Ucraina în această dimineață…
    Oamenii nu mai știu care e adevărul și e o problemă de viață și de moarte.
    Sursele ce răspândesc dezinformările despre coronavirus au adunat în jur de 52 de milioane de vizualizări.
    Spuneți că argintul coloidal e eficient? Nu a fost testat pe această tulpină
    a coronavirusului, dar…
    Ceea ce vedem în cazul COVID e o versiune extremă a ceea ce se întâmplă
    în ecosistemul de informare. Rețelele de socializare amplifică zvonurile și vorbele goale și ajungem să nu mai știm care e adevărul, indiferent de subiectul abordat.
    Să promovăm câteva postări.
    Au loc mitinguri în zona lui la final de săptămână.
    Am și un nou vlogger pentru el.
    Una dintre problemele Facebook e că, în calitate de instrument de persuasiune, e unul dintre cele mai bune.
    Imaginați-vă cum ar arăta în mâinile unui dictator sau ale unui autocrat.
    Dacă vrei să controlezi populația unei țări, nu a existat până acum
    un instrument mai eficient ca Facebook.=
    Ununl dintre cele mai îngrijorătoare efecte ale guvernelor și ale altor factori nocivi ce folosesc social media ca armă e că produce rău în mediul offline.
    Cel mai evident exemplu ajuns peste tot în presă e ce s-a petrecut în Myanmar.
    CABINETUL PREZIDENȚIAL MYANMAR
    Oamenii din Myanmar înțelegcă Facebook reprezintă internetul.
    De cele mai multe ori, când își achiziționează telefoane, proprietarul magazinului le instalează Facebook și le deschide un cont.
    După ce cumpără telefonul, primul lucru și singurul pe care știu să-l deschidă e Facebook.
    O nouă anchetă șocantă scoate la iveală strădania Facebook de a combate mesajele de ură din Myanmar.
    NU MAI UCIDEȚI MUSULMANI
    Facebook a oferit armatei și altor factori rău-intenționați un alt mod de a manipula opinia publică și să susțină incitarea la violență contra musulmanilor rohingya, ajungându-se la ucideri în masă, la incendierea de sate, violuri în masă și alte crime grave împotriva umanității, culminând cu cei 700.000 de musulmani rohingya care au părăsit țara.
    Nu putem spune că nu au existat propagandiști până acum. Problema e că platformele fac posibilă răspândirea mesajelor manipulatoare cu o ușurință fenomenală și fără prea mulți bani.
    Dacă vreau să manipulez alegerile, mă înscriu într-un grup de conspirație
    de pe Facebook și găsesc o sută de oameni care cred că Pământul e plat și care cred că aselenizarea e o minciună. Pot să le cer celor de la Facebook o mie de utilizatori cu acest profil. Facebook îmi va recomanda mii de alți asemenea utilizatori cărora le pot trimite mai multe teorii ale conspirației.
    Algoritmii și politicienii manipulatori devin experți în ceea ce ne afectează,
    devenind și mai buni în crearea de știri false pe care le luăm drept realitate,
    care ne derutează, ajungând să credem acele minciuni.
    Controlăm tot mai puțin cine suntem și ce credem.
    …să aleagă o parte.
    Minciuni aici și minciuni acolo. Vor să păstreze puterea și să controleze totul.
    Ne pot controla mințile pentru a-și păstra secretele.
    ÎNDOIEȘTE-TE DE ADEVĂR
    CDC RECUNOAȘTE
    MUȘAMALIZAREA VACCIN/AUTISM
    Imaginați-vă o lume în care nimeni nu mai crede în nimic.
    Toată lumea crede că guvernul minte. Totul e o teorie a conspirației.
    „Nu cred în nimeni, îi urăsc pe cei din tabăra adversă.”
    Într-acolo ne îndreptăm. Cutremurul politic din Europa continuă să facă ravagii, de data asta în Italia și Spania.
    Per total, coaliția centristă tradițională a Europei a pierdut majoritatea, iar populiștii de extremă stângă și dreaptă au avut de câștigat.
    CENTRU
    Înapoi!
    Să mergem.
    Aceste conturi au fost create cu intenția de a semăna discordie în Hong Kong.
