Despre mine

Crearea acestui blog a fost un demers plin de curaj, pe care multi l-au considerat ca sortit esecului inca de la nastere. Proiectul dorea sa dovedeasca faptul ca oamenii sunt mai inteligenti decat software-ul de pe masinile lor, care ne numara ca pe necuvantatoare si ne fac legi pe baza afinitatilor noastre catre tot ce este prost, facil sau distractiv, dupa cum se vede in sondajul oferit de motorul de cautare dominant, care arata o crestere puternica spre zona divertismentului, social media, tehnologiei.
Obiectiv vorbind, o tema unica cum ar fi cea a “succesului” nu face pare din zona de interes a cititorilor romani, acei 81,9 milioane de utilizatori pe luna a portalului romanesc, acestia fiind mai degraba obisnuiti cu citirea ziarelor on-line, a mesajelor pe feisbuc, a clipurilor virale de pe iutub sau a ziarului can si iar can.
Cum succesul unui blog obisnuit, scris in limba romana, fara o minima promovare si supus tuturor algoritmilor de clasificare impusi de google ce sunt din ce in ce mai duri, are sanse foarte mici sa iasa din anonimat, am spus ca este o treaba numai buna pentru un de la Mancha.
Cititorii mei urmau sa fie deosebiti de acea majoritate “usoara” care colbuieste blogurile personajelor politice sau a vedetelor tv. Cititorii mei urmau sa fie acele persoane interesate de problemele cu adevarat importante in viata , iar menirea acestui blog a fost sa reuneasca in paginile lui raspunsuri la unele dintre acestea, cat si multe alte noi provocari pentru cei care stiu sa le gaseasca.
Ramane doar ca impreuna sa dovedim ca suntem, cel putin la fel multi cu ceilalti…

Adendum

Dupa doi ani de zile inca nu mi-a disparut increderea si imi reafirm pozitia printr-un film:

21 de gânduri despre &8222;Despre mine&8221;

  1. Pingback: Motive de bucurie | Calea spre succes

  2. Sarbatoare la Academie

    ACADEMIA ROMANA
    SECTIA DE ŞTIINTE ECONOMICE, JURIDICE SISOCIOLOGIE

    În ziua de 9 august 2013, în Aula Academiei Române, sdesfăşurat sărbătorirea profesorului Constantin M.Dragan, membru de onoare al Academiei , cu prilejul aniversarii zilei sale de nastere si lansarea spre edicare a cartii„Sistemul Conturilor Nationale”.

    INTERVENTII

    •Acad. Ionel Haiduc, preşedintele Academiei Române – Cuvânt de deschidere

    •Acad. Emilian Dobrescu – presedintele institutului de prognoza si modelare economica :”Eu i-am fost conducatorul de doctorat si am curajul sa afirm, ca o jumatate de secol , profesorul Dragan s-a confundat cu tot ce a fost mai modern,mai avansat in contabilitate , fiind deopotriva om de stiinta , expert si practician cu o viziune foarte larga !.Dragan este bijuteria mea cea mai de pret „
    .
    •Acad.Tudorel Postolache, presedintele onorific al Sectiei de Stiiinte economice , juridice si sociologie : „ Inca de pe vremea studentiei a dovedit ca este cel mai bun!. In 1966 cand a venit la Academia de Stiinte Sociale, unde eu i-am fost decan, impreuna cu un grup de 10-12 tineri asistenti,de la inceput s-a manifestat ca liderul lor stiintific si profesional”.

    •Acad. Iulian Vacarel – „ Profesorul C.M.Dragan , iniţiator si lider de scoala, a transformat contabilitatea in arta. El a introdus pentru prima data Calculatia costurilor intre procedurile metodei contabilitatii , a scris prima carte de Contabilitate bancara si tot prima carte deContabilitatea asigurarilor . Il cunosc bine,i-am fost profesor,decan,dar si ministru !”.

    . Paul A.Samuelson, SUA-Laureat al premiului Nobel pentru economie:”In calitate de raportor asupra lucrarii Sistemul Conturilor Nationale , voi fi scurt:Imi plac lucrurile indraznete ,iar Domnul profesor Dragan a indraznit mai mult decat mi-as fi putut imagina!

    C.M.Dragan : Va multumesc si va raman recunoscator.Dumneavoastra va datorez totul!

  3. Credeti ca banii te fac mai bogat?

    -“Banul e mai bun ca saracia daca e folosit in scopuri financiare.”
    -“Uneori banii costa prea mult.”
    -“Oamenii exagereaza intotdeauna valoarea lucrurilor pe care nu le au”

    Dobandirea libertatii financiare constituie una dintre cele mai importante responsabilitati din viata noastra, nu numai pentru asigurarea bunastarii personale si a familiei, ci si pentru eliberarea de orice problema de sanatate sau interumana care ar putea fi generata de lipsa banilor.

    Intr-o lume marcata de schimbari profunde, care se succed intr-un ritm alert si in care devine tot mai evident faptul ca suntem singurii responsabili de viitorul nostru, stabilirea drept scop a obtinerii libertatii financiare este o componenta importanta a succesului personal.
    Banii pot oferi aceasta libertate. Cu cat avem mai multi bani, cu atat avem mai multa libertate si mai multe optiuni dintre care putem alege. Dobandirea unei educatii financiare solide reprezinta doar primul pas in obtinerea bunastarii materiale, insa este indispensabila in conservarea acesteia si atingerea ulterioara a libertatii financiare, acea stare particulara in care castigarea banilor nu ne mai preocupa.
    Libertatea financiara este o stare profund individuala. Nimeni nu poate decide in locul nostru cat de multi bani sunt suficienti pentru a ne considera liberi din punct de vedere financiar. Aceasta stare poate fi insa obtinuta de oricine se angajeaza cu fermitate si perseverenta in atingerea acestui obiectiv, iar punctul de pornire este modul de administrare al finantelor personale.
    Dorim sa umplem golul existent in prezent in ceea ce priveste obtinerea unei consilieri obiective de natura financiara, oferind solutii care sa contribuie la dezvoltarea unor deprinderi practice, indispensabile in atingerea scopurilor financiare personale.

