Iisus din Nazareth

Iisus din Nazareth a fost poate unul dintre filmele cu cel mai mare impact psihologic si sufletesc dintre cele pe care le-am vazut vreodata. Dupa acest film nu am putut sa mai privesc nici o alta pelicula avand aceeasi tema.
Franco Zeffirelli s-a intrecut pe el insusi in crearea aceastei capodopere cinematografice iar actorul principal
Robert Powell nu a mai putut fi intrecut de nici un alt actor.
Avandu-i pe Olivia Hussey in rolul Mariei, Peter Ustinov in rolul lui Irod cel Mare, Christopher Plummer in Irod Antipa, Michael York, ca Ioan Botezatorul, Ian McShane ca Iuda, Anne Bancroft in rolul Mariei Magdalena, Rod Steiger ca Pilat din Pont, James Mason ca Iosif din Arimateea, Anthony Quinn ca Caiafa, Laurence Olivier ca Nicodim, sau Claudia Cardinale ca femeia adultera, aceasta peliucula filmata in Anglia, Tunisia si Maroc a beneficiat de o coloana sonora de exceptie realizata de Maurice-Alexis Jarre (1924 – 2009), tatal compozitorului de muzica electronica, Jean Michel Jarre.
Este poate un moment bun ca sa ne reamintim cateva din secventele acestui film memorabil:
Iisus din Nazareth – Franco Zeffirelli

.


Un comentariu

  1. Îți doresc un Paște fericit și binecuvântat! 🙂

    • Iti multumesc mult Petru. Iti doresc la randul meu ca Sfintele Sarbatori sa iti readuca o veste de speranta si bucurie in suflet. Sarbatori luminate!

  2. Cea mai bună versiune !

  3. Ai dreptate, nu a fost şi nu va fi întrecut actorul ăsta.
    Sărbători cu bine!

  4. Tot ce e marca Zeffirelli e impresionant, ca și ecranizarea pentru Romeo și Julieta!
    Sărbători tihnite îți doresc! 🙂

    • Italia a dat lumii multi oameni cu suflet si artisti. Pacat ca si colonizarea nu s-a facut cu artisti 🙂
      Sarbatori Pascale luminate in liniste, pace si fericire alaturi de cei dragi!

  5. Dar Patimile lui Isus al lui Mel Gibson nu ti-a placut? 🙂
    Paste fericit, lumina si pace in suflet!

    • Mel Gibson este printre actorii mei preferati. Dar am apucat sa imi fac o imagine la care ma raportez intotdeauna. Acelasi lucru mi se intampla si in muzica. Nu mai pot asculta o alta versiune a unei melodii fara sa o raportez la original.
      Sarbatori Fericite alaturi de cei dragi Adelina.

  6. Sunt filme pe care e suficient să le vezi o singură dată ca mai apoi să-ți fie dor să le revezi din vreme în vreme. Profunzimea viziunii regizorului, jocul actorilor… Așa-mi pare a fi și Isus din Nazareth al lui Franco Zeffirelli.
    G., ți-am mai zis că ai gusturi bune? 🙂

  7. Cuvânta

    Sa stii ca si eu gandesc la fel fata de acest film. Insa nu cunosc multe filme care sa fi incercat sa atinga acest subiect spinos.

    • Fiecare mare regizor a vrut sa isi incerce norocul cu un astfel de subiect. Cele mai cunoscute filme au fost:
      „Evanghelia dupa Matei” (Pier Paolo Pasolini -1965),
      „Jesus din Nazareth” ( Franco Zeffirelli -1977),
      „Ultima ispita a lui Iisus” (Martin Scorsese – 1988)
      sau „Patimile lui Hristos” (Mel Gibson -2004)

***********************************************************************************************************************************************