Curajul si eroismul

Incepem ora de curaj cu o definitie: Curajul este forta morala de a infrunta primejdiile si neajunsurile de orice fel, fermitatea in actiuni sau in manifestarea convingerilor, tarie de caracter, temeritate, barbatie. Sper ca v-am captat atentia de nu se mai poate, asa ca sa continuam:
Curajul il manifestam prosteste zi de zi, atunci cand ne urcam pe un scaun cu un picior subred, cand ne fixam cu spatele pe marginea balconului, atunci cand punem rufele la uscat, atunci cand ne luam la cearta cu seful sau cand sarim sa aparam de aiurea pe cineva amenintat de un altul, care ii poate dovedi absolut lejer, pe amandoi. Ca atare as adauga definitiilor de mai sus si o oarecare doza de inconstienta bazata pe lipsa simtului de conservare.
Spre deosebire de curaj, eroismul nu se manifesta zi de zi ci numai in cazuri cu totul exceptionale.
Se manifesta atunci cand facem probabil ce niciodata nu am gandit ca vom face. Atunci se cheama act de eroism. Eroismul este o forma de curaj dusa la paroxism. Este atunci cand un soldat acopera cu propriul trup grenada aruncata in transeea unde se afla camarazii sai. Eroismul se manifesta atunci cand vezi pe fereasta unei cladiri aflate in flacari, trupul unui om prins acolo de incendiu si cauti sa ajungi la el pentru a-l salva. Eroismul este atunci cand iti lasi viata in mainile Domnului si te sacrifici pe tine pentru ceilalti.
Daca in manifestarea curajului se presupune ca gandesti in prealabil, in actele de eroism nu o faci.
Cum ora de curaj s-a terminat si pentru ca ati rezistat cu eroism, v-am pregatit un film la care sa va uitati in recreatie:

  1. Cum, la așa o temă nu s-a înscris nimeni? Niciun comentariu? A plecat toată lumea la surfing? Dacă îmi permiți, G:, sparg eu…gheața, ca să zic așa…
    Aș mai adăuga o diferență între cele două: eroul vine în plus și cu sinceritatea, și mă refer la erou în general. Eu văd puțin altfel eroul. Eroul este omul care percepe și cunoaște realitatea la modul profund, înaintea celorlalți, și cu toate că o cunoaște, nu uită să și viseze și pentru cei care nu pot nici măcar asta. Sinceritatea lui e aspră, uneori sălbatică. Și de aici, grămadă de orizonturi.

    • Poate fi uneori frustrant lipsa oricarui comentariu. Pe de alta parte nu poti solicita nimanui sa aiba o parere la subiectul propus.
      Definitia pe care o propui recunosc ca este interesanta si mi-a dat putin de gandit. Uite asta inteleg eu prin schimbul de idei. Completarea pana la unitate. Multumesc mult pentru comentariu si vizite.

  2. Eu îți mulțumesc. Cu plăcere.

Va multumesc pentru opinie