    Speram ca pe marginea unor subiecte de interes pe care am incercat sa le prezentam dintr-o perspectiva mai putin intalnita, sa atragem comentariile dumneavoastra care sa contribuie la aprofundarea unor concepte si la incurajarea initiativei individuale in crearea si dezvoltarea averii personale.
    Capitalistul

    • Cu ingaduinta dumneavoastra, domnule profesor, as dori sa imi lamuresc cateva probleme importante ridicate de dv. in mesajul de mai sus.
      Acceptam cu totii ca dobandirea libertatii financiare este un deziderat al tuturor, insa sunt putini cei care stiu cum sa procedeze ca sa si-l atinga. Evident ca sunt cateva cai prin care se poate obtine aceasta: prin munca bratelor, prin munca intelectuala, prin munca altora sau… prin furtul de la altii. Cu exceptia primelor doua, oricare alte exemple de obtinere a banilor se incadreaza la exploatare si furt si nu fac subiectul discutiilor noastre.
      Intr-o alta ordine de idei, ce insemneaza a dobandi mai multi bani si aici nu ma voi mai referi decat la munca cinstita? Inseamna a prelua acesti bani din buzunarul altora, care cu buna stiinta vor plati serviciile noastre si vor ramane la randul lor fara, fiind nevoiti a lua de la altii si asa mai departe pana cand unul sau mai multe milioane, vor ramane fara, sau pana intra in functiune iar si iar tiparnita de bani ce nu face decat sa adanceasca si mai mult diferentele dintre cei avuti si cei saraci.
      Ca suntem singurii responsabili de viitorul nostru este relativ. Adesea viitorul ne este dictat de cei desemnati a ne spijini in eforturile care le intreprindem in a ne asigura o sursa de venit. Asta daca alegem sa muncim…
      Sunt de acord ca putem avea mai multa libertate si mai multe optiuni dintre care putem alege atunci cand avem bani. Si aici ca si dv. nu ma refer la libertatea de a alege o vacanta intre Canare sau Malibu sau a opta intre a achizitiona un Maserati sau Bentley. Se pare ca aceasta chestiune functioneaza doar la nivel teoretic, pentru ca nu a fost inregistrat nimeni, niciodata si nicaieri, care sa decida ca are suficienti bani pentru a incerca sa ii intoarca sub o forma sau alta, celor de pe seama carora a facut acesti bani. Si aici ajung la expresia dv: “Nimeni nu poate decide in locul nostru cat de multi bani sunt suficienti pentru a ne considera liberi din punct de vedere financiar”.
      Nu stiu daca scaderea dramatica a nivelului de trai a unei mari majoritati a populatiei este datorata lipsei unei consilieri financiare a acesteia si faptului ca romanul a ramas cu mentalitatea ca se poate chivernisi asa cum il duce mintea, sau cum a putut el acolo in casa lui dintotdeauna, din putinul pe care il avea si cu inteligenta sa lasata de Bunul Dumnezeu, sau datorita consilierii exagerate a unei mici minoritati desemnata de fapt, a veghea si contribui la dezvoltarea echilibrata a acestei natiuni.
      Prezenta dumneavoastra in mijlocul nostru este absolut benefica. Important este ca fiecare dintre cititorii nostri ca isi doreasca sa afle cum si mai ales ce sa faca acolo este, si a incepe sa fie constient ca trebuie sa inceapa sa actioneze in viata si nu numai sa reactioneze la viata.
      Imi voi asuma rolul de mijlocitor, prin intermediul acestei pagini deschise, intre cei care ca si mine ne dorim sa gasim o cale spre succes si dumneavoastra, care aveti bunavointa de a ne destainui din experienta dv. acumulata, lucru pentru care va multumesc in numele cititorilor mei. Banuiesc ca singurul lucru care ne ramane este sa cerem …

  4. “CANTECUL”BANULUI

    Un indian american se plimba, impreuna cu prietenul sau,prin centrul New York-ului.Era ora amiezii, iar strazile erau pline de oameni. Masini claxonand, taximetre ce luau curbele cu viteza, sirene ce se apropiau sau se departau, toate aceste sunete ale orasului parca te asurzeau. Dintr-o data, indianul a spus:
    – Am auzit un greiere.
    – N-ai cum sa auzi un greiere in tot vacarmul asta! i-a spus prietenul lui.
    – Sunt sigur: am auzit un greiere! a insistat indianul.
    – Asta-i o nebunie! a raspuns prietenul
    Indianul a ascultat cu atentie un moment, dupa care a trecut strada spre o zona unde se aflau cativa copaci.
    A cautat imprejur, sub ramuri si a gasitmicul greiere. Prietenul sau a ramas uimit.
    – E incredibil! Trebuie sa ai un auz supraomenesc!
    – Nu, a spus indianul. Urechile mele nu sunt diferite de ale tale. Totul depinde de ce vrei sa asculti cu ele.
    – Dar nu se poate! a continuat prietenul. Eu n-as putea auzi un greiere in acest zgomot!
    – Depinde de ceea ce este important pentru tine – a venit imediat raspunsul.

    Da-mi voie sa-ti arat.
    A bagat mana in buzunar si a scos cateva monede pe care le-a lasat sa cada discret pe asfaltul trotuarului. Atunci, cu tot zgomotul asurzitor al orasului, au remarcat ca toti oamenii de pe o raza de 5 metri au intors capul privind in jur daca nu cumva banii cazuti erau ai lor.
    – Intelegi ce am vrut sa spun? a continuat indianul. Totul depinde de ceeace este important pentru tine.
    Sau,daca vrei,fiecare om are problemele lui importante , numai ca unii incep sa creada ca numai problemele lor sunt importante,in timp ce ale celorlalti nu fac nici doi bani!