    -Bine, Ben.
    -Cum arată o țară care funcționează doar cu Facebook și rețele de socializare?
    Democrația s-a prăbușit repede.
    Șase luni.
    După haosul din Chicago, au existat ciocniri violente între protestatari și susținători…
    Democrația se confruntă cu o criză de încredere.
    Suntem martorii unui atac global asupra democrației.
    Majoritatea țărilor aflate în vizor sunt cele cu alegeri democratice.
    Se întâmplă la scară largă. Actorii statali, cei cu milioane de dolari zic:
    „Vreau să destabilizez Kenya, vreau să destabilizez Camerunul. Angola? Costă doar atât.”
    Duminică au avut loc alegerile extraordinare din Brazilia.
    Cu o campanie susținută de rețelele de socializare. Industria tech a creat instrumentele pentru a destabiliza și a eroda sistemul social din toate țările, de pretutindeni.
    Vedem asta în Germania, Spania, Franța, Brazilia, Australia.
    Unele dintre cele mai dezvoltate națiuni din lume fac implozie rând pe rând.
    Ce anume au în comun? Având toate datele acum, a influențat Facebook
    rezultatele alegerilor din 2016?
    -E greu.
    -Au fost…
    MARTIE 2018
    Adevărul e că au existat foarte mulți factori în joc. Reprezentanții Facebook, Twitter și Google s-au întors la Capitoliu în a doua zi de audieri în legătură cu implicarea Rusiei în alegerile din 2016.Manipularea prin terți nu e un hack.
    Da? Rușii nu au spart Facebook. Au folosit instrumentele puse la dispoziție de Facebook agențiilor de publicitate și utilizatorilor obișnuiți și le-au folosit în scopuri infame. E un război dus de la distanță.
    O țară o poate manipula pe alta fără a-i invada fizic granițele.
    Vedem imagini violente. E un tomberon
    împins dintr-o parte în alta…
    Nu era vorba despre ce anume vrei să votezi.
    Era vorba despre semănarea haosului și divizării în societate.
    Mitingul din Huntington Beach…
    E vorba despre crearea a două părți care nu se mai aud reciproc, care nu mai vor să se audă, care nu mai au încredere una în alta.
    E un oraș unde ura primează acum și a fost transformată în violență rasială.
    TENSIUNI ÎN VIRGINIA
    TREI VICTIME ÎN ZIUA VIOLENȚELOR
    -Vino aici! Vino aici!
    -Sus mâinile! În genunchi! Jos!
    -Ben!
    -Mâinile sus!
    -Întoarce-te! La pământ!
    Vrem ca sistemul să fie vândut celui care dă mai mult?
    Democrația să fie de vânzare, să poată influența pe oricine, să semene minciună în rândul populației și să dea naștere războaielor culturale?
    Asta ne dorim?
    Suntem o națiune de oameni… care nu-și mai vorbesc reciproc.
    Suntem o națiune care rupe prietenia cu oamenii care au votat altfel la ultimele alegeri.
    Suntem o națiune care s-a izolat și urmărește doar canalele care-i dau dreptate.
    Vreau să vă transmit că tribalismul ne distruge. Ne distruge țara.
    Nu așa se comportă oamenii în toată firea.
    Dacă toată lumea are dreptul să facă ce vrea, nu mai are rost să facem compromisuri și să fim uniți.
    Nici nu e nevoie să interacționăm. Trebuie să începem să vedem lumea cu aceiași ochi. Altfel, nu suntem o țară.
    Soluția pe termen lung e să creăm mai multe instrumente IA care găsesc tipare de oameni ce folosesc servicii pe care nimeni nu le-ar presta.
    Permitem specialiștilor să o prezinte ca pe o problemă pe care doar ei o pot rezolva. E o minciună.
    Oamenii vorbesc despre IA de parcă aceasta reprezintă adevărul.
    IA nu ne va rezolva problemele. IA nu poate rezolva problema știrilor false.
    Google nu poate să spună: „E o conspirație? E adevărul?” Pentru că nu știe care e adevărul.
    Nu au alt acces la adevăr în afară de un clic.
    Dacă nu ne punem de acord asupra adevărului sau că există un adevăr,
    suntem terminați.
    Asta e problema de fond. Dacă nu ne putem pune de acord asupra adevărului,
    nu avem cum să rezolvăm nicio altă problemă.
    Mulți oameni din Silicon Valley susțin teoria că încercăm să clădim un supercreier global și că utilizatorii sunt niște neuroni interschimbabili
    și lipsiți de importanță.
    Oamenii ar fi subjugați unui rol, ajungând niște elemente automate pe care le programăm prin comportamentul nostru manipulator și în serviciul supercreierului, neavând nicio valoare.
    „Nu veți fi plătiți, nu veți fi recunoscuți, nu aveți autodeterminare.
    Vă manipulăm pe furiș, pentru că sunteți noduri de server, deci trebuie să vă programăm, deoarece ăsta e rolul nodurilor.”
    -Frate!
    Când vedem tehnologia ca pe o amenințare existențială,
    e o acuzație serioasă și…
    Stai cu telefonul în mână, derulezi și accesezi. Unde e această amenințare existențială?
    Supercomputerul din spatele ecranului țintește spre creierul meu, m-a convins să mai vizionez o filmare.
    -Unde e amenințarea?
    -Nu spunem că tehnologia e o amenințare existențială. E vorba despre puterea tehnologiei de a scoate ce e mai rău din societate, acest rău al societății fiind amenințarea existențială.
    SENATUL STATELOR UNITE
    Dacă tehnologia dă naștere haosului în masă, indignării, necuviinței,
    lipsei de încredere reciprocă, singurătății, alienării, polarizării, influențării alegerilor, populismului, distragerii atenției de la adevăratele probleme…
    asta e societatea. Iar acum societatea e incapabilă să se vindece, generând și mai mult haos.
    Asta afectează pe toată lumea, chiar dacă nu folosim produsul.
    Aceste lucruri au devenit un Frankenstein digital care transformă lumea după chipul lor, că e vorba de sănătatea mentală a copiilor sau de politica și discursul politic, fără a-și asume responsabilitatea că monopolizează publicul.
  • Și revenim la…
  • Cine credeți că e responsabil?
    Toate aceste platforme sunt responsabile. Când fac reclame electorale,
    sunt responsabile pentru protejarea alegerilor.
    Când se ocupă de sănătatea mintală a copiilor, sunt responsabile să îi protejeze. Cursa pentru atragerea atenției publicului nu se va opri aici.
    Tehnologia va deveni parte integrantă a vieții noastre.
    IA va deveni tot mai pricepută în a ne ține în fața ecranului.
    Am 62 de ani și îmbătrânesc cu fiecare minut al acestei conversații,
    dar pot să vă spun… că probabil că voi fi mort de mult, și foarte recunoscător pentru asta, pe când rahatul ăsta ne va lovi.
    Chestia asta mă sperie de moarte.
    -Sunteți de acord cu mine? Sau e o reacție exagerată la o problemă despre care nu știu prea multe.
    -Ce te îngrijorează cel mai tare?
    -Pe termen scurt… de un război civil.
    Dacă vom continua în acest ritm încă 20 de ani… probabil că ne vom distruge civilizația cu ignoranță intenționată.
    Probabil că nu vom face față provocării încălzirii globale. Vom permite degradarea democrației la nivel global și vom păși într-o bizară autocrație disfuncțională.
    Vom distruge economia globală. Probabil că nu vom supraviețui. E o problemă existențială.
    Să fie ultima generație de oameni care vor fi cunoscut lumea înainte să se instaleze această iluzie?
    Cum să scapi din matrice când nici nu știi că trăiești în ea?
    „UTOPIE SAU UITARE,
    LUMEA VA FI O CURSĂ CU ȘTAFETĂ
    PÂNĂ LA CAPĂT…”
    BUCKMINSER FULLER
    Multe lucruri pe care le spunem… par a fi sumbre și atât.
    „Doamne, tehnologia distruge lumeași ne distruge copiii.”
    Nu e chiar așa. E derutant fiindcă e deopotrivă utopie și distopie.
    Apăs un buton pe telefon, o mașină vine în 30 de secunde și ajung la destinația dorită.