    11.12.2013 Capitalistul

  5. Pingback: “Cantecul” Banului | Calea spre succes

    • Este o bucurie pentru toti sa te avem alaturi de noi mai ales ca intotdeauna se adauga si placerea lecturii unor lucrari foarte inspirat scrise. Iti multumesc pentru nominalizare pe care am sa o adaug cu grija celor altor cateva primite de-a lungul timpului.Este o distinctie care ma onoreaza si care ma obliga in acelasi timp. Sper ca sa pot oferi si pe mai departe subiecte interesante spre meditatie celor interesati alaturi de momente de liniste sau bucurie. Sper sa reusesc sa imi continui drumul pe care am hotarat sa merg chiar daca nu intotdeauna sunt convins ca este cel mai potrivit momentului. Inca o data calde multumiri pentru gandurile bune.

      • Mă emoționați cu aprecierile făcute și vă doresc înălțimi de gând, inimă și sentiment prin tot ceea ce v-ați propus!
        Fie ca demersul blogului să-și urmărească un destin continuu, pentru a avea și noi, cititorii, paliere mult mai largi de perspectivă a realității.
        Cu prețuire, Camelia

  6. Bună ziua ! Mă bucur că am întâlnit acest blog unde am văzut, citit multe lucruri plăcute și interesante, și o să revin căci cred că mai sunt multe de aflat.

    • Ma bucur sa stiu ca am reusit sa public cateva lucruri care sa va atraga atentia.
      Materialele aflate aici au caracter general si pot fi citite oricand. Va multumesc pentru aprecieri si astept sa reveniti de fiecare data cand timpul va va permite.

  7. SECESIUNEA MAGHIARILOR sau AUTONOMIA SARACIEI
    De câţiva ani, România are un loc pe harta deloc puţinelor statelor europene care se confruntă cu tendinţe separatiste. Ţinutul Secuiesc, respectiv cea mai mare parte a judeţelor Harghita şi Covasna plus o parte din sud-estul judeţului Mureş, zone locuite în mare majoritate de maghiari, este prezentat tot mai des de liderii comunităţii ungare ca având dreptul la o autonomie sporită în cadrul statului român. După drapele arborate pe instituţii publice, marşuri şi un referendum neoficial, preşedintele UDMR Kelemen Hunor a anunţat de curând că a fost elaborat un proiect al autonomiei regiunii secuieşti. „Proiectul autonomiei este gata, mai trebuie modificata constitutia,nationalizate padurile ….si probabil trasate alte hotare. Despre marea problemă care o reprezintă, de fapt, performanţele economice slabe ale regiunii , nu vorbeste nimeni decat in lozinci: „nu mai vrem ca contributiile bugetare ale maghiarilor sa mearga la Bucuresti”- aceasta a fost lozinca sub care s-a marsaluit la Miercurea Ciuc la inceputul primaverii.Tot asta este si argumentatia din actualele motivatii ale secesiunii. Dar despre faptul ca asta-i o minciuna,ca toate lucrurile stau invers nu zice nimeni nimic. Spre deosebire de marea majoritate a regiunilor autonome din UE, judeţele Harghita şi Covasna sunt dependente de bugetul central pentru funcţionarea aparatului public (adică primesc de la Bucureşti mai mult decât virează sub forme de impozite şi taxe), iar la majoritatea indicatorilor economici se situează sub media naţională.
    Iata ce scrie ghdul turistic al Europei „Pirelli” despre structura rutiera a acestei zone : „Covasna, si Harghita sunt judeţele cu cea mai proastă infrastructură din ţară si chiar din Europa . (14 dec. 2014) ..si mai departe ……” Drumurile din România duc de foarte multe ori înapoi, în timp. Sunt zone din ţară unde şoselele nu se deosebesc cu nimic de uliţele de la sate.”
    De ce nu poate functiona Tinutul Secuiesc.
    Intr-o Europa tot mai separatista, proiectul de autonomie a regiunii din centrul Romaniei locuite in majoritate de maghiari este de la inceput o aberatie tocmai din cauza subdezvoltarii economice. Astfel, daca in 2011 PIB-ul per capita a fost de 6.500 de euro la nivel national, in Harghita si Covasna acesta a fost de circa 4.800 de euro, iar in 2013 decalajul s-a majorat la aproape 50%. Din exporturile totale ale Romaniei in 2013 (circa 50 de miliarde de euro), Harghita si Covasna au fost responsabile pentru putin peste un procent (respectiv aproximativ 600 de milioane de euro). Nici macar singurul domeniu despre care se spune ca cele doua judete ar sta ceva mai bine, respectiv cel turistic, nu exceleaza in realitate,realizarile efectivelor judetene fiind la jumatate din media pe tara (2,5% din realizarile nationale),indeosebi datorita structurii statiunilor calate mai ales pe tratament.
    Nici nu e de mirare, având în vedere că între 1991 şi 2013 investiţiile străine în cele două judeţe au totalizat 200 de milioane de euro (respectiv circa 0,5% din totalul investiţiilor străine în România în această perioadă). În aceste condiţii, nici rata şomajului nu avea cum să fie prea mică. La sfârşitul lui iulie, aceasta era de 5,4% în Harghita şi 6,6% în Covasna, faţă de 5,1% la nivel naţional. Având în vedere că populaţia celor două judeţe (puţin peste 500.000 de locuitori) reprezintă cam 2,5% din cea a ţării, dar şi că există numeroase judeţe (cum ar fi cele din Bărăgan) cu potenţial turistic aproape zero, rezultă că şi la acest capitol rezultatele Ţinutului Secuiesc sunt sub media naţională. Performanţele deloc grozave ale economiei locale au consecinţe şi în ceea ce priveşte nivelul de trai – dacă pe plan naţional salariul mediu net a fost în luna mai 2014 de circa 1.460 de lei, în Covasna el a fost de 1.195 de lei, iar în Harghita de doar 1.081 de lei. Pensia medie este şi ea sub media naţională în cele două judeţe (circa 805 lei, faţă de 845 de lei pe ţară).In Bucuresti si Ilfov unde lucreaza jumatate din personalul salarial castigul mediu net lunar este intre 4.000 si 5.000 lei ; In junetele mari ale Munteniei,precum Prahova,Gorj,Dolj,Atges salariul lunar depaseste 2500 lei. Pana si in judetele considerate,de regula ca slab economic precum Botosai,Vaslui,Tulcea,salariul mediu depaseste 1.250 lei lunar.
    In tinutul de care vorbim aici se gasesc localitati in care totalul resurselor financiare ce revin bugetelor locale este atat de mic incat nu pot plati nici salariile functionarilor primariei. Cel putin 90 de municipii, orase si comune din Romania,, nu isi acopera nici macar 25% din cheltuielile administrative, dar asta nu le impiedica sa faca cheltuieli care depasesc de sute de ori veniturile pe care sunt capabile sa le colecteze, preferand sa exercite incontinuu presiune pe Consiliile Judetene si pe Guvern, pentru a obtine bani prin diferite alte canale, sustine Institutul pentru Politici Publice (IPP). Doar in ultimul an, Guvernul a transferat acestor localitati sarace peste 65 milioane euro din Bugetul de Stat. IPP mai arata ca doar 10% din cele 3.200 de localitati din Romania isi acopera integral din venituri proprii cheltuielile de functionare Iar recordul il bate judetele Harghita si Covasna care impreuna nu-si acopera nici jumatate din resursele necesare functionarii administratiei publice . Iata cateva exemple:. Harghita DARJIU Comună ( 1073loc) Venituri 15% din necesar; Harghita ODORHEIU SECUIESC Municipiu (36277 loc) 20%:Harghita DEALU Comună ( 3987 loc) 25% din necesar. Se pot da numeroase alte exemple,pentru ca nici jud.Mures,care pare ceva mai dezvoltat,nu-si acopera decat 80% din necesarul bugetului anual al administratiei publice. Dar grosul cheltuielilor il reclama educatia,sanatatea,ordinea publica,investitiile de orice fel, si,dupa cum se vede ele trebuiesc acoperite integral din bugetul central iar aportul fundamental este dat de capitala si judetele Ilfov,Prahova,Arges,Gorj,Dolj,Brasov,Sibiu,Constanta. In 2016 situatia s-a deteriorat astfel ca s-a ajuns ca din totalul veniturilor realizate de 14 comune din jurul oraselor Covasna si Targul secuiesc nu se pot plati nici cheltuielile de administrare a localului primariei sau incalzirea scolilor.. Inca din 2011,judetele Covasna si Harghita nu mai varsa nici un leu la Casa de Pensii din sumele retinute drept contributia angajatului la C.A.S.!. Si atunci nu va intrebati de unde se platesc pensiile cuvenite oamenilor care locuiesc in judetele dvs?? . Si va plangeti ca banii grupului dvs.de judete merg la Bucuresti !!.Eu inteleg ca vreti sa va faceti si dvs.argumente pentru o cauza nebuna,dar nu cu MINCIUNI ! Oameni buni,chiar nu aveti pe cineva sa inteleaga realitatea?: in ziua cand nu va vom mai da noi cote defalcate de veniturile judetelor Munteniei si Olteniei,sanatatea,asigurarile sociale de pensii si somaj,invatamantul si stiinta, infrastructura rutiera……pana si drapelele sau lozincile pe care le fluturati se vor face pulbere .Ne este mila de voi…., dar intr-o zi s-ar putea sa nu mai putem rabda ! acad.Cm ROMANUL