    E magic. E uimitor!
    -Când am proiectat butonul „Like”, ne doream doar să răspândim bucurie și dragoste în lume. Ideea că adolescenții intră în depresie dacă nu au destule aprecieri sau că poate duce la polarizare politică nu exista în intențiile noastre.
    Intenția lor nu a fost deloc malefică. Planul de afaceri e problema.
    Poți închide serviciul, poți distruge tot ce ține de el, 20 de milioane în acțiuni,
    vei fi dat în judecată și… Dar nu-l putem face să dispară.
    Putem face mici ajustări, dar, la urma urmei, trebuie să crești veniturile
    și activitatea în fiecare trimestru.
    Cu cât se dezvoltă mai mult, cu atât e mai greu de schimbat.
    Văd mulți oameni prinși în capcană de un model de afaceri, de un stimulent economic și presiunea acționarilor, fiind aproape imposibil să facă altceva.
    Trebuie să acceptăm că e normal ca profitul să fie scopul companiilor.
    Problema e când nu există reglementări, reguli și competiție, iar companiile se comportă ca un stat în stat.
    Și spun că se reglementează singure. E o minciună. E ridicol. Stimulentul financiar conduce lumea, deci orice soluție la această problemă
    va schimba stimulentul financiar.
    Nu există motive fiscale ca aceste companii să se schimbe.
    De aceea avem nevoie de o reglementare. Companiile de telefonie dețin
    multe date personale, iar legile nu le permit să calce greșit.
    Nu prea avem legi pentru confidențialitatea digitală.
    Putem impozita colectarea și procesarea de date. La fel cum ne plătim factura la apă, monitorizând consumul de apă, aceste companii pot fi taxate
    pentru activele de date.
    Le oferă un motiv fiscal să nu dețină toate informațiile de pe planetă.
    Legea a rămas cu mult în urmă, dar știu că situația actuală există nu pentru protecția utilizatorilor, ci pentru protecția drepturilor și privilegiilor
    acestor companii uriașe și extrem de prospere.
    Mereu ne vom supune acestor oameni bogați și puternici? Sau vom avea puterea să spunem:
    „Știi ceva? Există momente când interesul național primează, există momente când interesul oamenilor, al utilizatorilor e mai important decât profitul cuiva
    care deja e miliardar?
    Aceste piețe subminează democrația și libertatea și ar trebui scoase în afara legii.
    Nu e o propunere radicală. Există și alte piețe scoase în afara legii.
    Cum ar fi piața organelor umane. Piața sclavilor umani. Consecințele distructive ale acestora sunt inevitabile.
    Trăim într-o lume în care un copac valorează financiar mai mult mort decât unul viu, într-o lume în care o balenă valorează mai mult moartă decât una vie.
    Câtă vreme economia noastră funcționează astfel, iar companiile sunt nereglementate, vor continua să distrugă copaci, să ucidă balene, să foreze solul și să scoată petrol, chiar dacă știm că asta distruge planeta și știm că vom lăsa o lume distrusă generațiilor viitoare.
    E o gândire pe termen scurt bazatăpe religia profitului cu orice preț, parcă, în mod magic, companiile care acționează în propriul interes vor da cele mai bune rezultate.
    Asta afectează mediul de multă vreme. Înspăimântător e, și sper că e lucrul
    care ne va trezi la realitatea a cât de defectă a fost această teorie de la început,
    să vedem că noi suntem copacul și balena.
    Atenția noastră poate fi forată. Suntem mai profitabili dacă petrecem mult timp în fața ecranului, uitându-ne la o reclamă, decât dacă ne trăim viața frumos.
    Acestea sunt rezultatele.
    Vedem companii care folosesc inteligența artificială pentru a ne păcăli și a ne atrage atenția înspre ceea ce vor ei să vedem, în loc să ne vedem de scopurile
    și de valorile noastre.
    STEVE JOBS
    IDEEA DE AZI
    Computerul e cel mai remarcabil instrument pe care l-am inventat. E echivalentul bicicletelor pentru minte.
    Silicon Valley a pornit cu ideea tehnologiei umane. Am pierdut-o din vedere,
    pentru că a devenit un lucru grozav, nu un lucru corect.