  8. CONCEPTIA MEA C.M.Dragan: ” ODA FEMEII ”
    Nu toate lucrurile din lumea asta au nevoie de răspuns!

    Multe lucruri pe care le facem, mai ales în dragoste, vin spontan, sau din instinctul de a face fericit pe omul frumos de alături, care a hotărât să facă același lucru. Când cineva îți amintește de toate cuvintele, de toate trăirile și bătăile de inimă, de toate femeile pe care le-ai cunoscut…înțelegi că ești condamnat să trăiești. Atunci noi, bărbații, luminăm ca niște felinare în umbră. Atunci facem lucruri pe care ar trebui să le facem mereu!
    Iata deci care ar fi principalele lucruri pe care trebuie sa le faci cu o femeie pe care crezi ca o iubesti,sau vrei sa-i arati ca o indragesti:…..
    1. Iubește-o!
    Iubeste-o cu putere, de parcă ați fi singurii de pe Pământ. Privește-o în ochi, rămâi acolo pe-o margine de iris și arată-i cât de frumoasă e lumea în doi. Nu-i trăda așteptările, treci peste ele, zi-i întotdeauna ce simți și în genere, simte. Las-o să se culce pe umărul tau, las-o să îți umple trecutul cu parfumul ei de acum. Spune-i cât e de frumoasă și taci, când îi permiți să îți scrie pe inimă. Dă-i de ințeles că o iubești, spune-i că o iubești, iubește-o! Iubește-o!
    2. Sărut-o!
    Sărută-i buzele dulci, de parcă ar fi prima oară când le vezi. Lasă-i ca o amprentă pe chipul ei urmele unor emoții de bărbat devenit pentru câteva clipe sentimental. Sărută-i pleoapele când se trezește dimineața, sărută-i mâinile când face sacrificii, sărută-i fruntea când se vrea alintată ca un copil. Sărut-o ca să își dea seama că te vei întoarce de multe alte ori. Cere-i iertare cu un sărut, cucerește-o cu un sărut. Sărut-o! Sarut-o pana simti ca ia foc ….
    3.Iart-o!
    Iart-o atunci când îți spune te iubesc și acest te iubesc îți intră în suflet. Iart-o când te sună la 2 noaptea să te întrebe ce ai făcut ziua. Iart-o când te vede ziua și te roagă să îi oferi pieptul tău la noapte. Iart-o că își rupe din capricii, principii, criterii feminine și se gîndeste la voi doi. Iart-o că uneori ca să ierte are nevoie de mai mult decât cuvinte. Iart-o că a apărut în viața ta mai târziu decât ai fi vrut, și că nu va pleca mai devreme decât ți-ai fi dorit. Iart-o, pentru că ea te iartă de o mie de ori mai mult. Alint-o. Cunoaște-o.
    4. Ascult-o!
    Atunci când vrea și cere părerea ta, ascult-o. Atunci când îți vorbește minute în șir, fie și despre toate prietenele cu care s-a văzut și hainele pe care le-a probat, ascult-o. Când e tristă, ascultă-i sufletul, când e fericită, ascultă-i inima. Fii în pas cu ascultările ei, cu emoțiile și trăirile pe care vrea să le împărtășească cu tine și cu nimeni altcineva. Ascultă-i dorințele, plăcerile, fanteziile. Ascult-o într-o dimineață frumoasă cum cântă melodia ta preferată în baie, când strigă la tine înfuriată gata să fărâme totul în jur, când sunteți afară sau când sunteți în pat.
    5. Cunoaște-o!
    Nici după un an, nici după 4 ani de relație să știi că nu o cunoști îndeajuns ca să de plictisești de ea. Pentru că ea se descoperă de fiecare dată alături de tine. Pentru că, atunci când îți spune într-o zi pe neașteptate că vrea să facă pictură, nu e un simplu moft de-al ei. Sau când îți dai seama după ceva timp că știe actorie, știe să croșeteze sau să danseze la perfecție. Cunoaște-i capriciile, preferințele ei, felurile de a fi. Cunoaște-o când e supărată și când e fericită, ca să știi cum să fii tu atunci.
    6. Cuprinde-o!
    Cuprinde-o când o vezi frumoasă în fața ta, când e supărată, când vrea să îți spună ceva important, când nu e nimic important, când e pur si simplu. Cuprinde-o când aveți prietenii alături sau când mergeți în doi pe stradă, când o petreci acasă și când e un moment important pentru ea. Arată-i printr-o simplă îmbrățișare cât de mult înseamnă atingerile. Iubește-o cu atingerile. Cuprinde-o când pleacă pe 30 minute undeva, scrie-i când e la servici: te cuprind. Atunci ea îți va cuprinde sufletul, inima, și toate trăirile tale.
    7.Uimește-o! Fă gesturi frumoase pentru ea. Chiar dacă până acum nu ai mai cântat niciodată, și nici nu ai fi crezut că ești în stare să apari în fața ei cu niște baloane cu heliu. Păstrează în tine o parte de mister, ei îi place la nebunie să te descopere și să fie mândră de succesele tale. Strigă în mijlocul mulțimii când ești cu ea: te iubesc! Mergeți în alte locuri decât la cinema, teatru sau cafeneaua de peste drum. Uimește-o plăcut, nu prin gesturi nebune, ci așa cum ești tu. Arată-i că poți să alegi, să decizi și să fii alături.
    8. Oferă-i flori!
    Buchete mai mari, buchete mai mici, trandafiri, lalele, flori de câmp…Dă-i o floare de fiecare dată când îi vezi ochii, atunci când impliniți 3 luni împreună sau când pur și simplu e a 326-a zi. Pune-i o floare dimineața alături de ceașca cu cafea, o floare în geantă când pleacă și o floare pe marginea patului când ajunge acasă. Umple casa cu flori sau oferă-i o singură floare, la o cină frumoasă. Și mereu spune-i, că ea este cea mai frumoasă floare de pe Pământ.
    9. Susține-o!
    Când are de susținut un test la facultate, când o presează cu sarcinile la job, când vrea să schimbe ceva în viață. Susține-o, pentru că uneori cuvintele și prezența ta pot însemna mai mult decât orice triumf și orice înfrângere. Recunoaște că ea e mai bună decît tine la ceva anume, fii alături. Arată-i că are pe cine se baza, chiar și când îi pare că toată lumea i-a întors spatele. Spune-i că e frumoasă, și că e bună dorința ei să practice înotul. Mergeți împreună la înot.
    10. Nu o lăsa!
    Dacă într-o zi îti va spune să pleci, să nu o asculți. Să iî acoperi toate cuvintele cu parfumul de bărbat puternic. Nu ii aduce flori, și nici o bucata de metal rece. Adu-i sufletul tău, fii gata să-l pierzi, uită de orgoliu și tot ce se rotea în jurul a băiat rău. Fii alături, ține-o de mână, fii sincer, fii tu, fii cel care o vei face să nu spună niciodată să pleci.
    Fii langa ea si atunci cand sunteti departe unul de altul,fii printr-un mesaj,printr-un telefon,printr-o scrisoare,printr-un gand frumos.
    Ori cat am fi noi de viteji,de barbati e bine sa nu incercati a va demonstra forta in fata unei femei.Femeile frumoase sunt pentru voi sa le iubiti,sa le admiratii. Daca o femeie nu vrea ce vreti voi nu fortati nota,nu insistati mai mult decat trebuie ca apoi veti regreta.Iubiti femeia in taina,marturisiti -le de zeci de ori,comportati-va sa inteleaga ca o iubiti,fara sa faceti pasul final impotriva asentimentului ei si va asigur ca veti fi mandri de voi, iar peste multi ani si cand vor fi multe evenimente de povestit , va veti aminti cu mare satisfactie de acele vremuri. Dar nu uitati nici faptul ca o femeie poate ierta cateodata un barbat care incearca sa o seduca.dar niciodata pe barbatul care rateaza o ocazie atunci cand I se ofera……Cm.

  9. DEZASTRUL SCOLII ROMANESTI.
    Circa 42% dintre elevii romani de 15 ani sunt analfabeti functional, nu inteleg ce citesc – studiu centru educational ( HotNews.ro/7 nov..2016 )
    Aproximativ 42% dintre elevii romani de 15 ani sunt analfabeti functional, potrivit unui studiu al Centrului de Evaluare si Analize Educationale prezentat luni, la Cluj-Napoca. Copiii pot sa scrie si sa citeasca, dar nu inteleg textele asimilate, transmite News.ro.

    „Este un numar absolut nepermis de mare de tineri care finalizeaza studiile fara ca ceea ce au acumulat in scoala sa le permita sa functioneze in societate. (…) Media europeana este de 20% cu o tinta de sub 15% pana in 2020. Noi, la 42%, nici macar nu puteam tinde spre asa ceva intr-un timp atat de scurt, asa ca in primul rand ar trebui sa avem o definire a fenomenului”, explica Ligia Deca, consilier de stat in Departamentul Educatie si Cercetare din Administratia Prezidentiala.

    „Rata abandonului scolar este de 19% in conditiile in care ne-am asumat, ca tara, un nivel de 11%, doar ca a merge la scoala nu este suficient si multi copii vin degeaba la scoala”, a adaugat ea.

    Potrivit studiului Centrului de Evaluare si Analize Educationale, elevii de 15 ani stiu sa scrie, sa citeasca sau sa opereze calcule, dar nu inteleg notiunile invatate.

    Cauzele acestui fenomen sunt diverse, iar multe au legatura cu modul in care sunt predate anumite materii in ciclul gimnazial si liceal.

    „Nu as vrea sa spun la modul general ca principala cauza este calitatea sistemului educational romanesc, ci modul in care inca se preda. Profesorul transmite cunostinte si atat. Sunt multe cunostinte, sunt profesori care nu stiu sa citeasca, exista frica din partea profesorului de a da elevului ocazia sa creeze si nu in ultimul rand faptul ca, in special la liceu, nu se face disciplina de studiu, ci stiinta”, a spus si Sorin Spineanu-Dobrota, Sef Serviciu Examene si Evaluarea Manualelor al Centrului de Evaluare si Analize Educationale.

    „Eu predau si economie, la liceu, si daca le cer sa imi dea definitia pentru viteza de rotatie a banilor, care e o definitie foarte complexa si urata, din zece elevi, 11 stiu sa reproduca definitia mai bine decat o fac eu. Dar daca le cer sa dea un exemplu simplu, nu stiu sa faca acest circuit si nu inteleg, desi ei stiu definitii, clasificari, vorbesc in sintagme si stiu eseuri la Limba Romana”, a declarat Spineanu-Dobrota.

    Studiul Centrului de Evaluare si Analize Educationale a fost prezentat luni la dezbaterea regionala privind „Analfabetismul functional in Romania”, care a avut loc la Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, evenimentul fiind organizat in cadrul proiectului „Romania Educata”, derulat de catre Departamentul de Educatie si Cercetare al Administratiei Prezidentiale.