    Internetul era un loc haotic. Era experimental. Se întâmplau și încă se întâmplă lucruri creative pe internet, dar îți dă impresia unui mall uriaș.
    Și îți spui: „Trebuie să fie mai mult de atât.” Sunt optimistă.
    Cred că putem schimba fața și sensul social media.
    Tehnologia nu e o lege a fizicii. Nu e bătută în cuie. Sunt alegeri pe care oamenii ca mine le-am făcut.
    Oamenii pot schimba aceste tehnologii. Întrebarea e dacă ne permitem
    să recunoaștem că toate aceste rezultate sunt produsul direct al muncii noastre.
    Noi le-am construit și avem responsabilitatea să le schimbăm. Nu putem trata oamenii ca pe niște prestatori de atenție. O societate sănătoasă depinde de renunțarea la acest model de afaceri distructiv.
    Putem pretinde ca aceste produse să fie proiectate pentru om.
    Putem pretinde să nu fim tratați ca niște simple resurse.
    Intenția ar putea fi:
    „Cum facem lumea mai bună?”
    De-a lungul istoriei, lucrurile au mers mai bine atunci când cineva a venit cu ideea: „E o prostie. Putem mai bine de atât.”
    Criticii ajută la perfecționare. Criticii sunt adevărații optimiști.
    Pare o nebunie, nu?
    Modul fundamental în care a fost proiectat… nu ne duce într-o direcție bună.
    Întregul sistem. Pare ciudat să spui că trebuie schimbat totul, dar asta trebuie să facem.
    -Crezi că vom reuși?
    -Trebuie.
    -Pari foarte optimist.
    -Așa par?
    -Nu-mi vine să cred că spui asta! Eu simt că mergem spre distopie. Ne îndreptăm rapid spre distopie.
    -Vom avea nevoie de un miracol. Iar miracolul este voința colectivă. Chiar cred că vom reuși, dar ne va lua mult timp.
    Nu toată lumea simte că asta reprezintă o problemă.
    Unul dintre cele mai mari eșecuri ale tehnologiei de azi e conducerea defectuoasă, lipsa discuțiilor deschise pe această temă.
    Lucrurile nu merg bine, nu sunt perfecte, deci e nevoie de ceva nou.
    La urma urmei, această mașinărie nu se va schimba până nu se va face presiune publică.
    Discutând despre aceste lucruri și spunându-ți părerea, în unele cazuri,
    chiar prin intermediul tehnologiei, putem începe să schimbăm trendul
    și să schimbăm discuția.
    Poate părea ciudat,
    dar sunt lumea și comunitatea mea.
    Nu-i urăsc
    și nu vreau răul Google sau Facebook.
    Vreau să-i reformez tocmai ca să nu distrugă lumea.
    Mi-am dezinstalat zeci de aplicații. Simțeam că-mi irosesc timpul. Aplicațiile social media, aplicațiile de știri, am blocat notificările a tot ce îmi făcea telefonul să vibreze, cu toate că era lipsit de importanță.
    Din același motiv nu țin biscuiți în buzunar. Reduceți numărul de notificări.
    Blocați notificările. Blocați toate notificările. Nu mai folosesc Google, doar Qwuant, care nu salvează totul în istoric.
    Nu acceptați niciun video recomandat de YouTube. Alegeți voi. Iată o altă metodă de luptă.
    Există o mulțime de extensii Chrome care elimină recomandările.
    Îmi place că recomanzi eliminarea a ceea ce ai inventat.
    Da. Înainte să distribuiți, verificați sursa în afara Google.
    Dacă pare făcută pentru a vă emoționa, probabil că așa și e.
    Votați prin clicuri. Dacă accesați aceste știri, creați stimulentul financiar care se va perpetua în sistemul existent.
    Asigurați-vă că preluați informația din mai multe locuri.
    Urmăresc pe Twitter oameni cu care nu sunt de acord, pentru că vreau să fiu expusă mai multor puncte de vedere.
    Mulți oameni din industria tech nu dau aceste gadgeturi pe mâna copiilor.
    Copiii mei nu utilizează rețelele de socializare.
    -E o regulă sau…
    -E o regulă.