    DIN NOU „ STUDENTUL CERSETOR”25 iulie 2016
    Comentand laudele unui universitar brasovean,specialist in IT,la adresa licentiatilor din facultatea in care lucra,un altul i-a adrest urmatoarea intrebare-comentariu:
    „Am si eu o curiozitate: tu ai intervievat vrun tinar absolvent de facultate in ultimii 5-6 ani?
    Eu am intervievat peste 100. Din astia 100 cam 70 nu aveau cunostinte elementare de anul I. Inca 20 mai stiau cite ceva, dar total insuficient pentru a-l considera licentiat. Restul de 10 erau oarecum decenti,am reusit sa scot de la ei ceva cam de nivelul unui bun absolvent de liceu, cu exceptia a doi, care intr-adevar invatasera. Si aici vorbim de universitatea tehnica din Iasi, facultatea de calculatoare/informatica/etc. Cam asta produce minunatul invatamant romanesc: analfabeti cu facultate.Diversele scandaluri cu licente fictive sau pur formale,diplome false etc.s-au dat uitarii numai ca , pe piata muncii sunt poate 100 de mii de posesori de astfel de „hartii”pe care abia le pot citi. Ce vor face tinerii astia in viata? Vor ajunge acolo unde-i imping cunostintele: vanzatori sau manipulatori de marfa pe la vreun supermarket, sau altceva asemenantor. De ce a investit statul,dar mai ales parintii, bani in ei timp de 5 ani? Degeaba. Erau mult mai cistigati daca invatau o meserie pe masura capacitatii lor intelectuale si cistigau o piine alba.”
    „ Tie ti se pare normal ca din 4-500 de CV-uri trimise pentru 1 post sa poti alege max 10 oameni pe care sa-i chemi la interviu tehnic? Si din astia sa poti recomanda pentru interviul urmator 1-2? Cam asta e situatia in IT. In contabilitate/audit unde lucreaza sotia situatia e oarecum similara (difera destul de putin proportiile).Si asta in doua domenii mai cautate,mai bine platite,pentru ca in altele gen drept,filozofie,economie generala,matematica, fizica,chimie,etc.stc.,acolo este un analfabetism total. Superficialitatea celor mai multi este atat de mare ca cel putin o treime din posesorii unei diplome de licenta garnisita cu una-doua de masterat nu pot spune ce meserie,profesie,functie ar putea sa indeplineasca chiar si la limita minimei rezistente „ Nu va spune nimic faptul ca nici jumatate din profesorii de liceu (cu varste intre 23 si 33 de ani) n-au reusit sa obtina titularizarea la sesiunea din iulie 2013 ?Si mai sunt de 3 ori pe atata care nici nu s-au putut prezenta pentru ca sunt „suplinitori”,deci nu indeplinesc cerintele unui profesor nici pe hartie!.
    „Nu stiu daca prioritatea Romaniei ar trebui sa fie aceea de a “produce” dulgheri, sudori sau sculeri matriteri. In opinia mea prioritatea ar trebui sa fie aceea de a “detecta” suficient de devreme talentele individuale si de a sustine acei copii/tineri in a le exploata cat mai bine capacitatea,puterea de munca ,pentru a avea o viata implinita si a se implica activ in societate.
    Mi se pare revoltator circul diplomelor fara valoare, in acelasi fel in care era revoltatator sistemul de a trimite profesori universitari la sapa si de a promova sculeri matriteri in posturi cu care nu aveau nimic in comun. Rasturnarea totala a valorilor in educatie a creat un adevarat vid si a anulat competitia reala si respectul pentru talentul individual. Toata lumea vrea sa fie “in trend” si sa munceasca mai putin, uitand ca pentru rezultate reale, intr-o societate cat de cat onesta, un profesor universitar ar trebui sa munceasca la fel de mult ca un zidar, doar folosind alte “materiale.”
    Rusinos e ca in Romania munca are parte de un dispret enorm. Diplomele fara acoperire, dorinta tuturor de a deveni “intelectual” pe hartie nu reprezinta o dorinta minima de cunoastere, fie ea si limitata, ci este vazuta ca o metoda de a obtine privilegii nemeritate si in primul rand, o reteta spre un ideal national: acela de a nu face nimic. Ne-am pierdut respectul pentru munca bine facuta, si in felul asta ne-am piedut respectul fata de noi insine.
    Din punctul meu de vedere, solutia iesirii din cercul asta vicios nu este doar promovarea scolilor de meserii, ci onestitatea, investitia in educatie riguroasa, in cercetare serioasa, promovarea competitiei reale si taxarea celor care vor sa gaseasca scurtaturi spre pozitii la care nu ar trebui sa aiba acces.
    Fara investitii serioase in cercetare, in inovatie, in noi generatii de oameni care sa poata aduce schimbari reale, “market-abile” si cautate in industrie, in farmacie, medicina, etc., nu vom reusi sa impunem un nou sistem de valori si nu vom inspira respect nici pentru munca cinstita in general, indiferent de nivel.
    Nu sculerii si matriterii duc o tara inainte, dar prezenta unor oameni instruiti la toate nivelele, care sa vrea sa isi faca treaba onest si care are talentul de a deveni zidar, ar trebui sa fie incurajat sa fie asta si respectat pt alegerea lui, fara presiunea de a avea o diploma de “manager” iar cine poate deveni arhitect ar trebui sustinut pe drumul asta de p sa fie platiti pentru munca lor in asa fel incat sa nu isi faca probleme legat de ziua de maine, ar reduce presiunea sociala si dorinta de a “avansa” pe baza unei diplome fara valoare. In final, cine
    In final, daca amandoi isi fac bine treaba, societatea in general nu are decat de castigat rograme universitare competitive si expus nivelului educatioal international..

    CIULINII STUDENTIMII ROMANESTI
    Declaratii socante la adresa tinerilor ale rectorului celei mai mari universitati din Romania, Babes – Bolyai din Cluj- Napoca,acad.Ioan Aurel Pop ,intr-un articol postat pe site-ul AmosNews.ro(reluat de HotNews.ro/ 26.08. 2016):
    “Studentii Romaniei de azi,frumosi,entuziasti si veseli(cum isi zic ei) ,sunt o turma demna de comuna primitive,,salbatici in comportament lipsiti de cultura generala si de orizont artistic, oamenii capabili sa rezolve doar probleme limitate ,oameni care nu mai au capacitatea sa compare si sa ia decizii in cunostinta de cauza.Ei alcatuiesc generatia Google, generatia Facebook, generatia SMS sau toate la un loc Sunt printre ei si oameni inteligenti dar cu inteligenta nu faci nimic atata timp cat nu este cultivata,canalizata spre un anume obiectiv,”lustruita”si actualizata continuu..Nu numai ca nu sunt buni de nimic,dar acesti asa zisi “baeti destepti” sunt folositi de altii,,..asa zisi “smecheri” in scopuri distructive,destabilizatoare pentru societate….si sfarsesc ….lamentabil…..’

  10. Ma trezesc cu hapianiversareala asta la mesaje:

    Oups…au trecutara deja cinci ani?!
    Se prea poate.Bilantul acestor ani?
    705 articole
    347 follow-eri
    121.108 vizualizari
    6.866 comentarii
    1.005 numarul maxim de vizualizari ( 23 mai 2012 ) o fi avut gogoo vreo avarie pe servere.
    Starea de spirit? Perfecta! … cititi voi printre randuri.

  11. Prof.univ.dr.doc. C.M. DRAGAN :

    DESPRE LUME SI VIATA
    (Conceptiile leului)
    Cine nu este corect cu el insusi,nu poate convinge pe nimeni de adevarul spuselor sale. Toti oamenii normali se inteleg in probleme de viata,munca , stiinta , creatie , distractie. Nu-ti dori prea multe,n-o sa ai unde le pune. Mare pacat trebuie sa fie viata,daca se pedepseste cu moartea, iar daca asta este sentinta atunci faceti totul sa aveti o viata frumoasa,cu care sa va mandriti nu sa va fie rusine de voi.” Exista batalii pe care este bine sa le ocolesti , nu din teama ca le – ai putea pierde , ci pentru ca ai deveni ridicol castigandu – le „!(Cm)

    OMUL DE TURMA

    Inca din comuna primitiva oamenii a invatat sa traiasca in cete organizate,abandonand traiul de turma , s-au dezvoltat in triburi,ginte, pana la societatea moderna de astazi.Acum am inceput sa asistam la un proces sinistru:unii oameni se izoleaza tot mai mult. Au plecat in munti (la Cornu,la Ranca,la Cheia);acolo s-au baricadat in super-case sau pesteri,inconjurate de ziduri-metereze . Altii si-au facut domenii uriase pe care nu calca decat grupul lor restrans , ajungand inapoi la organizarea sistem „turma”.
    Si asta se intampla in era stiintei si tehnologiei celei mai avansate,cand patura de mijloc se socializeaza pentru a progresa impreuna si cat mai rapid , numai ca pentru a pricepe valentele noii societati comunitare trebuie si sa inveti,sa studiezi, sa stii ceva.

    “ Stiinta insemneaza a continua cand toti ceilalti renunta”(spune Marele Leu), iar prin stiinta noi luptam pentru o lume mai dreapta,mai buna, desi suntem suficient de convinsi ca nu exista perfectiune . Toti suntem atinsi de o oarecare nebunie, salbaticie, neputinta, monstruozitate …..dar cred ca diferenta… o face modalitatea in care convietuim intre noi ,cu dusmanii si prietenii,cu autoritatile si lipsa de autoritate,cu neputinta lor vs. forta si putinta noastra . Nu ne sperie nimic pentru ca esecul nu inseamna decat oportunitatea de a incepe din nou, de data asta mai inteligent si cu mai multa ambitie Acesta este punctul nostru de vedere,pentru asta ne preocupa soarta societatii si cine nu-i cu noi,duca-se oriunde (daca se poate,inapoi la turma)!.
    Muncim si luptam pentru o lume mai dreapta,mai buna, desi suntem suficient de convinsi ca nu exista perfectiune .
    Toti suntem atinsi de o oarecare nebunie, salbaticie, neputinta, monstruozitate…..dar cred ca diferenta o face modalitatea in care convietuim intre noi ,cu dusmanii si prietenii,cu autoritatile si lipsa de autoritate,cu neputinta lor vs. forta si putinta noastra . Nu ne sperie nimic pentru ca esecul nu inseamna decat oportunitatea de a incepe din nou, de data asta mai inteligent si cu mai multa ambitie Acesta este punctul nostru de vedere,pentru asta ne preocupa soarta societatii si cine nu-i cu noi,duca-se oriunde!.

    OMUL OM
    O viata construita pe adevar este cea mai importanta realizare a omului,singura in stare sa-ti asigure locul meritat sub soare.
    Aceasta constatare face parte din conceptia mea de viata :În combaterea erorii şi a minciunii ai nevoie de 4 calităţi şi anume: curajul de a spune adevărul, înţelepciunea de a-l recunoaşte, arta de a şti să spui adevărul şi judecata de a alege omul potrivit căruia să-i spui adevărul .

    VALOARE SI NONVALOARE
    PANA CAND ?

    Inteleg neimplinirile dvs.,dar nu va intrebati si „de ce am ajuns aici?”.Nu intelegi ca pentru a cere mai trebuie si sa dam ceva? . Imi staruie in minte afirmatia-dicton a unei lucratoare din administratia publica: „Dupa ce ca salariul este mic,ne-au mai taiat si bonurile de masa. Dar oricat de putin ne dau ei, noi suntem in stare sa muncim si mai putin!”. Pretutindeni se manifesta o lene cumplita,un dezinteres total….. dar toti vor sa primeasca ceva.Si daca se poate fara sa faca nimic. Va dau niste cifre sa le judecati si dvs.: 48% dintre romanii peste 18 ani nu pot citi o pagina A4 si apoi sa spuna ce au retinut ;30% din tinerii intre 15 si 30 de ani nu pot citi corect 2 pagini dintr-o carte ; in ultimii 10 ani au terminat liceul dar n-au reusit sa promoveze bacalaureatul peste300.000 de tineri.Si nu au nici o calificare,nu fac nimic,traiesc pe banii parintilor sau din expediente.Si asta pana cand ? Cu tristete, Un caine mai omenos decat voi !!!!!!!!! 15.01.2017

    • Neimplinirile?
      Daca ar fi sa incercam o radiografie a problemelor cu care se confrunta societatea in general, am putea afirma ca neimplinirile sunt posesiunile doar ale indivizilor care sunt constienti de existenta lor. Acestia vor face loc, in mod natural, in foarte scurt timp celor care sunt inconstienti de neimpliniri pentru ca acestia nu au idealuri la care sa se raporteze. Viteza cu care evolueaza societatea nu le lasa timp de meditatie sau introspectie, iar mijloacele media le acapareaza timpul pentru propriile lor rationamente. Efectul de turma este atins.
      „de ce am ajuns aici?”…
      Probabil pentru ca asa trebuie sa se intample. Transformarea tuturor intr-o mare masa de manevra intr-o goana nebuna de cumparaturi a caror ideal este doar de a avea bani cat mai usor. Modelele de urmat oferite sunt nenumarate si pot fi gasite pe toate paginile ziarelor de scandal sau in emisiunile a caror ora de emisie ar trebui sa fie dupa 23:00.
      Scoala si examenele, cunostintele de cultura generala? Cui folosesc, atata timp cat poti ajunge mai bine si mai repede la bani fara ele. Cultura poate fi cel mult un impediment de nedorit in atingerea unicului scop de a face bani fara scrupule.
      Lumea este in miscare si se pare ca numarul celor care isi pun cu durere intrebarea „incotro”, este tot mai mic. Se pare ca aceasta este viitoarea forma de „organizare” a celor care vin din urma. Si ei chiar sunt multumiti asa, traindu-si clipa, fara efort, fara ideal, fara gandire proprie, prototipul ideal de „om de turma”.
      Dar poate ca este mult prea mult criticism in afirmatiile de mai sus.
      Trebuie sa recunoastem ca lumea se adapteaza continuu la noile conditii. Nimeni mai poate sa ramana in vechile tiparele pentru ca realitatile sunt altele. Si atunci care este Adevarul ?

Va astept cu un comentariu

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s