    Suntem fanatici. Suntem nebuni. Și nu le permitem copiilor noștri să stea în fața ecranului.
    Am elaborat trei reguli simple care ar ușura viața de familie și care sunt justificate de studii.
    Prima ar fi: fără gadgeturi în dormitor de la o anumită oră.
    Fără gadgeturi înainte cu o jumătate de oră de somn.
    A doua regulă: fără rețele de socializare până la liceu.
    Vârsta optimă ar trebui să fie de 16 ani. Gimnaziul e oricum dificil.
    Așteptați până la liceu.
    A treia regulă: stabiliți un program împreună cu copilul.
    Dacă stați de vorbă cu el și îl întrebați de câte ore are nevoie pe zi, vă va da un răspuns rezonabil.
    Știu prea bine că nu voi convinge oamenii să-și șteargă conturile de pe rețelele de socializare, dar pot convinge câțiva.
    Dacă reușesc să conving câțiva să-și șteargă conturile, contează mult.
    Le voi oferi mai mult timp pentru a sta de vorbă. Îmi doresc să existe o mână de oameni eliberați de sistemul manipulator care să poată susține o conversație fără a fi limitați în vreun fel. Faceți acest lucru! Ieșiți din sistem.
    Ștergeți contul! Lăsați prostiile astea. Lumea e frumoasă. Uite cât e de frumos.
  • URMĂRIȚI-NE PE SOCIAL MEDIA! GLUMEAM.
  • SĂ VEDEM CUM REZOLVĂM PROBLEMA
    Subtitrare la filmul “TheSocialDilemma”
    Image source: wsimag.com

  1. Ivy

    Dilema este dacă ne lăsăm vânduți fiind un produs sau ne vindem pentru că suntem produse unicate fiecare utilizator de social media? Eu cred că ne folosim unii pe ceilalți din cauza piramidei răsturnate a valorilor. Toti vrem atenție pentru că nu suntem mulțumiți(fericiți) cu noi înșine. Și o spun în cunoștință de cauză pentru că acum 8 ani eram dependentă de o anumită platformă. Dar orice învăț, are și dezvăț, doar să vrei să descoperi ce există dincolo de ecran.

    • In primul rand iti multumesc pentru ca ai citit textul. Am stat putin si m-am gandit:
      Daca vorbim despre o scara a valorilor trebuie sa ne gandim la cine a stabilit cum arata aceasta. Daca a stabilit-o Divinitatea atunci se prea poate a fi scara reala a valorilor. Daca i-au stabilit oamenii forma, atunci este cea care o vedem noi astazi. Si daca este vorba sa II definim forma, se poate sa nu fie ceva cunoscut, pentru ca aceasta este variabila continuu in functie de conditiile EI de dezvoltare. Pare a fi ca un organism urias, viu care isi schimba forma si culorile, in care masa de oameni se agita continuu si fiecare individ isi cauta singur sau este fortat de catre altii, sa isi gaseasca pozitia in interiorul acestei mase informe. Legile care guverneaza inauntru sunt cele pe care acestia le doresc, le accepta sau le ignora, intr-un final, sunt legile liberului arbitru scapat de sub controlul ratiunii si al constiintei.
      Retelele de socializare au aparut evident, ca un instrument care sa raspunda la nevoia de comunicare a indivizilor. A fost extraordinar.
      Ce au devenit s-a datorat nevoii altora de a domina mintile si de a aduna PUTEREA.

      • Ivy

        G., amândoi știm că morala este a bisericii, legile sunt ale omului. Dar ambele stabilesc scale de valori specifice unei epoci. Unii ne adaptăm, alții nu pot, dar eu mereu am crezut în bunul simț și rațiune. De aceea simt uneori dilema, când văd câtă notorietate au niște non-valori(pentru mine), dar modele pentru alții și nu neapărat tineri. Eu utilizez rețelele sociale mai mult pentru știri, sunt mai rapide și pentru comunicare, în special cu fiică-mea. De azi sunt pe TEAMS, online cu copiii. Si pe tine te cunosc din 2012, de la primul blog,,apa trece, iubirile rămân”. 🙂

***********************************************************************************************************************************************

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: